Rugpjūtį startavusi VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuota profesinio mokymo įstaigų ir verslo bendradarbiavimą skatinanti platforma įsibėgėja – matomos pirmos partnerystės. Per mėnesį fiksuota jau 17 sėkmingų bendradarbiavimo atvejų. Interaktyvios platformos įrankis, kurį sudaro kontaktų žemėlapis ir patogi paieškos sistema, padeda atrasti geriausiai verslo poreikius atitinkančius kvalifikuotus specialistus, o profesinių mokyklų mokiniams atveria plačias profesines tobulėjimo duris.
„Patirtis rodo, kad šalia investicijų į profesinių mokyklų infrastruktūrą ne mažiau reikalingas tarpininkavimas, suvedant ir konsultuojant abi puses. Pastebėjome, kad profesinio mokymo įstaigos bei verslas turi abipusį interesą bendradarbiauti, bet neretai trūksta laiko, resursų ar nėra įgūdžių žengti pirmuosius žingsnius. Mūsų inicijuotoje platformoje buriasi motyvuoti verslo atstovai ir aiškius tikslus turinčios profesinio mokymo įstaigos, tad abi pusės yra vienodai suinteresuotos glaudžiai bendradarbiauti. Džiugu, kad per trumpą laikotarpį jau galima įžvelgti ryškėjančius pirmus rezultatus. Profesijos tikrai gali būti pritaikytos verslui“, – komentuoja CPVA Švietimo projektų skyriaus vadovo pavaduotojas Ričardas Šokaitis.
Iniciatyvą dalyvauti projekte rodo ir verslas
Interaktyvios kampanijos matomumas žiniasklaidoje pritraukė ir naujas profesinio mokymo įstaigas – prie 49 suinteresuotų profesinių mokyklų ir centrų prisijungė dar 2 naujos įstaigos. Šiuo metu projekte dalyvauja 51 šalies profesinio mokymo įstaiga. Nors viena jų buvo atsisakiusi dalyvauti projekte, bet pamačiusi aktyvią šios kampanijos veiklą, galiausiai nusprendė patikėti šia platforma ir prisijungti. Ne tik profesinės mokyklos bei centrai, bet ir verslo atstovai jungiasi į šią tarpusavio bendradarbiavimo platformą.
Nors projektas aktyvus ne pilnus du mėnesius, pastebima iniciatyvi verslo ir mokymo įstaigų atstovų reakcija – jau mezgasi pirmosios partnerystės didžiuosiuose šalies miestuose ir regionuose. Siekiama, kad įgyvendintos įvairios bendradarbiavimo formos prisidėtų prie įsišaknijusių problemų sprendimo – padėtų spręsti kvalifikuotų darbuotojų trūkumą, užtikrintų specializuotą profesinį mokymą regionuose bei prisidėtų prie mokymo kokybės gerinimo.
„Dėl galimų partnerysčių tariasi 29-ios įvairios šalies įmonės ir asociacijos. Šiuo metu jau turime 17 potencialių sėkmės atvejų, o 7 iš jų – jau oficialiai pasirašę bendradarbiavimo sutartis, kiti – ketina tai padaryti artimiausiu metu. Vieni jų – Kėdainių profesinio rengimo centras ir darbų dalijimosi platforma „Getfix“, – teigia R. Šokaitis.
Sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdys
Minėtos internetinės platformos, pagrįstos dalijimosi ekonomikos principais, „Getfix“ vadovas Emilis Markulis pasakoja, kad jau seniai planavo kalbinti profesines mokyklas, tad šis projektas startavo pačiu laiku ir palengvino susisiekimą.
„Su Kėdainių profesinio rengimo centru, kaip ir su kitais po užklausos atsiliepusiais atstovais, sutarėme, kad galime mokiniams pristatyti galimybę užsidirbti, naudojantis mūsų platforma. Mes siūlome įrankį paslaugos tiekėjams, skirtą valdyti užsakymus, planuotis, išrašyti sąskaitas, surinkti įmokas ir pan. Mūsų bendradarbiavimo formoje nėra įsipareigojimų – siūlome darbą laisvu metu arba baigus mokyklą. Užduotis skiriame priklausomai nuo įgytos kvalifikacijos – pradžioje nesudėtingas: šviestuvų pakabinimai, jungtukų montavimas ar baldų surinkimas, vėliau – sudėtingesnes“, – pasakoja E. Markulis.
Pasak E. Markulio, prasidėjus projektui jautėsi aktyvus susidomėjimas ir iš pačių mokyklų – ne tik užklausos buvo veiksmingos, bet įstaigos ir pačios bandė iniciatyviai susisiekti: „Be bendradarbiavimo su Kėdainių profesinio rengimo centru, šio projekto dėka mes dar pasirašėme susitarimą su VšĮ Vilniaus komunalinių paslaugų mokykla, toliau bendraujame ir su kitomis mokyklomis: Šiaulių profesinio rengimo centru, VšĮ Elektrėnų profesinio mokymo centru“, – pasakoja pašnekovas.
„Ši „Profesijos, pritaikytos verslui“ platforma tikrai naudinga, ypatingai dabar gyventojai ieško įvairaus profilio specialistų ir susiduria su iššūkiais. Tarp mokinių yra kompetentingų specialistų, tačiau jie dar nežino, kaip pradėti dirbti, vykdant individualią veiklą. Mūsų bendradarbiavimas gali būti gera sinergija, ruošiant ir integruojant specialistus į darbo rinką“, – priduria E. Markulis.