Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
Gruodžio 19 d. 14:27
Orkaitės darbymetis prasideda: 5 paprasti patarimai, kurie kalėdinius kepinius leis paruošti elektrą naudojant taupiau
Gruodžio 19 d. 11:15
Proveržis magnetų tyrimuose: ištisas savaites tarnaujanti telefono baterija ir 1000 kartų didesnė jo sparta
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Organizaciniai, planavimo Dalintis | Spausdinti

KTU IT mokslininkas: „Šiuolaikinis besimokantysis yra ne tik turinio vartotojas, bet ir kūrėjas“

Publikuota: 2020-09-26 16:21
Tematika: Organizaciniai, planavimo
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

„Erasmus+“ projektas „SoftAware“, kurio partneriai yra ir KTU mokslininkai, siekia gerinti studentų kompetencijas, ugdymo procesuose pritaikant interaktyvaus mokymo(si) priemones ir metodikas, padedančias įgyti žinių, reikalingų darbui IT ir inžinerijos sektoriuje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Ugdymo turinys ir jo sandara dažnam besimokančiajam kelia ne tik turinio, bet ir motyvacijos klausimų – tyrimai rodo, kad besimokančiųjų nesimokymo priežastis yra nesuvokimas, kam to reikia ir kaip įgytas žinias galės panaudoti ateityje.

Visgi mokymo(si) procesui naudojamos metodikos ir priemonės keičiasi kartu su nuolat tobulėjančiomis technologijomis: siekiama atsižvelgti į besimokančiųjų informacijos vartojimo įgūdžius, o mokomoji medžiaga tampa įrankiu susipažinti su realaus pasaulio problematika ir imtis atitinkamų sprendimų. Toks algoritmas ir jo sąlygojamas interaktyvių objektų pritaikymas itin reikšmingi aukštajame moksle.

KTU IT mokslininkas: „Šiuolaikinis besimokantysis yra ne tik turinio vartotojas, bet ir kūrėjas“
KTU nuotr.

Interaktyvumas – nepriklausomai nuo amžiaus

Kalbant apie ugdymo procesus mokyklos suole, interaktyvūs mokymosi objektai yra integruojami į bendrąsias ugdymo programas, pvz. daugialypės terpės pagrindu sukurti interaktyvūs mokymosi objektai padeda mokantis tiek tiksliuosius, tiek socialinius ar gamtamokslius dalykus.

„Aukštajame moksle interaktyvios priemonės padeda studentui geriau įsisavinti mokomąją medžiagą, dėstytojui tampa įrankiu studento progresui sekti ar leidžia pritaikyti naujus pedagoginius metodus“, – pasakoja Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto (KTU IF) docentas Tomas Blažauskas.

Pasak mokslininko, interaktyvių priemonių veiksmingumas nėra sąlygojamas amžiaus, t.y. neteisinga manytis, kad šios priemonės geriau veikia su jaunesniais besimokančiaisiais nei vyresniais. Interaktyvaus turinio veiksmingumas labiau susijęs su turinio kokybe: ar interaktyvi medžiaga tinkama mokymosi konceptams perduoti, ar parinkta medžiaga tinkama tikslinei auditorijai, ar besimokantieji turės technines galimybes pasinaudoti parengta medžiaga.

„Man, kaip dėstytojui, sunku įsivaizduoti, kad šiuolaikiniai studentai galėtų mokytis be interaktyvių priemonių. Pagrindinis uždavinys dėstytojui – parinkti tinkamas ir efektyvias priemones bei metodus interaktyviam turiniui“, – teigia KTU tyrėjas.

Interaktyvumas – tik per IT?

Nors prieš dešimtmetį interaktyvūs mokymosi metodai būdavo siejami tik su informacinėmis technologijomis, šiandienos kontekste interaktyvios priemonės negali būti atskiriamos nuo kitų mokymosi priemonių ir metodologijų.

Pasak KTU Informatikos fakulteto mokslininko, IT įgūdžiai tapo neatsiejami nuo kitų šiuolaikiniam žmogui būtinų įgūdžių ir yra laikomi savaime suprantamu dalyku. „Pažvelkime į vaikus: pirmieji planšetinių kompiuterių ar išmaniųjų telefonų tyrėjimai ir pažintis su IT priemonėmis prasideda beveik nuo gimimo“, – sako dėstytojas.

Antra priežastis, dėl ko tarp interaktyvumo ir informacinių technologijų neretai dedamas lygybės ženklas, yra sparti technologijų plėtra.

„Jei žmogus turi išmanųjį televizorių ir moka juo naudotis, jis, būdamas žiūrovu, yra įtraukiamas į turinio kūrimą – pavyzdžiui, „Netflix“ platformoje yra galimybė interaktyviai peržiūrėti kai kuriuos filmus ir žiūrovas gali nuspręsti filmo eigą, atitinkamose vietose pasirinkdamas veikėjo veiksmus“, – pasakoja T. Blažauskas.

Pridėtinė interaktyvumo vertė – ne tik smagus mokymasis

KTU Informatikos fakulteto mokslininko teigimu, vis dar gajus mitas, kad interaktyvios mokymosi priemonės yra tik žaidimas. „Mano nuomone, interaktyvios mokymosi priemonės „Z“ ar „alfa“ kartos besimokantiesiems yra neatskiriama jų mokymosi proceso dalis“, – tvirtina T. Blažauskas.

Šiuolaikiniam besimokančiajam mokymosi procese svarbu sudominimas, įtraukimas, motyvacijos skatinimas, momentinis grįžtamasis ryšys savirefleksijai. Be to, interaktyvus mokymosi būdas įtraukia daugiau besimokančiojo jutimų (angl. sensory preferences), reikalingų informacijai įsisavinti.

„Kitaip tariant, interaktyvios priemonės paverčia besimokantįjį aktyviu mokymosi proceso dalyviu. Užuot likęs pasyvus klausytojas, besimokantysis bando, eksperimentuoja, tampa turinio kūrėju“, – sako KTU mokslininkas.

Nors kalbant apie žinių įsisavinimą ar įgūdžių formavimą, interaktyvios priemonės visuomet bus didelis privalumas, tačiau neverta pamiršti, kad interaktyvioms mokymosi priemonėms sukurti reikia daug pastangų.

„Kuriant tokias priemones, visuomet kyla klausimas, ar verta, ar šių priemonių teikiama nauda bus tolygi sugaišto laiko sąnaudoms? Pavyzdžiui, medžiagai, kurią studentas perskaitytų per 5 minutes, paversti interaktyvia sugaištame kelias savaites“, – patirtimi dalinasi mokslininkas. Pasak jo, tokiu atveju reiktų galvoti apie tradicinių ir interaktyvių priemonių integravimą. „Aukštojo mokslo srityje svarbu atsižvelgti ir į tai, kad priemonės turi būti siejamos su įgūdžiais, kurių besimokančiajam prireiks darbo rinkoje“, – tvirtina T. Blažauskas.

Moksliniai projektai mokymosi procesams efektyvinti

Spartus informacinių ryšių ir technologijų pramonės augimo tempas formuoja programinės įrangos sistemų plėtrą į vis sudėtingesnę ir sudėtingesnę veiklą. Neišvengiama pasekmė yra ta, kad dažnai institucijos, atsakingos už švietimą programinės įrangos inžinerijos srityje, negali suspėti su pramone ir sparčiai besivystančiomis technologijomis.

Iki 2021 m. truksiantis „Erasmus+“ projektas „SoftAware“, kurio partneriai yra ir KTU mokslininkai, siekia gerinti studentų kompetencijas, ugdymo procesuose pritaikant interaktyvaus mokymo(si) priemones ir metodikas, padedančias įgyti žinių, reikalingų darbui IT ir inžinerijos sektoriuje.

Pasak projekto tyrėjo T. Blažausko, interaktyvūs video naudojami kasdienėms įmonės veikloms imituoti, leidžia studentams patiems priimti sprendimus ir mokytis iš klaidų ar laimėjimų.

Projekto metu buvo sukurtas video, kuriame simuliuojamas „Agile“ principais besivadovaujančios įmonės susirinkimas (angl. stand-up meeting). Tai leidžia praktiškai pamatyti, kas tokio susitikimo metu yra aptariama, kokius klausimus ir kiek laiko jiems aptarti turi diskusijos dalyviai.

„Juk tai kur kas įsimintiniau ir lengviau suprantama, kad susirinkimo dalyviams (paprastai komandos nariams) skiriama vos minutė pristatyti savo darbus, problemas, o ir pats susirinkimas netrunka ilgiau nei 15 min., tad ugdomi įgūdžiai, kaip efektyviai išnagrinėti problemas, su kuriomis buvo susidurta, greitai sureaguoti, jei reikalinga kažką keisti darbų planuose, ir grįžtama prie darbų išvengiant ilgų posėdžių“, – tvirtina mokslininkas.

Projekto metu sukurti atviri „SoftAware“ internetiniai trijų dalių kursai, prisidės prie technologinio išprusimo, o minkštųjų gebėjimų ugdymo priemonių rinkinys padės išugdyti studentams gebėjimus, kurių labiausiai reikia darbdaviams: strateginį mąstymą, komandinio darbo, analitinius ir projektų valdymo įgūdžius.

„Mūsų internetiniai kursai atitinka gerosios patirties pavyzdžius, perimtus iš pagrindinių mokymosi platformų, tokių kaip „pluralsight“, „udacity“, „Coursera“. Integruotas interaktyvus turinys kursus savo išskirtinius, lyginant su kitais panašaus turinio projektais“, – sako T. Blažauskas.

Mokymosi medžiaga susidaro iš atskirų dalių, todėl šiuos kursus lengva pritaikyti įvairiems universitetams ir kitoms institucijoms, o žvelgiant iš dėstymo perspektyvos, mokymosi turinio skaidymas leidžia įgalinti individualizuotą mokymąsi.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama