Kaip rasti patikimą IT srities partnerį Rytų Europoje? Kaip įvertinti, ar jis turi reikiamus resursus, tinkamas patirtis ir sertifikatus? Lietuvoje į aukštą pridėtinę vertę kuriantį „waynord“ klasterį susibūrusios IT įmonės dalyvauja „Aciety“ platformoje, kuri sprendžia šią klientų iš Vakarų dilemą ir padeda rasti geriausius ilgalaikius partnerius.
Į klasterį susibūrė siekdamos išlikti konkurencingos
Idėja susiburti lietuviškoms IT įmonėms gimė prieš ketverius metus. Siekdamos išlikti konkurencingos ir įgyvendinti didesnius projektus, jos privalėjo parodyti plačias ekspertiškumo galimybes atskleidžiantį portfolio ir demonstruoti aukštesnius apyvartos rodiklius. Visa tai pasiekti po vienos įmonės stogu ir išlikti savo srities specialistais buvo iššūkis, todėl nuspręsta apsijungti į klasterį „waynord“, kurio tikslas – sukurti daugiasluoksnių IT paslaugų pasiūlymą bet kuriam klientui.
„Klasteris įgalina įmones išlaikant savo specializaciją dalyvauti didelio masto projektuose, o koordinuotas įmonių bendradarbiavimas sukuria papildomų galimybių. Jos gali mainytis užklausomis, padėti viena kitai resursų klausimu ar agreguoti pastangas specifinėms pardavimų ar produktų vystymo kampanijoms“, – sako „waynord“ klasterio koordinatorius Tomas Pagirys.
Dėl orientacijos į aukštą pridėtinę vertę ir šiaurietiškas vertybes, atsiribojant nuo įprastų pigesnės darbo jėgos iš Rytų Europos asociacijų, klasterio prioritetinės rinkos yra Skandinavijos šalys, Didžioji Britanija, Vokietija, Izraelis, Šveicarija, Austrija, Olandija ir JAV. Išgrynintos pagrindinės veiklos kryptys: eksportas, rinkodara, novatoriškų produktų vystymas, moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra bei mokymai.
Sukūrus klasterį jo koordinatoriumi tapo vienas iš pirminių jos sumanytojų UAB „Aciety“, kurio veikloje – to paties pavadinimo IT įmonių paieškos sistemoje – dalyvauja visos aštuonios klasterio įmonės. Narystė klasteryje ir koordinatoriaus kuruojamoje sistemoje atveria galimybes prisitraukti tokių ilgalaikių strateginių klientų kaip „Widerpool“, „CIONET“ ar „Pillar Project“. Pastarasis – vienas įdomiausių klientų. „Aciety“ komandos dėka beveik visa programinės įrangos gamyba iš Jungtinės Karalystės buvo perkelta į Lietuvą, o jungtinėmis pastangomis sukurta norvatoriška e. mokėjimų sistema. Projekte dalyvavo 5 Lietuvos įmonės, tarp jų – „waynord“ koordinatorius „Aciety“ ir įmonė „iMAS“.
Tipinis klientas – gerai finansuotas startuolis
Sistemos „Aciety“ klientu gali būti bet kokia IT poreikį turinti įmonė arba fizinis asmuo. Dažniausiai kreipiamasi dėl elektroninės komercijos, verslo valdymo sistemų, įvairių technologijų dedikuotų komandų poreikio, blockchain technologijų vystymo, mobiliųjų aplikacijų programavimo darbų. Tipinis klientas – gerai finansuotas startuolis, SME ar IT įmonės iš Vakarų šalių. Daugiau nei 1200 Europos IT įmonių vienijančioje sistemoje vietoj atsitiktinės „Google“ ar kitos paieškos rezultatų, klientas gauna koncentruotą 3-5 įmonių pirminį pasiūlymą, kuriame pateikiamos labiausiai poreikį atitinkančių įmonių analizės, su aktualiomis patirtimis, ekspertize, kainos, projekto laiko ir biudžeto vertinimais. Profesionalių IT kompanijų ir programinės įrangos kūrėjų platformoje „waynord“ klasterio nariai sistemoje jau turėjo galimybę teikti pasiūlymus 838 klientų iš įvairių rinkų užklausoms.
Į tinklą per paklausimų mainų sistemą buvo nukreipta „Watu Credit“ – sparčiai auganti ir dinamiška ne-bankinė Kenijos finansavimo įmonė, kuri siūlo mobiliosiomis technologijomis teikiamą paslaugą paskoloms išmokėti ir išieškoti visiškai atsisakant grynųjų pinigų bei atliepia kitus Kenijos klientų poreikius, – pavyzdžiui, galimybę visą parą naudotis savo sąskaitos likučiais. „Aciety“ jam padėjo rasti ilgalaikius partnerius, atitinkančius spartų kliento augimo tempą, poreikius ir diegiamas bei planuojamas inovacijas.
Kitas įdomus pavyzdys iš Pietų Afrikos Respublikos – į tinklą per paklausimų mainų sistemą buvo nukreipta karo ir policijos struktūrų programinės įrangos gamyboje dirbanti PAR įmonė „Vortimo“. Dėl specifinio poreikio, reikiamos patirties bei gan skeptiško kliento požiūrio į Rytų Europos rinkas, buvo nelengva įtikinti klientą pradėti darbus su vienu „Aciety“ partneriu. Kokybės, kultūros, patirties ir profesionalumo dėka trumpalaikis, mažos apimties projektas jau išaugo iki tęstinės sutarties.
Į krizės pasekmių švelninimo priemones nesidairo
Aciety ir „waynord“ eksporto iniciatyvos pritraukia 300 000 – 600 000 Eur vertės užklausų per mėnesį. Klasteris ne tik organizuoja užklausų mainus ir jungia arba skaido IT produktus vertikalioje vertės grandinėje, bet ir organizuoja B2B susitikimus, išvykstamąsias verslo misijas, vykdo rinkodaros ir įsiliejimo į užsienio tinklus (registracijos asociacijose, platformose, klubuose) veiklas, bando novatoriškus įrankius (pvz. growbots).
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) įgyvendinamo projekto „Inovacijų tinklaveikos skatinimas ir plėtra (InoLink)“ vadovė Jolita Razumienė džiaugiasi, kad „waynord“ šiemet papildė „Inolink“ projekto dalyvių gretas ir naudosis jo teikiamomis paslaugomis: „Stipri sinergija tarp klasterio įmonių ir dalyvavimas užklausų mainuose sudaro unikalias galimybes tarptautinės veiklos plėtrai, klasterio įmonių žinomumo užsienyje augimui“.
Klasterio nariai vyksta į verslo misijas tokiose pripažintose pasaulinėse parodose kaip „CES“ JAV, „E-Commerce Berlin“ Vokietijoje, „Collision“ Kanadoje ir „DLD“ Tel Avive. Jose ieškoma potencialių klientų, atrandami nauji partneriai. Kartu su kitais mokymų industrijos dalyviais „waynord“ organizuoja IT specialistams skirtus kvalifikacijos kėlimo kursus – apmokyta virš 100 iš 270 suplanuotų įmonių darbuotojų. Vystomos automatizuotos komercijos ir verslo valdymo sistemos, MTEP veiklos, teikiamos paraiškos mokslinių tyrimų programoms – jau sėkmingai įgyvendinti tyrimai pagal priemonę „Inočekis“, dalyvaujama ir kituose finansavimo galimybes atveriančiuose kvietimuose.
Covid-19 krizė „waynord“ klasterį palietė mažiau. Koordinatoriaus T. Pagirio teigimu, nors ir dirbo nuotoliniu būdu, klasterio įmonės darbus tęsė beveik įprastu ritmu, naudojosi naujomis galimybėmis kaip didesnė elektroninės komercijos sprendimų paklausa ir į krizės pasekmių švelninimo priemones nesidairo.