Ar pamenate, kaip prieš kelerius metus Lietuvos mokinius buvo apėmusi „Lietuvos istorijos repo“ manija ir jie lengvai išmoko daug Lietuvos istorijos faktų? Šio „Šventinio bankucheno“ kūrinio, laimėjusio keletą apdovanojimų, populiarumas neblėsta iki šiol – jis jau turi daugiau kaip 5,7 mln. peržiūrų „YouTube“ kanale. Tai – lietuviškas pavyzdys, kaip meno kūrinys gali tapti puikia medžiaga mokantis. Pasaulyje yra kitų unikalių pavyzdžių, kai mokymosi procese sėkmingai pasitelkiami kūrybiški ir įtraukiantys sprendimai. Beje, jais pasinaudoti savo darbe gali ir Lietuvos pedagogai.
Asociatyvi nuotr.
Unikalūs „OK Go“ grupės klipai paskatino kurti mokomąjį projektą
„Kūrybiškas požiūris tiek darbe, tiek moksluose padeda gerokai greičiau ir lengviau išspręsti kasdienes užduotis, ir tai Lietuvoje puikiai įrodė „Šventinio bankucheno“ pavyzdys. Tuo tarpu sudėtingos, o gal kartais ir nuobodžios fizikos, matematikos ar kitos gamtos mokslų pamokos, integruotos su muzika ir menais, taip pat gali tapti gerokai lengviau įveikiamos. Tam gali pasitarnauti unikali JAV roko grupės „OK Go“ kuriama mokomoji medžiaga, kuri yra laisvai prieinama viso pasaulio, taip pat ir Lietuvos mokytojams bei mokiniams“, - sakė Edita Znutienė, „Cognizant Technology Solutions“ personalo direktorė Baltijos šalyse.
Amerikiečių grupė „OK Go“ daugelį metų garsėja stebinančiais muzikos video klipais. Kiekvienas grupės klipas išsiskiria unikalia idėja, kuriai įgyvendinti pasitelkiami netikėti technologiniai ir techniniai sprendimai. Žvelgdami į įprastus fizikinius ir gamtos reiškinius kitokiu, neįprastu, kampu, „OK Go“ vaikinai sugeba sujungti mokslą ir meną. „Upside Down Inside Out“, „I Won’t Let You Down“, „Here it Goes Again’“, „The Writing’s On the Wall“ – tai tik keli įsimintini grupės klipai, atskleidžiantys jos didžiulį kūrybinį potencialą ir meno, technologijų bei mokslo samplaiką.
Mokytojai idėją sutiko itin entuziastingai
Beveik prieš trejus metus startavo grupės „OK Go“ ne pelno siekiantis STEAM mokomasis projektas „OK Go Sandbox“. „Google“, „Morton Salt“ ir „Cognizant Technology Solutions“ remiama „OK Go Sandbox“ yra šios roko grupės ir St. Thomas universiteto organizacijos „Playful Learning Lab“ partnerystė siekiant padėti pedagogams rasti naujų būdų įtraukti mokinius. Smėlio dėžės principu veikiančio „OK Go Sandbox“ projekto idėja – vesti STEAM pamokas naudojant „OK Go“ vaizdo įrašus internete, nėra toks jau neįprasta, kaip gali pasirodyti: rokenroliški įvairių šalių mokytojai jau daugelį metų demonstruoja grupės vaizdo įrašus klasėse pamokų metu.
„OK Go Sandbox“ pradžia - 2017 m., kai grupė TED konferencijoje, kurioje kalbėjo jos nariai, susitiko su St. Thomas universiteto organizacijos „Playful Learning Lab“ atstovais. Atlikę apklausą socialiniuose tinkluose, jie sulaukė net 800 mokytojų atsakymų. Paaiškėjo, kad dauguma atsiliepusių pedagogų jau naudojasi grupės vaizdo įrašais. Tarp jų buvo įvairiausi pedagogai – nuo ikimokyklinio ugdymo mokytojų iki koledžų profesorių: fizikos ir filosofijos dėstytojai, STEAM ekspertai, muzikos ir kitų dalykų mokytojai. Net anglų kalbos mokytojai vaizdo įrašus pasitelkė kurti rašinių idėjoms, o kai kurie pedagogai jais pasinaudojo įspūdingiems meno projektams parengti.
Mokinių meno projektai pirmąkart istorijoje iškeliaus į kosmosą
Sukūrusi „OK Go Sandbox“ žiniatinklio turinį, įskaitant mokymo programas ir naujus mokykloms skirtus vaizdo klipus, komanda nusprendė, kad atėjo metas ir patį jaunimą paskatinti kurti „OK Go“ lygio meno projektus. Taip kilo „Art in Space“ („Menas erdvėje“) konkurso idėja, kurią finansavo „Amazon“ vadovui Džefui Bezosui (Jeff Bezos) priklausanti raketų bendrovė „Blue Origin“ padedant „Cognizant Technology Solutions“ ir St. Thomas universitetui.
Dvi konkursą laimėjusios komandos įgyvendins savo sukurtus meno eksperimentus „Blue Origin“ erdvėlaivyje „New Shepard“. „OK Go“ jau paskelbė ir konkurso laimėtojus – tai komandos iš Niujorko ir Jutos, kurias sudaro mokiniai nuo 11 iki 16 metų. Niujorko komandos pateikta idėja „Dark Origin“ - tai kinetinis meno projektas, kuriame skirtingo dydžio „kosminės nuolaužos“ kils bangomis, palaipsniui apgaubdamos įmagnetintos vielos skulptūrą. Komanda šių kosmoso nuolaužų maišymui planuoja pasitelkti antigravitaciją, imituojant Žemės formavimosi sąlygas. Tuo tarpu komanda iš Jutos išvystė idėją, kad pati kosmoso erdvė parašytų dainą, naudodama kosminę spinduliuotę.
Dabar nugalėtojai toliau tobulins ir įgyvendins savo projektus su ekspertų pagalba. Planuojama, kad projektai iškeliaus į kosmosą 2020 m., kai bus gautas galutinis „Blue Origin“ komandos patvirtinimas.
Taigi, laimėtojų dar laukia nauji iššūkiai ir įspūdžiai. Galbūt ateityje kosmoso platybes pasieks ir Lietuvos mokinių idėjos? Tereikia dalyvauti, o aktyviems ir kūrybingiems mokiniams gali padėti ir modernų požiūrį į mokymo procesus aktyviai perimantys pedagogai.