Kitais metais Klaipėdoje veiklą pradės bendrovės „Vėjo projektai“ dukterinės įmonės „Elektrinio transporto sistemos “ elektrinių autobusų laboratorija. Joje bus kuriami ir tobulinami elektriniai miesto autobusai „Dancer“.
Asociatyvi nuotr.
Bendra projekto investicijų suma siekia 7,7 mln. eurų. Dalį šios sumos investuoja pati įmonė, dalis finansavimo yra gauta iš ES struktūrinių fondų, o dar vieną finansavimo dalį, skirtą pastatų statybai, suteikdamas paskolą užtikrino Šiaulių bankas.
Numatoma, kad laboratorijos, kurios plotas viršys 2 tūkst. kv. metrų, statybas žadama baigti per ateinančius metus. Bendrovės „Vėjo projektai“ vadovo Alvydo Naujėko teigimu, „Dancer“ elektrinius autobusus kuriančiose ir gaminančiosebendrovėse bus sukurta 80 naujų darbo vietų – elektrikų, elektros inžinierių, programuotojų, mechanikų. Dabar „Vėjo projektuose“ dirba 53 žmonės.
„Dauguma Europos miestų įsigyja elektrinių autobusų, rinkos potencialas yra milžiniškas. Tam, kad būtumėme konkurencingi, turime eiti vienu žingsniu priekyje ir gaminti dar lengvesnius, taupesnius, lengviau aptarnaujamus elektrinius autobusus. Klaipėdoje ir jos laisvojoje ekonominėje zonoje tam turėsime visas galimybes“, – teigė A. Naujėkas.
Klaipėdoje sukurtas ir pagamintas elektrinis miesto autobusas „Dancer“ šiemet buvo sertifikuotas naudoti Europos Sąjungoje. Pirmuosius „Dancer“ autobusus šiemet įsigijo Klaipėdos autobusų parkas, jie uostamiesčio gatvėse pasirodys jau netrukus.
Pasak Alvydo Naujėko, naujoje elektrinių autobusų laboratorijoje bus kuriamos inovacijos, leidžiančios toliau mažinti elektrinių autobusų svorį ir energijos sąnaudas, gerinančios važiavimo savybes. Vėliau įmonė planuoja naujos gamyklos, kurioje bus naudojamos šioje laboratorijoje išvystytos inovacijos, statybas Klaipėdos LEZ.
Plėtrai – banko finansinė injekcija
Paskolą gamybinės-laboratorijos statybai suteikė Šiaulių bankas. Pasak Šiaulių banko Klaipėdos regiono verslo klientų direktoriaus Pauliaus Pališkio, bankas įvertino elektrinių autobusų rinkos potencialą – elektrinis transportas populiarėja, o oro taršos problemą siekiantys išspręsti miestai vis dažniau svarsto aplinkos neteršiančio viešojo transporto plėtrą. „Dancer“ autobusas išsiskiria inovatyviais ir aplinką tausojančiais sprendimais – tai unikalus lietuviškas projektas, turintis perspektyvų tiek Lietuvos, tiek užsienio rinkose“, – pabrėžė p. Pališkis.
Pasak A. Naujėko, lietuviški elektriniai autobusai yra iki 40 proc. lengvesni nei dauguma iki šiol naudojamų panašaus dydžio autobusų, jie naudoja iki 30 proc. mažiau energijos, išsiskiria ypač paprastu ir pigiu aptarnavimu. „Dancer“ elektrinis miesto autobusas gali būti įkraunamas galinėje maršruto stotelėje vos per kelias minutes, greičiau nei vairuotojui reikia pailsėti prieš naują kelionę. Bendros autobuso „Dancer“ įsigijimo ir eksploatacijos išlaidos, įskaitant energijos sąnaudas, yra mažesnės nei varomų iškastiniu kuru ar hibridinių konkurentų. Planuojama, kad šie lietuviški elektriniai autobusai bus varomi žalia elektros energija.
Šiai dienai tokių, aplinką ir lėšas tausojančių, sprendimų priėmimas aktualus kiekvienai savivaldybei ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.