Kaip greičiau ir efektyviau gauti reikiamus duomenis? Kaip pagerinti pastato ventiliaciją, nekeičiant jo konstrukcijos? Kokią inovatyvią veido atpažinimo technologiją taikyti? Į šiuos ir daugelį kitų įmonėms rūpimų klausimų gali padėti atsakyti talentingi studentai.
Kauno technologijos universiteto (KTU) programos „GIFTed“ antro kurso studentai šiemet ir vėl dalyvavo „design thinking“ metodika paremtame „InChallenge“ projekte ir atliko verslo įmonių jiems pateiktas užduotis-iššūkius, kūrė įvairiose srityse reikalingų produktų prototipus.
KTU „GIFTed“ studentai. Asociatyvi KTU nuotr.
18 studentų, pasiskirstę į 4 komandas ir padedami dėstytojų, beveik 3 mėnesius generavo idėjas, dirbo drauge su užsakovais. Gerai žinomos įmonės – „Centric“, „Adform“, „Littelfuse“, „Kaunas aircraft maintenance services“ (KAMS) pateikė studentams realius atvejus, užduotis, kurias studentai sprendė ir galiausiai pateikė savo pasiūlymus/prototipus. Projekto fasilitatoriai – VDU verslo praktikų centras.
„Antro kurso studentams labai svarbu pamatyti, kaip atrodo įmonės veikla iš vidaus, suprasti jos darbo specifiką, kultūrą ir vertybes. Svarbus projekto aspektas yra tai, jog studentai turi galimybę mokytis iš verslo srities atstovų, kurie dalijasi jau turimomis žiniomis ir patirtimi“, – sako KTU Talentų ugdymo programos „GIFTed“ koordinatorė Monika Pavalkytė.
Nuo IT iki inžinerinių sprendimų
Visos užduotys – skirtingos ir unikalios. Pavyzdžiui, „Littelfuse“ komanda sprendė turimų duomenų sisteminimo klausimą ir turėjo sugalvoti, kaip realiu laiku grafiškai pateikti apdorotą informaciją. Su KAMS iššūkiu dirbusi studentų komanda ieškojo būdų, kaip pagerinti ventiliacijos sistemas, nekeičiant pastato konstrukcijos.
Tuo tarpu „Adform“ iššūkį gavusi komanda gilinosi į šiuo metu kompanijoje turimą „Kudos“ apdovanojimų sistemą. Tai sistema, kurioje kiekvienas darbuotojas gali kitam kolegai skirti kudosą – padėką už atliktą gerą darbą, suteiktą pagalbą ir pan., tačiau iki šiol ši sistema nebuvo tinkamai skaitmenizuota.
KTU „GIFTed“ studentų komanda pristatė internetinės platformos prototipą, kuriame būtų galima kaupti, gauti ir keistis kudosais. Internete veiktų ir internetinė parduotuvė, kurioje už atitinkamą kiekį gautų kudosų darbuotojas galėtų įsigyti norimą dovanėlę/suvenyrą.
„InChallenge“ programos dalyvių teigimu, didžiausia šio projekto vertė – darbas ne su teorine medžiaga, o su realiomis įmonių problemomis ir betarpiškas bendradarbiavimas su verslo atstovais.
„Aš kudosą skirčiau pačiai įmonei, kuri dirbo drauge, bendradarbiavo ir atsakinėjo į klausimus ieškant sprendimų“, – pristatydamas projektą sakė „InChallenge“ programos dalyvis Julius Laukys.
„Komandos pristatytas prototipas yra labai arti mūsų norimo produkto, tad labai malonu, kad bendravimas viso proceso metu padėjo suprasti vieniems kitus“, – antrina „Adform“ atstovė Sigita Ibasco.
Išmani veido atpažinimo sistema
„Centric“ iššūkį sprendusiai komandai teko užduotis sukurti žmogaus identifikavimo sistemą, naudojamą darbuotojų atpažinimui. Studentai, turėdami visišką kūrybinę laisvę, pristatė tokios sistemos prototipą sporto klubui.
Tokia sistema atpažįsta veidus per integruotą web kamerą, nustato tapatybę ir algoritmų pagalba atsižvelgia į duomenis, kuriuos žmogus įveda registracijos metu – savo fizinį pasirengimą, tikslus ir pan. Įvertinusi salės užimtumą sistema sukuria optimalų maršrutą, o visa tai pavaizduojama interaktyviame ekrane.
„Pristatytas sprendimo būdas tikrai mus sužavėjo – studentai į užduotį pažvelgė labai kūrybiškai, o ir siūlomas produkto prototipas yra perspektyvus ir gali būti puikiai pritaikytas rinkoje“, – sako „Centric“ talentų pritraukimo specialistė Agnė Jankauskė.