Vilniaus miesto savivaldybės mokyklos turi puikią progą papildyti savo materialines bazes šiuolaikiška įranga, suteikiančia mokiniams galimybes kurti, konstruoti, modeliuoti, projektuoti ir gaminti įvairius gaminius, modelius, maketus ar prototipus. Vilniaus švietimo pažangos centras kviečia Vilniaus miesto savivaldybės mokyklas dalyvauti projekto „Atvirų techninių kūrybinių dirbtuvių FabLab3 steigimas Vilniaus mokyklose“ atrankos konkurse .
Vilniaus švietimo pažangos centro nuotr.
Projektas skirtas 5-iose Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose įkurti atviras technines kūrybines dirbtuves FabLab (toliau – FabLab dirbtuvės) bei apmokyti mokytojus ir mokinius įveiklinti FabLab dirbtuvių įrangą. Sostinės mokyklose jau veikia net 11-ka 2017-2018 metais įsteigtų FabLab dirbtuvių: Vilniaus licėjuje, VGTU Inžinerijos licėjuje, Adomo Mickevičiaus gimnazijoje, Vilniaus jėzuitų gimnazijoje, Šv. Juozapo mokykloje, Vilniaus Simono Konarskio mokykloje ir šiose progimnazijose: Žemynos, Balsių, Jono Basanavičiaus, Vilniaus „Ąžuolyno“ ir Vilniaus „Genio“. Viso pasaulyje veikia daugiau nei 1000 FabLab dirbtuvių tinklui priklausančių atvirų techninių kūrybinių dirbtuvių, daugiau nei 78 šalyse.
FabLab (angl. Fabrication Laboratory) dirbtuvės yra inovacijų bei išradimų kūrimo platforma, skirta inovacijų ir išradimų prototipams kurti, skatinti vietinį verslumą, domėjimąsi technika bei technologijomis. Mokyklų Fab Lab dirbtuvės taip pat yra mokymosi ir naujovių platforma – vieta, kurioje galima žaisti, kurti, mokyti(s) bei išradinėti.
Visam pasaulyje FabLab dirbtuvės pradėjo kurtis vietos bendruomenėse kaip atviros prototipų kūrimo platformos. Jų tikslas buvo paskatinti tam tikros vietovės gyventojų verslumą, sudarius jiems sąlygas kurti prototipus. Tačiau pastaruoju metu FabLab dirbtuvės vis dažniau steigiamos įvairių šalių mokyklose ir naudojamos kaip platformos praktiniam STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) mokymui, projektinei veiklai bei moksleivių verslumui skatinti. Įgalinti patirties, įgyjamos savarankiško prototipų kūrimo procesuose, moksleiviai vienu metu ir mokosi, ir vieni kitiems mentoriauja – įgiję žinių apie dirbtuvių techniką, medžiagas, kūrimo procesus ir inžineriją, skatinančia išradimus ir inovacijas, įgytomis žiniomis jie mielai dalinasi ir su kitais.
Ugdymo procese „Fab Lab“ privalumas – mokymas(is) autentiškoje, įveiklinančioje aplinkoje, kurioje moksleiviai praeina vaizduotės, dizaino, prototipavimo, refleksijos ir bendradarbiavimo kelią, kuomet iškeltiems iššūkiams ieško kūrybinių sprendimų, skirtų praktiškai realizuoti idėjas. Kai mokiniams, vedamiems savo pačių intelektualiniu smalsumu, leidžiama eksperimentuoti, tyrinėti ir išradinėti, jie pradeda suvokti save besimokančiais, turinčiais gerų idėjų ir galinčiais jas įgyvendinti praktikoje.