Šiandieniniam pasauliui vystantis ir darbo rinkai besikeičiant vis sparčiau, tampa ypač svarbu žengti koja kojon su kintančia aplinka ir tobulėjančiomis technologijomis. Dirbtiniam intelektui ir robotams grasinant užimti mokytojų vietą, šiems beruošiant jaunąją kartą skaitmeninės kompetencijos tampa vis būtinesnės. Todėl mokytis ir varžytis dėl 10 000 eurų vertės prizo jau penktajame „Samsung Mokykla ateičiai“ projekte šiemet pareiškė norą virš 200 pedagogų iš visos Lietuvos.
Jau penktus metus iš eilės Lietuvoje vykdoma unikali pedagogų mokymo programa „Samsung mokykla ateičiai“. Projekto metu pedagogai mokosi tobulinti mokymo procesą ir gerinti mokymosi rezultatus su skaitmeninių įrankių pagalba. Komandai, programos pabaigoje parengusiai potencialiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas įsigyti „Samsung“ technologijoms.
Motyvuoti mokytojai skaitmeninėse technologijose mato neginčijamą naudą, todėl susidomėjimas projektu nemažėja. Dalyvauti „Samsung Mokykla ateičiai“ mokymo programoje šiemet norą išreiškė net 204 ugdymo specialistai iš 51 mokyklos visoje Lietuvoje – ne tik didmiesčiuose, bet ir mažesniuose miestuose. Kaip ir kiekvienais metais, įvertinusi gautas paraiškas projekto komisija atrinks 12 labiausiai motyvuotų šalies ugdymo įstaigų, kuriose prasidės kelionė tvarių skaitmeninių pokyčių link.
Lietuvos mokytojai robotams nusileisti neketina
Diskusijos apie tai, ar mokytojų profesiją pakeis robotai, skatina mokytojus tobulėti skaitmeniniame kontekste bei ugdyti savo kompetencijas. Nors dirbtinis intelektas bei robotai-mokytojai ateityje neišvengiamai atneš svarbių pokyčių visoje švietimo sistemoje, nerimauti nereikėtų, nes jie labiau tarnaus kaip pagalbiniai, bet ne savarankiški mokymo įrankiai.
Pedagogai yra skatinami prisitaikyti prie kintančio pasaulio, kadangi inovatyvumas, kūrybiškumas bei gebėjimas išvien keliauti su naujovėmis yra esminiai rodikliai, leidžiantys išlaikyti ir įrodyti savo profesionalumą bei kompetenciją bet kokioje darbo srityje.
„Per penkerius metus sulaukę didelio susidomėjimo, mes matome, jog mokytojai supranta skaitmeninio raštingumo, šiuolaikinių technologijų principų bei jų pritaikymo ugdyme svarbą. Todėl ypač džiaugiamės galėdami prisidėti prie efektyvios švietimo sistemos mūsų šalyje vystymo. „Samsung mokykla ateičiai“ mokymus jau baigę mokytojai įgytas žinias ne tik patys pritaiko praktikoje, bet ir noriai dalijasi įgyta patirtimi su kolegomis. Panašu, kad mūsų mokytojai neketina nusileisti robotams“, – džiaugiasi projekto „Samsung mokykla ateičiai“ projekto vadovė Eglė Tamelytė.
Mokymo programa ateities mokykloms
„Samsung mokykla ateičiai“ pedagogų mokymo programa Lietuvoje vykdoma nuo 2014 m. Kasmet dvylika komandų dalyvauja keturių modulių mokymo programoje ir kuria skaitmeninių pokyčių projektus savo mokykloms. Pernai geriausiai įvertintą projektą pristatė ir didįjį prizą laimėjo pedagogų komanda iš Anykščių Antano Vienuolio progimnazijos.
Oficialus 2018 – 2019 metų programos atidarymas ir pirmasis mokymų modulis įvyks spalio mėnesį Kauno Technologijų universiteto Santakos slėnyje. Savo projektų idėjas komandos pristatys 2019 m. kovo mėnesį finalinio renginio metu.
„Samsung mokykla ateičiai“ programos tikslas yra kurti šiuolaikišką, skatinančią mokytis ir darnią aplinką Lietuvos mokyklose, kelti pedagoginio ugdymo lygį mūsų šalyje ir leisti mokiniams pasiekti geresnių rezultatų su jiems suprantamų, kasdien naudojamų skaitmeninių įrankių pagalba. Taip pat mums svarbu parodyti tiek visuomenei, tiek patiems mokytojams, kokia jų profesija iš tikrųjų gali būti jaudinanti, kupina naujų iššūkių, galimybių ir perspektyvų ateityje“, – sako projekto vadovė E. Tamelytė.