Lietuvoje šiandien pradedamas kompanijos „Google“ projektas „Digital Garage“, kuris visiems – nuo studentų iki verslininkų – padės lavinti skaitmeninės rinkodaros įgūdžius. Nauja interneto platforma siūlo įspūdingą kiekį nemokamų mokymų, leisiančių geriau suvokti verslo veikimo skaitmeninėje eroje principus.
Skaitmeninių įgūdžių trūkumas šiandien yra vienas didžiausių iššūkių, su kuriais susiduria Europos Sąjungos šalys. Europos Komisijos duomenimis, beveik pusė (47 proc.) ES gyventojų šioje srityje neturi pakankamos kvalifikacijos, o artimiausioje ateityje net 90 proc. darbo vietų reikalaus tam tikrų skaitmeninių įgūdžių. Europos Komisijos skaičiavimais iki 2020 metų Bendrijoje bus 825 tūkst. laisvų darbo vietų, nes tiesiog nebus darbuotojų, gebančių jose dirbti.
Kovo mėnesį Europos Komisijos paskelbtame skaitmeninės ekonomikos ir visuomenės indekse Lietuva užėmė 13-tą vietą tarp 28 ES valstybių. Mūsų šalies rezultatai yra geresni nei ES vidurkis, tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad prieš metus Lietuva buvo 11-toje šio indekso vietoje, o padėtis pastaruoju metu gerėja lėčiau nei likusioje ES.
Pasak Lietuvos susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, skaitmeninių įgūdžių didinimas – viena iš informacinės visuomenės plėtros politikos prioritetinių krypčių, kuri įtvirtinta ir Lietuvos skaitmeninės darbotvarkės programoje. Nors kasdien besinaudojančių internetu gyventojų skaičius mūsų šalyje nuolat auga, kai kurios gyventojų grupės, ypač vyresnio amžiaus žmonės, dėl įgūdžių stokos nesinaudoja arba mažai naudojasi kompiuteriu ar internetu.
„Labai sveikinu visas iniciatyvas, kurios prisideda prie Lietuvos informacinės visuomenės plėtros, nes valstybinio ir privataus sektoriaus bendros pastangos padės gyventojams greičiau ir efektyviau naudotis skaitmeninės ekonomikos teikiamomis galimybėmis“, – sakė ministras.
Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis neabejoja, kad skaitmeninis raštingumas jau tapo lemiamu veiksniu šiandieniniame pasaulyje: „Prieš kurį laiką „raštingas“ reiškė mokėjimą skaityti ir rašyti, šiandien de facto tai reiškia ir gebėjimą tinkamai naudotis naujausiu kompiuteriu kaip darbo priemone, kitai kartai tai reikš dar didesnę privalomą technologinę pažangą.“
Anot pramonininkų lyderio, šiandien versle jau pastebimos daugelio procesų skaitmenizavimo tendencijos, todėl įdarbinant pirmenybė teikiama darbuotojams, kurie turi stipresnius skaitmeninius įgūdžius.
Lietuvos darbo biržos direktorė Ligita Valalytė teigia, kad Lietuvos darbo birža savo paslaugų pakete daug dėmesio skiria priemonėms, mažinančioms jaunimo nedarbą. Viena iš didžiausių iniciatyvų yra projektas „Atrask save“. Darbo biržos specialistai siekia padėti jaunimui ne tik kurti savo verslą, bet ir konsultuoti jį plėtojant.
„Todėl Google Digital Garage įrankis – efektyvus būdas supažindinti klientus su internetine rinkodara ir perkelti kuriamo verslo žinomumą į kitą lygį“, – sakė L. Valalytė.
„Internetas gali būti galingas visuomenės sąjungininkas, padedantis augti tiek jauniems specialistams, tiek ir įmonėms. Pradėdami projektą „Digital Garage“ norime suteikti esamiems ir būsimiems Lietuvos darbuotojams daugiau skaitmeninių įgūdžių ir padėti mažoms bei vidutinėms įmonėms paspartinti augimą bei palengvinti joms kelią į pasaulines rinkas“, – sako „Google“ verslo plėtros direktorius Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje Vytautas Kubilius.
„Google“ sukurta mokymų platforma internete „Digital Garage“ siūlo 23 nemokamus paskaitų modulius, prieinamus visiems, norintiems patobulinti įvairius skaitmeninius įgūdžius. Mokymuose gausu ne tik teorinės medžiagos, bet ir praktinių pavyzdžių bei geriausių praktikų. Visi sėkmingai mokymus išlaikę vartotojai gaus žinias patvirtinantį „Google“ ir „IAB Europe“ išduodamą sertifikatą.