Tarp Lietuvos vaikų skaitymas nėra itin populiarus laisvalaikio praleidimo būdas – parodė Baltijos šalyse pirmaujančio restoranų tinklo „McDonald’s“ inicijuota apklausa. Norėdamas paskatinti vaikus savarankiškai skaityti ir domėtis literatūra bei padėti tėvams plėsti vaikų akiratį, „McDonald‘s“ pristato unikalų interaktyvių skaitmeninių knygų projektą.
„Atliktas tyrimas parodė, kad laisvalaikiu vaikai mieliau renkasi įprastą ar planšetinį kompiuterį nei knygų skaitymą ar žaidimus gryname ore. Nors knygos yra vienas svarbiausių žinių ir įgūdžių lavinimo šaltinių, šiuolaikiniai vaikai prarado susidomėjimą jomis. Panašios tendencijos taip pat matomos ir kitose Europos šalyse. Atsižvelgdami į tai pradedame naują interaktyvių skaitmeninių knygų projektą visoje Europoje, kuriuo siekiame prisidėti prie naudingo vaikų laisvalaikio praleidimo būdo jų jau pamėgtoje aplinkoje – skaitmeninėje erdvėje“, – sakė „McDonald‘s“ vykdomasis direktorius Baltijos šalyse Tomašas Navrockis (Tomasz Nawrocki). „Trečdalį „McDonald‘s“ lankytojų sudaro šeimos su vaikais, todėl mums labai svarbu, kad laikas, kurį jos praleidžia mūsų restoranuose būtų ne tik smagus, bet ir suteiktų galimybių vaikams tobulėti“, – sakė T. Navrockis.
Apklausos rezultatai parodė, kad stropiausi skaitytojai gyvena Estijoje, kurioje net 89 proc. apklausoje dalyvavusių tėvų teigė, kad jų vaikas perskaitė mažiausiai vieną knygą per pastaruosius šešis mėnesius. Lietuvoje per paskutinį pusmetį bent vieną knygą perskaitė 86 proc. vaikų. Tuo tarpu Latvijoje vaikai knygomis domisi mažiausiai – bent vieną knygą per pastarąjį pusmetį perskaitė 76 proc. vaikų.
„Šiuolaikinius vaikus technologijos lydi nuo ankstyvo amžiaus, todėl virtualioje erdvėje jie jaučiasi kur kas patogiau nei dauguma suaugusiųjų ir mieliau priima skaitmenines naujoves. Priešingai nei vyresnės kartos žmonėms, jaunimui knyga reiškia ne tik spausdintą žodį, bet ir plačias garso, grafikos, vaizdo, 3D ir kitas galimybes. Be to, kiekvienas žmogus turi savitą mokymosi tipą. Sujungdamos vaizdą, garsą ir lietimo galimybes skaitmeninės lavinimo priemonės palengvina mokymosi procesą ir pagerina medžiagos įsiminimą, todėl yra ypač noriai priimamos mokinių“, – sakė „AVAD Baltic“ švietimo plėtros vadovas Sigitas Liaučius.
Interaktyvių skaitmeninių knygų projektas yra „McDonald’s“ iniciatyva Europoje, siūlanti skaitmenines knygas vaikams visomis Europos kalbomis, įskaitant ir lietuvių, latvių bei estų. Įgyvendinti skaitmeninių knygų projektą „McDonald‘s“ padeda Europoje garsi leidykla „Dorling Kindersley“, gerai žinoma dėl savo išskirtinių ypač vaizdingų ir drauge lavinančių knygų vaikams bei suaugusiems. Šis projektas yra paremtas išsamiais Europos šeimų tyrimais, kurie atskleidė, kad tėvams yra reikalingas palaikymas skatinant savo vaikus mokytis ir skaityti savarankiškai. Nauju skaitmeninių knygų projektu „McDonald‘s“ tęsią didelės sėkmės Europoje sulaukusią 2012 m. iniciatyvą, kurios metu vaikų pamėgti „Happy Meal“ žaisliukai buvo pakeisti spausdintomis knygelėmis. Jos metu visoje Europoje išdalinta daugiau 32 mln. knygelių, iš kurių 125 tūkst. išdalinta Baltijos šalyse.
Norėdami pradėti naudotis „McDonald’s“ skaitmeninėmis knygomis vaikai drauge su tėvais turi užsiregistruoti www.happystudio.com žaidimų platformoje ar atsisiųsti specialią programėlę į mobilųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį. „Happy Studio“ – tai vaikams skirtas interneto puslapis, kuriame gausu žaidimų ir veiklų, skirtų tiek mažiesiems, tiek jų tėvams drauge žaisti ir mokytis. Šiuo metu „Happy Studio“ bibliotekoje galima išbandyti keturias interaktyvias skaitmenines knygas: „Didžiausi pasaulio miestai“, „Gamtos stebuklai“, „Būk kūrybingas“ ir populiaraus filmo „Smurfai“ pagrindu sukurtą „Smurfai. Filmo istorijos knygelė“. Prisijungę prie „Happy Studio“ paskyros vaikai taip pat turi galimybę patys kurti unikalų skaitmeninių knygelių turinį ir paversti savo sukurtas istorijas spausdintomis knygomis, kuriomis gali pasidalinti su tėvais.
Bendradarbiaudamas su tyrimų bendrove OMD 2013 m. rugpjūtį „McDonald‘s“ atliko vaikų laisvalaikio praleidimo įpročių tyrimą Baltijos šalyse. Tyrime dalyvavo 906 respondentai, kurių vaikai mokosi pradinėse klasėse.