Asociacijos „INFOBALT“ ir Lietuvos informatikos mokytojų asociacijos (LInMA) iniciatyva pradedamas pirmas ilgalaikis projektas „PATINKA!“, skirtas mokinių kūrybiniams įgūdžiams informacinių technologijų (IT) srityje lavinti. Tikimasi, kad projekto veiklos pritrauks įvairaus amžiaus moksleivius. Planuojama, kad jame dalyvaus ne mažiau kaip 1500 mokinių ir bus suburtas 150 mokytojų tinklas.
„Ekspertai teigia, kad daugelyje pasaulio šalių, tarp jų ir Lietuvoje, pastaruoju metu matomas neįprastas reiškinys – bedarbystė išaugo, tačiau trūksta technologijų specialistų, ypač IT profesionalų. Šiai problemai, įvardijamai kaip profesionalių skaitmeninių įgūdžių atotrūkis, skiriamas dėmesys politikų ir technologijų bei švietimo ekspertų diskusijose, ji ne kartą skambėjo ką tik Monrealyje (Kanadoje) pasibaigusio pasaulinio IT kongreso WCIT 2012 metu“, – sako Andrius Plečkaitis, asociacijos „INFOBALT“ inovacijų vadovas.
Pasak A. Plečkaičio, vaikų švietimas yra investiciją į ateitį. Be to, būtina keisti susiklosčiusią situaciją, kai vaikams laiku nesudarius galimybės pažinti technologijų kūrybos pasaulį, jie vėliau nebegali pakeisti susikurtų klaidingų nuostatų ir įgyti technologijų srityje reikalingų įgūdžių.
Pagrindinė paskata vykdyti tokį projektą – aukštosiose mokyklose keletą metų mažėjantis IT specialybių populiarumas, kuris veda prie situacijos, kai, asociacijos „INFOBALT“ duomenimis, 2015 m. IT specialistų poreikis darbo rinkoje bus du kartus didesnis už pasiūlą.
„Matant didėjantį jaunų specialistų skaičiaus atotrūkį nuo rinkos poreikių, reikalingi intervenciniai veiksmai, kurie sudomintų IT kaip įdomios, dinamiškos ir kūrybinės veiklos sritimi jaunesnio ir vidutinio mokyklinio amžiaus vaikus“, – sako Gediminas Mikaliūnas, asociacijos „INFOBALT“ valdybos narys.
Projekto metu bus sukurti neformalaus mokymo tinklai, suburiant mokinių ugdymo technologijų srityje patirtį turinčius mokymo centrus ir mokytojus iš daugiau kaip 10 Lietuvos savivaldybių. Robotikos, interneto, mobilių įrenginių žaidimų, kompiuterinės grafikos, jaunųjų projektų vadovų ir kitos projekto programos truks 2 metus.
Lietuvos informatikos mokytojų asociacijos prezidentė Rasa Alaburdienė teigia, kad būtent neformalusis švietimas leidžia atskleisti ir ugdyti individualius mokinio gebėjimus bei poreikius.
„Projektas „PATINKA!“ yra orientuotas į kūrybišką informacinių technologijų taikymą bei mokinių neformaliojo švietimo veiklų skatinimą, todėl tikiu, kad prasidėjęs projektas sudarys sąlygas išplėsti su technologijomis supažindinančių būrelių tinklą, atsirasti naujoms patrauklaus IT mokymo formoms, taip pat kartu su verslininkais bus parengtos ir išbandytos ir vaikams, ir patiems mokytojams įdomios naujos programos“, – sako Rasa Alaburdienė, LInMA prezidentė.
Neformalusis švietimas yra paremtas mokymusi per patirtis, todėl būreliai su IT turiniu mokiniams galėtų būti įdomesni nei formalioji programa mokykloje, ir tuo pačiu ją papildytų. Pasak INFOBALT valdybos nario G. Mikaliūno, vaikams dar vaikystėje susidomėjus informacinių technologijų kūryba, galime tikėtis, kad ateityje daugiau moksleivių pasirinks perspektyvią ir paklausią IT profesionalo karjerą.
„Neformalus švietimas labai svarbus ugdant vaikus ir jaunimą, kada kalbame apie bendrąsias kompetencijas. Jis papildo formalųjį, suteikdamas jaunimui galimybę įtvirtinti tai, ko formaliai moko, išbandyti praktiškai, patirti, klysti, dar kartą bandyti. Paprastai užsiimdami vaikų švietimu mes menkai įvertiname nusiteikimą, motyvaciją, dėl to dažnai mokymas būna neefektyvus“, – sako Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius.
Pasak G. Vaidelio, informacinės technologijos šiandieninį jaunimą labai motyvuoja ir įtraukia, todėl mokymas pasitelkiant naująsias technologijas gali būti labai efektyviu sprendimu.
Projektą finansuoja Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija. Pasak A. Plečkaičio, šis dėl diskusijų su švietimo sistemos politikos formuotojais atsiradęs projektas rodo, kad valdžios atstovai pradeda suprasti informacinių technologijų specialistų reikšmę šalies ūkiui ir visuomenei. „INFOBALT“ atstovas tikisi, kad pirmas tokio pobūdžio vaikams ir paaugliams skirtas technologijų kūrybos projektas bus plėtojamas ateityje, ir tuo pačiu palaikys pasirinktą ilgalaikę Lietuvos ūkio kryptį – eiti aukštųjų technologijų pramonės vystymo ir tradicinių ūkio šakų konkurencingumo didinimo keliu, užtikrinant jaunimui kūrybiško, įdomaus ir gerai apmokamo darbo perspektyvas.