Sujungę prekybos internetu inovacijas ir verslo idėją programuotojai, verslininkai ir investicijų valdytojai Lietuvos rinkai pristato pirmąjį šalyje elektroninį prekybos centrą internete. Jis po vienu virtualiu stogu sujungs mažas parduotuves ir didelius prekybos tinklus.
„mamy.lt“ prekybos centras vartotojams suteikia galimybę vienoje interneto svetainėje rasti įvairiausių parduotuvių ir užsisakyti norimas prekes nuo maisto produktų iki buitinės technikos ar prekių vaikams.
„Prekybos centras „mamy.lt“ skirtas užimtam žmogui, turinčiam šeimą, kuriai reikia nupirkti visus produktus ir prekes, ir nenorinčiam gaišti laiko vykstant į parduotuvę ir stovint eilėse. Nauja paslauga suteiks galimybę gyventojui po vienu virtualiu stogu užsisakyti prekes ir pasirinkti tikslų laiką, kada jos turi būti pristatytos į namus“, – idėją pristato „mamy.lt“ prekybos centrą sukūrusios UAB „Prekybos centras internete“ direktorius Mindaugas Vosylius.
Virtualaus prekybos centro pionieriai sako, kad iš elektroninės komercijos plėtros laimės visi – mažmenininkams pavyks lengviau ir daugiau parduoti, vežėjams – patogiau, efektyviau ir laiku pristatyti prekę, o pirkėjams – greičiau, patogiau ir paprasčiau apsipirkti.
„Mūsų partneriai entuziastingai vertina šį projektą – jau dabar „mamy.lt“ prekybos centre atsidaro per 40 įvairių prekybos tinklų ar pavienių parduotuvių. Norą pristatyti prekes pareiškė visi siuntų gabentojai. „mamy.lt“ patogus visiems – patogus parduoti, nuvežti ir nusipirkti. Be to, bendradarbiaudami su mumis pardavėjai ir vežėjai mažina savo sąnaudas“, - idėjos naudą apibendrino M. Vosylius.
Pasak M. Vosyliaus, atidaryti parduotuvę šiame elektroniniame prekybos centre yra paprasta ir pigu – nebūtinos didelės finansinės ir intelektinės investicijos. Prekybos sistema startuos ir pradžioje veiks tik Vilniuje, tačiau jau netrukus ketinama plėstis ir į kitus miestus.
Į elektroninę komerciją vystančią UAB „Prekybos Centras Internete“ investavo „Verslo angelų fondas I“ ir Darius Gudelis bei Aivaras Laukaitis. Investuotojai išpirko naują bendrovės akcijų emisiją, sudarančią reikšmingą mažumą akciniame kapitale. „Verslo angelų fondo I” partneris Arvydas Strumskis sako, kad investuoti į „mamy.lt“ apsispręsta dėl šio verslo spartaus augimo potencialo.
„Kurį laiką elektroninės komercijos sritis buvo įstrigusi tam tikrame technologiniame lygmenyje – nors elektroninė prekyba populiarėjo, šia paslauga naudojosi nedaug mažmenininkų, tuo pat metu apsipirkimas internetu pirkėjui vis dar buvo labai sudėtingas. Šios tendencijos yra visoje Europoje. Šiuo atveju „mamy.lt“ priartina elektroninę prekybą arčiau pirkėjo ir šią problemą sprendžia konsoliduodama vienoje vietoje prekybininkus ir siuntų vežėjus. Be to, prekybininkams sutiekiamos anksčiau brangiai kainavusios elektroninės paslaugos, kas e. komerciją padaro prieinamą praktiškai bet kam“, – investicijos patrauklumą apibrėžia A. Strumskis.
Pasak fondo partnerio, nors „mamy.lt“ neatranda naujos nišos ir nesiūlo technologinių inovacijų, tačiau yra loginis verslo proveržis, į visumą sujungiantis egzistuojančius pavienius technologinius sprendimus ir sukuriantis milžinišką sinergijos efektą.
„Verslo angelų fondas I“ kartu su „Verslo angelais“ investuoja į mažas ir vidutines Lietuvos įmones (iki 1,38 mln. litų (400.000 eurų) į vieną įmonę). Investuotojai dalinasi sukauptomis žiniomis bei patirtimi, padėdami įmonėms tobulinti verslo valdymo įgūdžius ir sėkmingai veikti ilgalaikėje perspektyvoje.
Fondas investuoja lygiomis dalimis kartu su „verslo angelais“. Tikimasi, kad bendros Fondo ir „verslo angelų“ investicijos sudarys apie 58 mln. litų (apie 16,8 milijonų eurų), daugiau kaip 27 milijonų litų (8 mln. eurų) šių lėšų yra investuojama iš JEREMIE kontroliuojančiojo fondo lėšų.
Projektas „JEREMIE kontroliuojantysis fondas“ yra finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir nacionalinėmis lėšomis pagal 2007–2013 m. ekonomikos augimo veiksmų programą. Jį administruoja EIF.