Vilniuje įsikūręs Šiaurės miestelio technologijų parkas surengė dviejų dienų forumą „Kūrybiškumas ir verslo idėjos“, kurio metu buvo galima įvertinti pasikeitusią technologijų parko verslo aplinką ir dalyvauti renginiuose – diskusijose, seminaruose, kūrybinėse dirbtuvėse. Daugiausia dėmesio buvo skirta kūrybiško požiūrio ugdymui ir taikymui versle, diskusijai apie galimas šios simbiozės naudas tiek ekonomikai, tiek valstybei.
Pasak forume patirtimi pasidalinusio Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininko Simono Bartkaus, net 99 iš 100 verslo idėjų yra pasmerktos žlugti: „Viena dažniausių bėdų yra ta, kad verslo idėja nesiūlo sprendimo vartotojų problemai. Šiais laikais verslas pradedamas dėl dviejų priežasčių: „darau taip, nes kiti taip daro“ arba „darau tai, ko reikėjo man“. Pastaruoju atveju verslininkai imasi to, ko jiems patiems rinka negali pasiūlyti ir neįvertina, kad egzistuoja 99 proc. tikimybė, jog jei rinkoje nėra tam tikro produkto, jo ir nereikia.
„Gera verslo idėja turi tenkinti vartotojų poreikį arba – jei šis poreikis dar neegzistuoja – sukurti jį“, – teigia marketingo specialistas. Jis pastebi, kad dažniausios jaunų verslininkų klaidos, kad jie nepakankamai įvertina įėjimo į rinką barjerus, idėjai įgyvendinti pasitelkia per mažai kapitalo arba per daug prisiriša prie pradinės savo verslo vizijos taip pasidarydami nelankstūs. „Vartotojų poreikius reiktų vertinti kritiškai, aišku, galima tiesiogiai klausti pirkėjų nuomonės, tačiau reikia nepamiršti, kad vartotojai yra prasti rinkos žinovai, be to, jų poreikiai dažnai gali nepaklūsti jokiai sveiko proto logikai“, – pastebi S. Bartkus.
LiMA vadovo nuomonei pritaria ir ŠMTP atvirų durų dienose apsilankę pramogų verslo atstovai Jogaila Morkūnas ir Laurynas Šeškus. Jų teigimu, dauguma televizijos žiūrovų sako, kad mėgsta edukacines, šviečiamojo pobūdžio laidas, nors paklausti, apie ką buvo paskutinė „Be pykčio“ arba „Popietė su Algimantu Čekuoliu“ laida, tik gūžtelėtų pečiais. Vis dėlto daugelis tikrai žino, kas įvyko vakar rodytame populiariame seriale. Anot pramogų verslo atstovų, tai puikiai iliustruoja atotrūkį tarp tikrųjų ir viešai deklaruojamų vartotojo poreikių.
UAB „Art21“, vienintelės Lietuvoje kompanijos, kuriančios IT sprendimus išskirtinai žemės ūkiui, vadovas Augustas Alešiūnas teigia, kad svarbu yra ne tik kruopščiai parengtas verslo planas, bet ir gebėjimas jį patraukliai pristatyti bei „parduoti“ būsimiems investuotojams. „Investuotojas – lygiai toks pat pirkėjas, tik perkantis ne prekę, bet įmonės dalį ar perspektyvą“, – teigia A. Alešiūnas.
Forumo „Kūrybiškumas ir verslo idėjos“ metu skaityti pranešimai aktualiomis jaunam verslui temomis. Ekspertai dalino patarimus, kaip tinkamai „supakuoti“ verslo idėją skirtingoms auditorijoms: investuotojams, rinkai bei visuomenei, taip pat kalbėta apie įtakos darymą aplinkiniams, diskutuota, ar technologijų parkas ir kūrybiškumas suderinama. Lankytojai galėjo apsilankyti ŠMTP patalpose įsikūrusiame „Virtualiame biure“ bei pirmajame bendradarbytės centre Lietuvoje „HUB Vilnius“. Forumo svečiams buvo siūloma ir pramogų: stalo žaidimai ir bendravimas su bendraminčiais barbekiu metu.
Forumas „Kūrybiškumas ir verslo idėjos“ yra „Inovatyvaus verslo idėjų turnyro“ dalis. Šio projekto metu iki pat rugpjūčio mėnesio interneto svetainėje www.versloturnyras.lt galima pateikti savo verslo idėją bei gauti patarimų ar konsultacijų iš verslo valdymo, strateginio planavimo, marketingo bei finansų valdymo ekspertų. Geriausių verslo idėjų autoriai pasidalins 10 000 litų prizinį fondą.