Šiaurės miestelio technologijų parkas (ŠMTP) kartu su Lietuvos inovacijų centru (LIC) bei Technologijų ir inovacijų paramos verslui asociacija pradeda naują projektą – „Inovatyvaus verslo idėjų turnyras“, kuris skatins besikuriančias ir jaunas įmones aktyviau plėtoti inovacijas. Projektas bus įgyvendinamas Alytuje, Kaune, Klaipėdoje, Marijampolėje, Panevėžyje, Šiauliuose, Tauragėje, Telšiuose, Utenoje ir Vilniuje.
„Pasitelkdami kompetentingiausius Lietuvoje ekspertus ir konsultantus, nemokamai suteiksime žinių, konkrečių patarimų ir pagalbos visiems, pradėjusiems kurti inovatyvų verslą“, – sako ŠMTP direktorius Gediminas Pauliukevičius. Pasak jo, šiuo nelengvu ekonominiu laikotarpiu labai svarbu, kad jaunos įmonės sugebėtų įvertinti ir savo stipriąsias puses, ir verslo grėsmes, kad išvengtų verslo klaidų. Todėl projekte dalyvaujančioms įmonėms bus suteikiamos plataus spektro nemokamos konsultacijos: naujų inovacinių įmonių steigimo ir inovatyvaus verslo plėtros, šiuolaikiškų vadybos metodų diegimo, rinkos analizės ir naujų produktų rinkodaros bei intelektinės nuosavybės teisių klausimais.
Viena didžiausių projekto naujovių – interaktyvumas. „Į projektą įtrauksime „start-up‘us“ – jaunas įmones 10-yje Lietuvos miestų ir, skatindami jas diegti inovacijas savam versle, kviesime konsultuotis taip pat inovatyviai“, – pabrėžia projekto naujoves G. Pauliukevičius. Įmonės, norinčios dalyvauti projekte, turės registruotis interneto svetainėje versloturnyras.lt, ir, pasirinkusios joms tinkamą laiką interaktyviame atitinkamos srities konsultanto kalendoriuje, projekto laikotarpiu galės naudotis nemokamomis konsultacijomis. Konsultacijas teiks profesionalūs ir pripažinti vadybos, teisės, finansų, rinkodaros sričių ekspertai iš verslo konsultacijų bendrovės „TMD partneriai“.
Projekto sistemoje versloturnyras.lt įmonės ekspertų vertinimui galės pateikti savo idėjas ir verslo planus. Bus vertinamas idėjos inovatyvumas, išbaigtumas, logiškumas, technologinis sprendimas, taip pat – rinkodaros sprendimas, finansinis pagrįstumas ir rizika.
Pasak vieno iš projekto partnerių – LIC – projektų vadovo Artūro Jakubavičiaus, inovacijos praktiškai neįmanomos be partnerystės: mokslas-verslas, mokslas–parama, paslaugos–verslas, mokslas–valdžia–verslas; verslas–verslas ir pan. „Ir čia svarų vaidmenį vaidina mokslo ir technologijų parkai, teikdami inovacijų paramos paslaugas: informavimą, konsultavimą, lavinimą, inkubavimą ir kt.“, – sako A. Jakutavičius, ragindamas įmones ieškoti būdų gauti kompetentingą informaciją ir tinkamą infrastruktūrą palankiausiomis sąlygomis.
Vertindamas ŠMTP iniciatyvą, Ūkio ministerijos Inovacijų ir žinių visuomenės departamento direktorius dr. Almantas Danilevičius akcentuoja inovacijų svarbą šalyje: „Inovacijos jau seniai tapo pagrindiniu ekonominio augimo varikliu, leidžiančiu pasiekti aukštą verslo našumo ir pelningumo lygį bei sparčiai gerėjančią piliečių gyvenimo kokybę”. Anot A. Danilevičiaus, nors tarp ES valstybių pirmaujame pagal aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą turinčių gyventojų skaičių, vis dėlto pagal įvairius inovacinės veiklos pažangos vertinimo rezultatus vis dar gerokai atsiliekame nuo kitų ES šalių. Didelę įtaką Lietuvos inovatyvumui turi vis dar nepakankamas inovacinę veiklą vykdančių įmonių skaičius. Tačiau tendencijos viltingos: 2004–2006 m. Lietuvoje inovacinę veiklą vykdė 18,4 proc. įmonių, o 2006–2008 m. jų buvo 28,8 proc. Prie to, pasak ministerijos atstovo, prisideda ir valstybės politika, nukreipta į inovacijų diegimą versle ir panašių projektų finansavimą.
Šiais metais įgyvendinat naują inovacinių čekių schemą įmonėms, siekiančioms diegti inovacijas ir bendradarbiauti su mokslo institucijomis buvo skirta parama už 1 mln. litų. Taip pat teikiama parama įmonėms ir fiziniams asmenims, siekiantiems apsaugoti savo intelektinę nuosavybę. Šiais metais patentavimo išlaidoms padengti numatyta skirti daugiau nei 800 tūkst. Lt.
ŠMTP verslumą skatinančias iniciatyvas pradėjo vykdyti jau 2005 m. su projektu „Verslo plano turnyras“, suteikusiu pradedantiesiems verslininkams, besikuriančioms ir norinčioms plėstis įmonėms galimybę rasti naujų idėjų, užmegzti perspektyvius partnerystės ryšius. Bene labiausiai Lietuvoje išgarsėjo ŠMTP televizijos projektai – „Lietuva gali“, bei „Vertas milijono“, kurį Parkas įgyvendino kartu su „SEB banku“.