Lietuvoje pradėjo veikti elektromobilių įkrovimo aikštelė su virš jos įrengta beveik 250 kW galios saulės elektrine, kuri per metus sugeneruos daugiau nei 200 000 kWh elektros energijos. Šalia Kauno įrengta saulės modulių stoginė yra didžiausia tiek mūsų šalyje, tiek kitose Baltijos valstybėse. Taip pat tai vienas pirmųjų tokio dydžio EV įkrovimo parkų, pritaikytų dideliam srautui – vienu metu čia galima įkrauti 40 elektromobilių.
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje šalia skubių siuntų tarnybos „UPS“ pastato, adresu Terminalo g. 1 įkurta aikštelė galės aptarnauti apie 4000 elektromobilių per metus. Būtent tokiam kiekiui visiškai įkrauti užteks virš jos įmontuotos saulės elektrinės sugeneruotos energijos, kuri bus naudojama 20-čiai „Elinta Charge“ pagamintų „CityCharge V2“ įkrovimo stotelių, kiekvienoje jų – po du 22 kW galios įkrovimo lizdus.
„Galima sakyti, kad saulėtomis dienomis elektromobiliai krausis iš saulės tiesiogine to žodžio prasme, taip maksimaliai išnaudojant atsinaujinančios energijos naudą. Be to, kadangi elektrinė pastatyta vietoje, kur tuo pačiu metu intensyviai vartojama elektra, nėra apkraunami elektros tinklai, kurių apkrova pastaruoju metu tampa problema dėl suaktyvėjusios atsinaujinančios energetikos plėtros“, – teigia saulės elektrinę ir stoginę sumontavusios įmonės „Soliport“ vadovas Gediminas Onaitis.
„Elinta Charge“ įkrovimo stotelių parkas yra prijungtas prie galios įvado, kuris taip pat apkrautas ir greito įkrovimo stotelėmis, todėl kartu su stotelėmis įdiegta ir išmani dinaminės galios valdymo sistema (DLM). Ji užtikrina, kad įkrovimo metu nebūtų viršyta įvado apkrova, ir stotelės galėtų krauti maksimalia galia, išnaudodamos visą atsinaujinančią saulės elektros energiją bei likutinę įvado galią.
Elektrinė įrengta urbanizuotoje teritorijoje, neprarandant vertingų žemės plotų. Šis sprendimas, pasak G. Onaičio, sujungia kelis privalumus – gaminama švari energija, o tuo pačiu ten stovintiems elektromobiliams suteikiama apsauga nuo kaitros vasarą, tad mažėja oro kondicionieriaus naudojimo būtinybė. O žiemą nebėra poreikio valyti sniegą nuo aikštelės ir automobilių. „Elektrinė yra pastatyta ne ant pastato stogo, todėl ji yra saugesnė ir lengviau prižiūrima“, – sako G. Onaitis.
Įkrovimo stotelių kūrėjos ir gamintojos „Elinta Charge“ vadovas Vaidas Bielinis sako, kad tokios inovatyvios infrastruktūros plėtra padeda kurti tvaresnę ir efektyvesnę elektromobilių įkrovimo ekosistemą, kuomet inovacijos gali būti naudingai pritaikytos miesto sąlygomis, suteikiant tiek ekonominių, tiek aplinkosauginių privalumų.
„Vakarų Europoje, ypač Prancūzijos ir Vokietijos rinkose, tokio tipo automobilių stovėjimo aikštelių, tiek elektromobilių įkrovimo parkų su saulės elektrinėmis ženkliai daugėja. Čia įvairaus dydžio automobilių stovėjimo plotai sėkmingai paverčiami saulės energijos gamybos aikštelėmis, saugant vertingos žemės plotus“, – teigė savo produkciją daugiau nei 45 valstybes visame pasaulyje eksportuojačios įmonės vadovas.
Pasak V. Bielinio, šiose šalyse tai skatina ir nauji įstatymai dėl atsinaujinančiųjų energijos išteklių gamybos spartinimo. Prancūzijoje ir dalyje Vokietijos regionų įrengti saulės kolektorius virš tam tikro dydžio naujų bei senų automobilių stovėjimo aikštelių tapo teisine prievole. Be to, Prancūzijoje iki 2025 m. sausio 1 d. šalia negyvenamosios paskirties pastatų esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse, kuriose yra daugiau kaip 20 stovėjimo vietų, privalo būti įrengtas bent vienas elektromobilio įkrovimo taškas.
Jo teigimu, į tvarumą orientuotos permainos neišvengiamai paveiks ir Lietuvos elektromobilių infrastruktūrą. Tarp įmonės įgyvendintų projektų – 176 įkrovimo taškus turintis ir absoliučiai visose parkavimo vietose galimybę įkrauti elektromobilį užtikrinantis „S28“ verslo centro projektas Vilniuje.