Šiuo metu statomame naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale – baigti saulės energijos modulių montavimo darbai. Saulės moduliai dengia 5 tūkst. kv. metrų plotą ant pastato stogo ir ateityje patenkins apie trečdalį viso naujojo išvykimo terminalo elektros poreikio.
Dvipusių modulių sistema iš viso dengia apie 70 proc. terminalo stogo ploto, o sistemai veikiant maksimaliu pajėgumu – bus užtikrinta beveik 0,5 megavato (MW) galia. Pagal dabartinius skaičiavimus, iš saulės elektros energija turėtų patenkinti apie 30 proc. viso nuolatinio elektros poreikio 14,4 tūkst. kv. metrų terminalo pastate.
Sumontuotų dvipusių elementų sistemos efektyvumas yra maždaug penktadaliu didesnis už įprastų saulės modulių.
Tam, kad dvipusiai moduliai veiktų maksimaliai efektyviai – buvo įrengta balta stogo danga. Šis tvariosios architektūros sprendimas taip pat leidžia ženkliai efektyviau naudoti būsimas vidaus patalpų šaldymo sistemas, nes baltas stogas mažiau įkaista ir mažiau šildo vidaus patalpas.
Naujasis terminalas naudos penkis kartus mažiau šildymo energijos negu dabartiniai oro uosto terminalų pastatai. Visi statybos darbai atliekami taip, kad A++ energinės klasės pastatui po statybų pabaigos galėtų būti suteiktas „BREEAM Good” lygio sertifikatas.
Primenama, kad dviejų aukštų pastato pirmajame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.
Naujasis terminalas pradės veikti 2025 m. I ketvirtį.