Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
Gruodžio 19 d. 14:27
Orkaitės darbymetis prasideda: 5 paprasti patarimai, kurie kalėdinius kepinius leis paruošti elektrą naudojant taupiau
Gruodžio 19 d. 11:15
Proveržis magnetų tyrimuose: ištisas savaites tarnaujanti telefono baterija ir 1000 kartų didesnė jo sparta
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Lietuvos buriuotojai sukūrė pirmąjį lietuvišką superautomobilį

Publikuota: 2023-12-13 12:23
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Mėgėjai
Autorius: Egidijus Babelis
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

„Rhino RR01“ – pirmasis lietuviškas superautomobilis, sukurtas ir pagamintas Kaune. Įdomu tai, kad jį kūrė mažai ką bendro su automobiliais ar automobilių sportu turintys jachtų inžinieriai. Jie nuo nulio suprojektavo monokoką, važiuoklę, kėbulą, interjerą, elektroniką.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

„Rhino RR01“ – pirmasis lietuviškas superautomobilis, sukurtas ir pagamintas Kaune. Įdomu tai, kad jį kūrė mažai ką bendro su automobiliais ar automobilių sportu turintys jachtų inžinieriai. Jie nuo nulio suprojektavo monokoką, važiuoklę, kėbulą, interjerą, elektroniką.

Lietuviškas superautomobilis „Rhino RR01“ / E. Babelio nuotr.
Lietuviškas superautomobilis „Rhino RR01“ / E. Babelio nuotr.

Tik variklį prototipui pasiskolino iš „Audi R8“. Pradėjus gamybą, į komponentinį, vadinamąjį „Kit Car“, modelį bus galima įdėti bet kokį kitą agregatą ir patirti lenktyninio automobilio vairavimo subtilybes tiek trasoje, tiek ir viešuose keliuose.

Komponentinis automobilis – kas tai?

Nors Lietuvoje yra gaminami atskiri komponentai didiesiems automobilių gamintojams, jokio savo pagaminto automobilio, be kelių vienetinių egzempliorių, mūsų šalis nėra turėjusi. „Rhino RR01“ – pirmasis visiškai lietuviškas automobilis, kurį Kaune įsikūrę inžinieriai planuoja gaminti nedidelėmis serijomis.

„RR01“ yra komponentinis automobilis, vadinamasis „Kit Car“, kuris yra konstruojamas iš atskirų komponentų. Klientui užsisakius norimą modelį, jis dėžėse gauna monokoką, važiuoklę, kėbulą, ir kitas mechanines dalis, o norimą variklį ir transmisiją gali pasirinkti pats.

„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.
„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.

Lietuvišką kūrinį galima apibūdinti lenktyniniu automobiliu, tinkamu ir viešajam eismui. Jis turi itin tvirtą aliuminio monokoką, prie jo pritvirtinta sportinė važiuoklė.

Kėbulas – iš stiklo puošto. Pirmasis egzempliorius pasižymi lenktyniniams automobiliams būdinga ratų geometrija, aštriomis valdymo savybėmis, tačiau priklausomai nuo pageidavimų, ją galima keisti, nes inžinieriai automobilį kūrė galvodami apie dideles reguliavimo galimybes. Prototipe sumontuotas itin galingas 480 AG pasiekiantis V10 formos benzininis atmosferinis variklis, pasiskolintas iš „Audi R8“ superautomobilio, jis galinius ratus suka per 6 pakopų sekvencinę transmisiją.

Lietuvišką superautomobilių istoriją pradėjo buriuotojai

„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.
„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.

Kiek neįprasta tai, kad pirmąjį lietuvišką superautomobilį „Rhino RR01“ sukonstravo su automobiliais ir automobilių sportu mažai kuo susiję buriuotojai. Projekto autorius Vėjas Pajarskas iki tol dirbo inžinieriumi projektuodamas buriuotojų vertinamas jachtas „Marex Boats“ įmonėje, ir su draugu Juliumi Garneliu idėją sugalvojo buriuodami.

„Kadaise užsikalbėjome, kad būtų smagu ką nors įdomaus gyvenime padaryti, ir kadangi abu prijautėme automobiliams, juokais pasakėme, kad galėtume automobilį sukurti. Po pusmečio juokai pasibaigė, o po pusantrų metų pirmą kartą išvažiavome į trasą“, – apie projekto gimimą papasakojo V. Pajarskas.

Jis išėjo iš darbo ir, kaip sako, „sėdėdamas ant bedarbio pašalpos“ pradėjo projektuoti automobilį. Darbas nebuvo lengvas, vis dėlto Vėjo sukaupta patirtis jachtų inžinerijoje bei mechanikos inžinerijos studijose buvo nepakankama – darbas nebuvo lengvas, tad praktiškai visas laisvalaikis buvo skiriamas mokymuisi nuo aiškinamųjų vaizdo įrašų „Youtube“ platformoje, iki automobilinės inžinerijos bei aerodinamikos mokslo knygų. Daugybę kartų perbraižius, pakeitus ir patobulinus brėžinius buvo patvirtintas galutinis variantas.

Viskas kurta Lietuvoje

„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.
„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.

„Metus laiko gimdžiau modelį, viskas yra projektuota ir gaminta mūsų, nieko nekopijavome, nenaudojome kitų dalių, išskyrus standartinius komponentus, patys kūrėme geometriją, automobilio dizainą, kuris yra orientuotas į geras aerodinamines savybes“, – pasakojo V. Pajarskas.

Vėjo kolega J. Garnelis surado 200 kv. m. plotą savo patalpose, lietuviai nusipirko CNC frezavimo stakles, susirado vienintelį darbuotoją Aivarą, aliuminio virinimo specialistą. Per vieną iš buriavimo regatų papasakojus apie „Rhino Racing“ viziją, prie komandos prisijungė trečiasis investuotojas – buriuotojas Simonas Bačiulis ir tokia keturių žmonių komanda per pusantrų metų sukonstravo pirmąjį važiuojantį prototipą.

„Vilnius Autosport“ kolektyvas padėjo jiems pagaminti kėbulo maketą. Projekto autoriai neslepia, kad prototipo gamyba taip pat užtruko, nes vėlgi, reikėjo keisti daug detalių, iš naujo išspręsti daugybę niuansų, kurie atsiranda idėjas iš kompiuterio perkėlus į realybę.

„Vairas yra kurtas mūsų, unikalus, Juliaus pusbrolis Justas Garnelis padėjo su elektronika, visas mikroschemas ir plokštes gaminome patys“, – apie tai, kiek šiame automobilyje yra lietuviškumo, pasakojo V. Pajarskas.

Tunelio gale matyti šviesa

„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.
„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.

Šiuo metu automobilis sveria 1 270 kg, tačiau serijinis modelis bus gerokai lengvesnis, svoris sumažės iki 1 100 kg, nes prototipo kėbulas – storas ir sunkus, gamintam tam, kad būtų galima pagal jį padaryti gamybos formas. Gamyklinė versija bus lengvesnė, su plonesnėmis išorinėmis dalimis. Storų nereikia – nes rėmas itin tvirtas, gerokai tvirtesnis už standartinių automobilių, o ir FIA techninį reglamentą atitinkantys saugos lankai yra. Variklį gale turinčio superautomobilio svorio pasiskirstymas – 40:60.

Pirmasis prototipas jau važiuoja, pasižymi agresyvumu, itin greitu ir tiksliu vairo mechanizmu, tačiau iki galutinio produkto dar reikia įdėti šiek tiek darbo.

„Reikia dar sureguliuoti ratų geometriją, nes dabar ji – lenktyninė, dėl to ne itin maloni važiuojant lėtai. Palikome visur gana daug vietos improvizacijoms, galime perdėlioti traukių pozicijas. Tai nėra lengva, bet ateityje suradę tinkamą geometriją dėsime fiksuotas šakes. Pirmieji pojūčiai prie vairo smagūs, bet dar reikia padirbėti, kol rezultatas mums tikrai patiks“, – pastebėjimais dalijosi Vėjas Pajarskas.

Kitų metų pavasarį, atšilus orams, „Rhino RR01“ kūrėjai planuoja sesijas trasoje su profesionaliu lenktynininku, kuris padės jiems iki galo sureguliuoti automobilį taip, kad šis būtų greitas, tikslus ir stabilus trasoje, ir patogus važiuoti viešajame kelyje. Per tą laiką bus sumontuotos ir ABS bei sukibimo kontrolės sistemos. O tada – vasarą pirmieji egzemplioriai dėžėse galės keliauti pas pirmuosius klientus.

Pagrindinė rinka – už jūrų

„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.
„Rhino RR01“. E. Babelio nuotr.

Lietuvoje ir Europos Sąjungoje lietuviai nesitiki parduoti daug automobilių, nes čia nėra teisinės bazės komponentinėms „Kit Car“ tipo transporto priemonėms. Pirmąjį prototipą jie bandys priregistruoti kaip sportinį automobilį su sportiniu pasu. Tuo tarpu Didžiojoje Britanijoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose komponentiniai automobiliai yra reglamentuoti, ir turi savo gerbėjų bazę, nes jie yra pigesni už tradicinius superautomobilius, be to, juos lengviau pritaikyti pagal savo pageidavimus.

„Rhino RR01“ monokokas, pakaba ir kėbulas kainuoja 25 tūkst. eurų be mokesčių. Tai – bazė, ant kurios galima montuoti bet kokius komponentus. Antroji opcija, į kurią įeina stabdžių, aušinimo, degalų sistemos, žibintai, interjeras, elektronika, vairas, ratai, ir kiti komponentai, kad turėtumėte eksploatacijai parengtą modelį, kainuoja 27 500 eurų be mokesčių. Tad pilną „Rhino RR01“ galima nusipirkti už 52 500 eurų, teliks išsirinkti ir nusipirkti variklį, bei pavarų dėžę.

Nusiuntus variklio brėžinius, lietuviai ant rėmo pritaikys norimo variklio ir pavarų dėžės tvirtinimo taškus. Skelbiama, kad žmogui iš komponentų susikonstruoti tokį didelį „Lego“ užtruks apie 250 valandų.

Parodyti galimybėms sukonstruotas pirmasis prototipas turi „Audi“ 5,2 litro V10 formos benzininį agregatą, kuris kainavo kiek daugiau nei 40 tūkst. eurų. Kūrėjai sako, kad toks užbaigtas prototipas su itin galingu ir lengvame superautomobilyje brutalumą kuriančiu V10 motoru kainuos apie 100 tūkst. eurų.

Išsiskirs unikaliu dizainu ir inžinerija

Didžiojoje Britanijoje ir Šiaurės Amerikoje yra dešimtys komponentinių automobilių gamintojų, tačiau jie daugiausiai konstruoja klasikinių modelių replikas, ar perdarinėja esamus modelius. Lietuviai iš jų nori išsiskirti unikalumu. „Rhino RR01“ – nuo nulio Lietuvoje sukurtas lenktyninis automobilis, kuriuo galima važiuoti gatvėmis. Tokios pačios filosofijos laikosi ir Didžiosios Britanijos komponentinių automobilių konstruktoriai „Ultima“, kurių vienas eksponatas GTR važinėja Lietuvoje, Kaune. Čia „Rhino“ kompanija traukia dar vieną kozirį – dizainą. Jis – šiuolaikiškas, švelnių linijų, aptakus, tačiau turintis agresyvių detalių, menantis tikrą superautomobilį.

„Mes stengiamės išsiskirti unikaliu dizainu, nes dažniausiai komponentiniai automobiliai yra gaminami ant kažkokios bazės, tiesiog užmeti kitą stiklo audinio kėbulą, ir va – naujas automobilis. Norėjome pagaminti produktą, kuris būtų ne tik unikalus, bet ir estetiškas.

Nenorime paslysti ir naudoti kitų gamintojų dalis“, – pasakojo lietuviško automobilio autorius.

Nors lietuvių kūrėjai žiūri į tolimesnes rinkas, Vėjas Pajarskas sako, kad pirmąjį automobilį norėtų parduoti Lietuvoje, kad galėtų jam teikti ir techninius aptarnavimus, stebėti jo eksploataciją.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama