Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Pradedami pirmojo saulės energija varomo hibridinio sunkvežimio bandymai

Publikuota: 2023-09-06 08:24
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Unikalus hibridinis sunkvežimis su saulės baterijomis padengta priekaba išbandomas visuomeniniuose keliuose po dvejus metus trukusio „Scania“, Upsalos universiteto, „Eksjö Maskin & Truck“, „Midsummer“, „Ernsts Express“ ir „Dalakraft“ bendradarbiavimo mokslinių tyrimų srityje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Unikalus hibridinis sunkvežimis su saulės baterijomis padengta priekaba išbandomas visuomeniniuose keliuose po dvejus metus trukusio „Scania“, Upsalos universiteto, „Eksjö Maskin & Truck“, „Midsummer“, „Ernsts Express“ ir „Dalakraft“ bendradarbiavimo mokslinių tyrimų srityje. Saulės energija žymiai sumažina eksploatavimo sąnaudas ir teršalų išmetimą, nes sunkvežimis pats pasigamina energiją.

„Scania“ hibridinis sunkvežimis su saulės baterijomis
„Scania“ hibridinis sunkvežimis su saulės baterijomis

„Scania“ tikslas – paskatinti perėjimą prie tvarios transporto sistemos. Niekada anksčiau saulės baterijos nebuvo naudojamos gaminti energiją sunkvežimio jėgos pavarai kaip darome šiame projekte. Šis natūralus energijos šaltinis gali žymiai sumažinti transporto sektoriaus išmetamų teršalų kiekį. Puiku būti priešakyje kuriant naujos kartos sunkvežimius“, – sako „Scania“ tyrimų biuro vadovas Stasas Krupenia.

Mokslinių tyrimų projekte naudojamu sunkvežimiu siekiama ištirti pagamintą saulės energiją ir kiek dėl saulės baterijų naudojimo sumažėja anglies dioksido išmetimas. Tyrėjai sukūrė naujas, efektyvias ir lengvas sunkvežimiams skirtas saulės baterijas. Jie taip pat tiria, kaip sunkvežimiai gali sąveikauti su elektros tinklu, ir pristato naujus modelius, kas atsitiks, jei keli tokie sunkvežimiai bus prijungti prie elektros tinklo.

„Tai įdomus projektas, kuriame akademinė bendruomenė ir pramonė kartu bando sumažinti sunkvežimių transporto poveikį klimatui. Šio unikalaus sunkvežimio rezultatai bus labai įdomūs“, – sako projekto vadovas ir Upsalos universiteto fizikinės chemijos profesorius Erikas Johanssonas.

5000 km ilgesnis važiavimo atstumas per metus

18 metrų ilgio sunkvežimio priekaba beveik visiškai uždengta saulės baterijų plokštėmis, o tai prilygsta namui, kuriame įrengtos tokios pačios galios baterijos. Švedijoje saulės energija varomas hibridinis sunkvežimis gali nuvažiuoti iki 5000 daugiau kilometrų per metus. Tokiose šalyse, kaip Ispanija, kur saulės šviesos daugiau, transporto priemonė gali dvigubai padidinti saulės energijos kiekį ir taip prailginti važiavimo atstumą lyginant su Švedijos sąlygomis.

Projekte taip pat tiriami nauji, lengvi tandeminiai saulės elementai, kurie yra pagrįsti „Midsummer“ saulės elementų ir naujų perovskito saulės elementų deriniu. Tai leidžia veiksmingiau paversti saulės šviesą elektros energija. Toks sprendimas galėtų padvigubinti saulės energijos gamybą lyginant su dabartine panelių gaminamos energijos kiekiu.

„Mūsų veiksmingų ir lengvų saulės elementų tyrimai bus tikrai svarbūs, ypač kai kalbama apie jų pritaikymą ateities sunkvežimiuose„, - tęsia Johanssonas.

„Plonos plėvelės baterijos puikiai tinka komercinėms transporto priemonėms“

„Mūsų saulės baterijos puikiai tinka naudoti siekiant, kad komercinės transporto priemonės būtų tvarios. Matome didelį potencialą elektrifikuojant sumažinti sunkiųjų transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį. Saulės baterijų gaminama elektra taupys kurą ir mažins anglies dvideginio išmetimą. Norime būti patikimu partneriu ir galime tai pasiekti šiuo novatorišku projektu“, – sako „Midsummer“ įmonės plėtros vadovas Erikas Olssonas.

„Eksjö Maskin & Truck“ generalinis direktorius Danielis Sandhas sutinka: „Šiuo metu degalai vežimo įmonėms brangsta, ir viskas, kuo galime prisidėti prie šių sąnaudų mažinimo, bus naudinga visuomenei ilgalaikėje perspektyvoje.“

Viena projekto dalis buvo skirta įvertinti įkrovimo poveikį elektros tinklui ir tai, ar būtų galima parduoti elektros perteklių. Įkrovimo dviem būdais galimybė nėra visiškai paprasta, o teisės aktai neaiškūs.

„Manėme, kad galėsime nusipirkti sunkvežimių pagamintą elektros perteklių, tačiau, deja, šiuo metu tai neįmanoma. Tačiau tai, kad saulės elementai tampa sunkvežimio energijos tiekimo dalimi, yra fantastiška. Kaip elektros energijos prekybos įmonė matome, kad norint susidoroti su energetikos pertvarka reikalingi visi atsinaujinantys energijos šaltiniai“, – sako „Dalakraft“ elektros prekybos inžinierius Sverkeris Ericssonas.

560 arklio galių įkraunamas hibridas su 100 kv.m. saulės baterijų

Dabar sunkvežimį visuomeniniuose keliuose išbandys krovinių vežimo bendrovė „Ernsts Express AB“. „Visa pramonė susiduria su dideliais iššūkiais apskritai, o ypač degalų. Elektros gamyba iš atsinaujinančių energijos šaltinių yra mūsų ateitis. Žaliosios transporto bendrovės dalyvavimas šiame projekte dar labiau sustiprina jo reikšmę“, – sako „Ernsts Express„ generalinis direktorius Larsas Evertssonas.

Saulės energija varomas sunkvežimis buvo sukurtas mokslinių tyrimų projekte, kurį iš dalies finansuoja Švedijos vyriausybės inovacijų agentūra „Vinnov“, siekiant sukurti sunkvežimius, kurie dėl saulės energijos naudojimo daro mažą poveikį klimatui. Tai 560 arklio galios hibridinis sunkvežimis. Ant 18 metrų priekabos 100 kvadratinių metrų plotą užima plonos, lengvos ir lanksčios saulės baterijos, kurių didžiausias efektyvumas yra 13,2 kWp (didžiausias kilovatų pajėgumas). Apskaičiuota, kad Švedijoje dėl jų naudojimo pagaminama 8000 kilovatvalandžių (kWh) per metus. Baterijų bendras pajėgumas yra 300 kWh, iš kurių 100 kWh – sunkvežimyje ir 200 kWh – priekaboje.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama