Latvių bendrovė „Electrify H2“ ruošiasi pradėti vandeniliu varomų motorinių katerių kūrimo darbus ir kviečia visus norinčius prisidėti prie šios inovacijos – tapti bendrovės bendrasavininkais. Siekdami pritraukti papildomo kapitalo technologijos plėtrai, bendrovės savininkai nusprendė sutelktinio finansavimo dalyviams perleisti 20 proc. įmonės akcijų. Šis universalus motorinis kateris yra skirtas patenkinti ateityje visoje Europoje numatomą vandenilinių katerių poreikį tiek paslaugų teikimo, tiek krovinių ir keleivių pervežimo sektoriuose.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Electrify H2“ yra Latvijoje įsikūrusi 100 proc. vietinio kapitalo įmonė, kurią įkūrė bendrovė „Electrify“, užsiimanti masinės gamybos krovininių mikroautobusų konversija į keleivinius elektrinius mikroautobusus. Naujosios įmonės idėja – kurti pilnai vandeniliu varomas motorines valtis ir pasiūlyti dar tvaresnius transporto sprendimus ne tik Latvijos, bet visos Europos rinkai.
„Pastarųjų metų geopolitiniai įvykiai paskatino Rytų Europos Vyriausybes ieškoti daugiau alternatyvių kuro šaltinių ir orientuotis į pažangias technologijas, įgalinančias „įdarbinti“ žalią energetiką bei atsisakyti tradiciškai naudojamų angliavandenių visose pramonės šakose, įskaitant ir automobilių pramonę, pagreitintais tempais plėsti infrastruktūra plačiam tvarių technologijų panaudojimui (įkrovimo stotelių tinklus automobiliams ir uostuose laivams).
Tvarios technologijos prisideda prie ekologijos gerinimo bei mažina poreikį vartoti tradicinį kurą bei tuo stiprinti tokio kuro platintojų ekonomiką, kuri, kaip žinia, ne visada tarnauja bendram gėriui. Šis latvių įmonės projektas yra išskirtinis, nes yra inovatyvus ir prisideda prie aplinkos tausojimo bei alternatyvaus kuro naudojimo. Tokių gamintojų mūsų kraštuose yra itin nedaug, jei išvis yra“, – teigia advokatų kontoros „TGS Baltic“ vyresnioji partnerė Eugenija Sutkienė.
Padės įvykdyti ES reikalavimus
„Europos Sąjungos (ES) tikslas – iki 2050 metų tapti klimatui neutraliu žemynu. Šiuo metu transporto į atmosferą išmetami teršalai sudaro 25 proc. visų išmetamų teršalų kiekio. Motorinių valčių segmente taip pat trūksta konkurencingų transporto priemonių, kurios atitiktų darnaus judumo sprendimų kriterijus. Šiuo metu vandens transporto rinkoje nėra vandeniliu varomų valčių“, – sako „Electrify H2“ vadovas Agris Amoliņš.
„Tvarių transporto priemonių kūrimą skatina ne tik ES pastangos tapti klimatui neutraliu regionu iki 2050 m., ar kiekvienos konkrečios šalies politikų spaudimas, bet iš esmės pasikeitęs vartotojo požiūris į perkamą prekę, produktą ar transporto priemonę ir kiekvieno vartotojo pastangą prisidėti prie ekologijos gerinimo“, – prideda E. Sutkienė.
Bendrovės kuriamų vandenilio molekulių technologija pagrįstų motorinių valčių vienintelis šalutinis produktas būtų švarus vanduo.
„Kuriame tokią motorinių katerių technologiją, kuri padės nuplaukti ilgesnius atstumus ir sunaudos mažiau energijos. Toks kateris gali pasitarnauti įvairiose srityse, pavyzdžiui, kaip keltas regionuose, kuriuose gausų salų. Vandenilinių valčių išlaikymo kaštai taip pat yra daug mažesni nei iškastiniu kuru varomų vandens transporto priemonių“, – sako „Electrify H2“ vyriausiasis inžinierius Kristaps Dambis.
Jo teigimu, artimiausiu metu yra planuojama plėsti ir vandenilio degalinių tinklą pagrindiniuose Latvijos uostuose: Liepojoje, Rygoje ir Ventspilyje, taip pat prisijungti prie Šiaurės ir Baltijos šalių vandenilio koridoriaus. Tai turėtų palengvinti vandenilinių valčių aprūpinimą ir leisti įvairioms valstybės bei uosto tarnyboms atlikti savo funkcijas ekologiškiau ir ekonomiškiau.
Didelę dalį valties komponentų planuojama gaminti Skultėje, Latvijoje.
Investuoti gali visi norintys
Siekdami pritraukti papildomą 201 250 Eur finansavimą ir užtikrinti tolimesnę technologijos plėtrą, nuspręsta sutelktinio finansavimo dalyviams perleisti 20 proc. įmonės akcijų – tam naudojama „CrowdedHero“ platforma. Tai reiškia, kad bet kuris suinteresuotas asmuo gali tapti įmonės bendrasavininku. Bendrovė prognozuoja, kad per penkerius metus investicijų augimas, neįskaitant dividendų ir palūkanų, gali didėti 7-10 kartų.
„Sutelktinio finansavimo platformos visame pasaulyje įgauna populiarumą ir auga eksponentiškai. Ir nors bent jau kol kas Baltijos šalyse jos nėra laikytinos įprastu reiškiniu, tikėtina, kad ateityje jos išpopuliarės ir bus efektyviai naudojamos verslui finansuoti“, – teigia „TGS Baltic“ vyresnioji partnerė.
Bendrovė „Electrify“ kuria ir kitas tvarias transporto priemones. 2021 m. Ventspilyje pradėjo kursuoti elektriniai autobusai, 2022 m. „Electrify H2“ pradėjo kurti ir vandenilinį mikroautobusą kurį kitąmet bus galima išvysti ir miesto gatvėse.
„Vandeniliu varomi kateriai yra naujausia bendrovės iniciatyva, tai naujas etapas vandeniliu varomų transporto priemonių plėtroje. Kiekvienas norintis, savo 115 eurų investicija gali prisidėti ne tik prie technologijos plėtros, bet taip pat ir prie transporto industrijos ateities“, – sako „CrowdedHero“ valdybos pirmininkas Jānis Blaževičs.
Numatoma, kad investicijų pritraukimas užtruks iki 2 mėnesių. Visą reikiamą informaciją galima rasti „CrowdedHero“ internetinėje svetainėje. Minimali investicija į projektą – 115 eurų, o planuojama dividendų grąža – ne mažesnė nei 40 proc. nuo 2026 m. ataskaitinių metų pelno.