Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
Gruodžio 19 d. 14:27
Orkaitės darbymetis prasideda: 5 paprasti patarimai, kurie kalėdinius kepinius leis paruošti elektrą naudojant taupiau
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Kaip įkrauti elektromobilius daugiabučio kieme neplečiant elektros tinklo

Publikuota: 2023-04-25 14:17
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Viename iš Vilniaus daugiabučių kiemų bendrovė „Įkrautas“, kartu su ESO, įgyvendino pilotinį projektą, kuriuo suvaldomi elektros srautai taip, kad esamas elektros tinklas užtikrina patikimą elektros energijos tiekimą tiek būtiniems elektrą vartojantiems prietaisams, tiek ir elektromobiliams įkrauti.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Europos Parlamentas ir Europos Komisija sutarė, kad nuo 2035 metų visų naujų automobilių, parduodamų Europoje, emisijos turės būti lygios nuliui. Taigi, jau už dešimtmečio iš naujų automobilių salonų visi išvažiuos elektromobiliais. Tiesa, pastarieji sparčiai vystosi ir jau dabar dažnas viena įkrova gali nuvažiuoti per 350 kilometrų, o įsikrauti per pusvalandį. Tačiau yra dar viena grandis, apie kurią šiame transporto renesanse mažai kas kalba – tai elektros tinklo pajėgumas atlaikyti didėjančius elektros energijos poreikius.

City verslo centras / Įkrautas nuotr.
City verslo centras / Įkrautas nuotr.

„Atsiranda vis daugiau įrenginių – saulės, vėjo jėgainės, elektromobilių įkrovikliai ir panašiai – kurie jungiami į tinklą, o tai yra papildomas krūvis infrastruktūrai ir be naujų sprendimų ji tiesiog nepajėgs atlaikyti augančios apkrovos. Kalbant apie tinklo plėtrą, neišvengiamai reikia kalbėti ir apie dideles investicijas. Tiesa, yra įvairių sprendimų, leidžiančių efektyviau išnaudoti esamą infrastruktūrą“, – komentuoja „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) Inovacijų ir paslaugų vystymo skyriaus paslaugų vystymo vadovas Aurimas Pavilonis.

Sprendimas, leidžiantis sumažinti išlaidas

Pašnekovas sako, kad Lietuvoje jau pradėti diegti galios valdymo sprendimai, leidžiantys sumažinti tinklo plėtros išlaidas. Viename iš Vilniaus daugiabučių kiemų bendrovė „Įkrautas“, kartu su ESO, įgyvendino pilotinį projektą, kuriuo suvaldomi elektros srautai taip, kad esamas elektros tinklas užtikrina patikimą elektros energijos tiekimą tiek būtiniems elektrą vartojantiems prietaisams, tiek ir elektromobiliams įkrauti.

„Pilotinio projekto tikslas – išnaudoti daugiabučio pastato likutinę elektros įvado galią elektromobiliams krauti. Pavyzdžiui, naktį, kai gyventojai miega, bendras pastato elektros įvadas yra apkrautas ~10% nominalios galios, tad likusią laisvą 90% galią galima nukreipti elektromobiliams įkrauti. Šis galios valdymas vykdomas viso pastato lygmeniu – sistema stebi realiuoju laiku viso pastato apkrovimo lygį ir informuoja įkrovimo stoteles apie laisvą pastato galią, kurią jos ir gali panaudoti. Įrengėme valdymo sistemą, o ESO užtikrino, kad elektros tinkle pralaidumas būtų pakankamas ir galėtume išnaudoti didžiąją dalį pastato elektros įvado galios,“ – apie įgyvendintą projektą pasakojo įmonės „Įkrautas“ vadovas Paulius Gūžys.

Jam antrina ir A. Pavilonis, sakydamas, kad dėka tokio sprendimo, kai galia yra panaudojama priklausomai nuo to, kokiems poreikiams tuo metu ji labiausiai reikalinga, gyventojai galėjo išvengti papildomų investicijų į galios didinimą bei turėti įkrovimo stoteles savo kieme: „Buvo panaudota tai, kas jau buvo įrengta anksčiau. Įkrovimo stotelės visada turi garantuotą 18 kW galią, kurią dalinasi tarpusavyje. Jei daugiabučio įvade yra laisvos galios (pvz. naktį), įkrovimo galia padidėja iki 60 kW.

Dar vienas šio projekto išskirtinumas – gyventojai neįsirenginėjo individualių įkrovimo įvadų savo asmeninėms stotelėms, kas būtų pareikalavę perteklinės elektros tinklo infrastruktūros. Juk dažnu atveju elektromobilį įkrauname kas 2-3 paras. Visos stotelės buvo prijungtos į vieną bendrą įkrovimo įvadą, kur dalinasi bendra galia ir taip maksimaliai išnaudojo esamą infrastruktūrą.“

ESO Inovacijų ir paslaugų vystymo skyriaus paslaugų vystymo vadovas taip pat perspėjo, kad jei tai netaps bendrąją praktika, ateityje, ypatingai daugiabučių automobilių stovėjimo vietose, susidursime su įkrovimo infrastruktūros įrengimo barjeru: „Įsivaizduokime daugiabutį, kuriame yra, pavyzdžiui, 100 butų. Kiekvienam jų dabar yra rezervuota 10 kW, t.y. visam daugiabučiui 1 MW. Jei 50 butų norės įsirengti įkrovimo stoteles ir rezervuosis pas ESO po 22 kW, turėsime papildomai užtikrinti dar 1,1 MW galios poreikį, tai prilygtų papildomo daugiabučio galios prijungimui“, - teigia A. Pavilonis.

Jis taip pat priduria, kad tokiu atveju reikėtų didelių elektros tinklo rekonstrukcijų, kurių kaina gali siekti dešimtis ir šimtus tūkstančių eurų. „Tokių sumų gyventojai neišgalės susimokėti ir įkrovimo stotelių įrengimas daugiabutyje sustos. Kad taip nenutiktų, reikia maksimaliai išnaudoti jau instaliuotą galią, panaudoti pačių butų nenaudojamą galią, dalintis šia galia tarpusavyje“, – sako pašnekovas

Sudėtingi procesai naudotojui lieka nepastebimi

„Mūsų įgyvendintas projektas sudėtingus galios paskirstymo procesus suvaldo „užkulisiuose“ ir gyventojams nereikia dėl to sukti galvos. Gyventojai įkrovimo stoteles gali valdyti per mobilią aplikaciją, o sistema suprogramuota taip, kad jeigu sutaptų pikinės galios laikas ir įkrovimo stotelėms trūktų galios, tai įkrovimo stotelės, apsaugodamos būtinuosius elektros prietaisus nuo elektros tiekimo sutrikimo, sumažina įkrovimo galią,“ – pasakoja P. Gūžys.

Daugiabučio kieme, kuriame įgyvendintas galios valdymo sprendimas, iš viso yra 11 parkavimo vietų ir šiuo metu įrengtos 4 įkrovimo stotelės. Tačiau sistema pritaikyta taip, kad visos parkavimo vietos galėtų būti prijungtos prie jos be papildomų investicijų ar tinklo pertvarkymo.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama