Prancūzų sportinių automobilių gamintoja „ORECA“ atskleidė savo ambicingus planus sukurti hibridinį raliui pritaikyto automobilio prototipą, skirtą po metų vyksiančiam 2023 metų Dakaro raliui. Bendradarbiaujant su SMG komanda ir dirbant su „ORECA Magny-Cours“, projektas jau pradėtas, o kūrėjų komanda siekia, kad automobilis atsidurtų kelyje jau pradinio kūrimo etapo pabaigoje kitų metų balandį.
„ORECA“ seka kelių komandų keliu, mat Dakaro ralio organizacijos ir „Amaury Sport“ remiamas „Rally Raid“ pasaulio čempionatas nuo 2024 m. pradeda vykdyti perėjimą prie alternatyvios energijos šaltinių, taip skatinamos raliui skirtų visureigių technologinės inovacijos.
„Audi“ šiuo metu yra didžiausias ir žinomiausias prekinis ženklas, priėmęs naujas alternatyvios energijos šaltinių sportiniuose automobiliuose taisykles, jau kitą mėnesį vyksiančiame Dakare pasirodys elektrinis „Audi“ automobilis – „RS Q e-tron“. „Prodrive“ „Bahrain Raid Xtreme“ ir Guerlain Chicherit „GCK“ komandos naudos biokurą 2022 m. Dakaro ralyje, o pastaroji – „GCK“ – iki 2024 m. kurs vandeniliu varomą automobilį.
„ORECA“ yra įmonė, kuri visada meta iššūkį sau: ji siekia pasiūlyti konkurencingą automobilį su technologijomis, kurios realiai yra kūrimo ir tobulinimo stadijoje bei perduoti šiuos sprendimus pusiau oficialiems ar privatiems klientams, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas rezultatas Dakare, – sakė „ORECA“ klientų ir projektų vadovas Vincentas Garreau. – Savo automobilių bandymams turime puikią žaidimų aikštelę – Dakarą – kuriame galime išreikšti save. Mums itin svarbu būti lenktynių pasaulio bei automobilių pramonės ateities dalimi. Pagrindinėse automobilių sporto šakose naudojami hibridiniai automobiliai. Vadinamosiose ištvermės lenktynėse hibridiniai automobiliai dominuoja ir Dakare, ir Pasaulio Ralio Čempionate, ir F-1 trasoje. Automobilių sporto bekelės ralio varžyboms, trasoms reikalingas hibridinio automobilio variantas. Tokios transporto priemonės kūrimas – logiškas dalykas, ypač turint galvoje tai, kokius atstumus bekele įveikia lenktyniniai automobiliai ištvermės lenktynėse“.
„ORECA“ automobilis bus varomas standartiniu vidaus degimo varikliu, kuris veiks pakaitomis su hibridine sistema, aprūpinta MGU regeneraciniu energijos bloku, kuris, kūrėjų komandos nuomone, gali padėti sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį per pusę ir išlaikyti tolygų automobilio našumo lygį įvairiuose važiavimo etapuose. „Nusprendėme sukurti hibridinį automobilį, pagrindinis automobilio variklis bus vidaus degimo variklis, todėl šiuo atžvilgiu tai – gana klasikinė hibridinė transporto priemonė, – aiškino „Team SMG“ komandos narys Philippe'as Gache. – Papildomai bus įdiegtas elektrinis mechanizmas, kuris suteiks lenktyniniam automobiliui didesnį sukimo momentą, pridės daugiau galios, tam, kad „apjungti“ šiuos du įtaisus – vidaus degimo variklį ir elektrinę automobilio dalį, papildomai į sistemą įdėjome nedidelį šiluminį variklį. Tikslas yra pagaminti tokį hibridinį automobilį, kuris būtų toks pat konkurencingas, galingas ir našus, kaip ir šiandieniniai lenktyniniai automobiliai, varomi vien tik vidaus degimo variklio dėka, bei tuo pačiu naudotų perpus mažiau kuro.“
„ORECA“, kuri labiausiai išgarsėjo žiedinėse lenktynėse su sportiniais ir vienviečiais automobiliais (1997 ir 1998 m. laimėjo FIA GT titulus), siekia užbaigti naujojo kuriamo automobilio pirmąjį bandymų etapą iki 2022 m. balandžio mėn. „Šiuo metu esame automobilio dizaino kūrimo etape, siekiame, kad pats automobilis būtų iki galo užbaigtas iki metų pabaigos, o kelyje išbandytas – 2022 m. balandžio mėn. pradžioje“, – automobilio kūrimo procesą plačiau pakomentavo Vincentas Garreau. – „Organizuosime naujojo hibrido bandymų seriją, kurios tikslas – turėti puikiai veikiantį didelio našumo automobilį 2023 m. Dakaro raliui“.
Be suformuotos automobilių sporto komandos bei gana didelės patirties dalyvaujant įvairiose automobilių sporto varžybose, „ORECA“ gali pasigirti ir įspūdingais gamybiniais pasiekimais – kompanija buvo viena pagrindinių automobilių važiuoklių tiekėjų Pasaulio Ištvermės Čempionate („WEC“) ir 2020/21 varžybų sezone aptarnavo visas 10 „LMP2“ kategorijai priklausiusias varžybų komandas. „ORECA“ taip pat gamino automobilius Europos ralio čempionatui.