Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Klaipėdoje sukurtas inovatyvus elektrinis baržų stūmikas

Publikuota: 2021-12-14 16:42
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Lietuvos jūrinio klasterio partneriai 2021-uosius palydi pristatydami įgyvendintą ambicingą projektą, liudijantį, kad Klaipėda tampa svarbiu žaliojo transporto technologijų plėtojimo centru. Čia sukurtas elektrinis baržų stūmikas įgalina pasiekti nulines CO2 emisijas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Lietuvos jūrinio klasterio partneriai 2021-uosius palydi pristatydami įgyvendintą ambicingą projektą, liudijantį, kad Klaipėda tampa svarbiu žaliojo transporto technologijų plėtojimo centru. Čia sukurtas elektrinis baržų stūmikas įgalina pasiekti nulines CO2 emisijas, o taip pat yra itin svarbus siekiant atgaivinti krovinių gabenimą Nemunu ir plėtoti šalyje žaliąsias transporto grandines, pranešė Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas.

KMTP nuotr. / Klaipėdoje sukurtas inovatyvus elektrinis baržų stūmikas.
KMTP nuotr. / Klaipėdoje sukurtas inovatyvus elektrinis baržų stūmikas.

Prie Lietuvos jūrinio klasterio inicijuoto projekto, kuris skirtas Vidaus vandens kelių direkcijos nesavaeigės baržos stūmimui Nemunu, maršrutu Kaunas – Klaipėda – Kaunas, dirbo AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupei priklausančios UAB „Western Baltic Engineering“ inžinierių komanda. Technologinio sprendimo kūrimas truko apie pusmetį.

„Džiaugiamės galėdami plėsti savo žalių laivų portfelį. „Western Baltic Engineering“ inžinierių ir projektuotojų kompetencijos, patirtis, gebėjimas ją adaptuoti, o taip pat glaudus bendradarbiavimas su Jūrinio klasterio partneriais bei moderniausių technologijų tiekėjais viso proceso metu mus galiausiai atvedė į rezultatą, kuriuo išties galime didžiuotis: Klaipėdoje gimė naujas elektrinis laivas. Tikimės, kad iš brėžinių ir skaitmeninio formato jis jau greitai bus perkeltas į realią aplinką“, – kalbėjo UAB „Western Baltic Engineering“ direktorius Marius Arkušauskas.

Stūmiko projektas išsiskiria net keliais inovatyviais aspektais, kurie apima naudojamą švarią energiją, propulsijai pritaikytus sprendimus bei dizainą.

20–26 m ilgio baržų stūmikas turi 1,4 m grimzlę, kad būtų tinkamas plaukioti sekliuose vidaus vandenyse.

Pasroviui stumdamas krovinį esant 85 % variklio apkrovai laivas galės išvystyti apie 22 km/h greitį, o prieš srovę judėti apie 18 km/ h greičiu.

Propulsijai naudojama tik elektros energija gaunama iš baterijų, todėl toks laivas visiškai neteršia aplinkos. Naujos kartos stūmikas bus varomas dvejomis azimutinėmis kolonėlėmis, kurių elektros variklius ir visą reikiamą įrangą numatyta sumontuoti specialiuose konteineriuose bei išdėstyti laivo denyje.

Baterijų krovimas planuojamas dviejose stotelėse, kurios turėtų būti įrengtos Kaune ir Klaipėdoje.

Mažiau sunkvežimių ir taršos

Planuojama, kad elektrinių stūmikų plukdomomis baržomis Nemunu Lietuvoje būtų galima gabenti apie 200 tūkst. tonų krovinių per metus. Vienas toks laivas pritaikytas stumti iki 2 000 tonų sveriančiu kroviniu pakrautą baržą.

Įvertinat, kad vandens kelio Kaunas – Klaipėda – Kaunas atstumas yra apie 450 km, pasitelkus tokį žaliąjį transportą būtų eliminuota 5 580 tonų CO2 per metus, nes greitkeliai nebebūtų taip stipriai apkrauti sunkiasvoriu transportu. Skaičiuojama, kad krovinius perkėlus ant baržų Nemune, greitkelyje sunkvežimių sumažėtų 10-čia tūkstančių.

Svarbus klasterizacijos vaidmuo

„Projektą inicijavome suprasdami Žaliojo kurso diktuojamų tikslų svarbą ir atliepdami Klaipėdos uosto brėžiamą žaliąją kryptį. Šio elektrinio laivo sukūrimas išties liudija aukštą mūsų verslo technologinį potencialą ir gebėjimus, tačiau vienu ar dviem inovatyviais sprendimais neapsiribojama. Drauge su klasterio nariais ir partneriais siekiame sukurti vieną pirmųjų žalių logistikos grandinių visoje Europoje“, – pažymėjo klasterio veiklą koordinuojančio Klaipėdos mokslo ir technologijų parko plėtros vadovas Andrius Sutnikas.

Ambicingas siekis neatsiejamas nuo stiprių partnerysčių formavimo. Lietuvos jūriniam klasteriui pavyko užtikrinti, kad elektrinio baržos stūmiko projekte jėgas sutelktų skirtingų industrijų bei sferų atstovai – laivų statytojai, sklandžius laivybos procesus Nemune siekianti užtikrinti Vidaus vandens kelių direkcija ir kompanija „Bega“, besispecializuojanti krovos srityje.

Tvarūs = konkurencingi

„Tai, ar kroviniai keliauja atsižvelgiant į Žaliojo kurso diktuojamus tikslus, mūsų klientams yra išties svarbu. Manevrinių geležinkelio lokomotyvų modernizavimo programą, pagal kurią dyzeliniai šilumvežiai yra keičiami elektriniais robotizuotais lokomotyvais, vykdome jau nuo 2016-ųjų, tačiau įsitraukimas į pastarąjį projektą mūsų įmonę įgalina pasiekti dar ženklesnių rezultatų taršos mažinimo srityje. Logistikos grandinei tapus tvaresne, mes tampame labiau konkurencingi“, – akcentavo „Begos“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Pernai specializuotas inžinerinis krovos kompanijos „Bega“ padalinys sukūrė autonominį elektrinį robotą-lokomotyvą, varomą įkraunama ličio-jonų baterija ir turintį nuosavą 4 kW galios saulės energijos jėgainę. Su pilnai įkrauta baterija robotas gali dirbti apie 24 valandas, baterijos įkrovimo laikas – iki 2 valandų. Elektrinio variklio galia – 80 kW, jo pakanka patraukti daugiau nei 20 pilnų vagonų, arba per 2 tūkst. tonų, – kalbėjo L. Rimkus.

– Jūrinio klasterio narių pastangomis pažangūs sprendimai jungiami į vientisą grandinę tam, kad neštų maksimalią naudą. „Panašu, kad mums su partneriais sekasi šito siekti – jau egzistuojančios inovacijos užtikrintų, kad Nemunu į Klaipėdą atkeliavę kroviniai logistikos grandine toliau judėtų ir būtų perkraunami tvariu būdu. Tas pats pasakytina ir apie krovinius, kurie iš Klaipėdos uosto keliautų vidaus vandenų gilyn į Lietuvą. Elektrinis laivas ir elektrinis lokomotyvas – tai tvaraus transporto simbiozė, kol kas neturinti pasaulyje analogų ir sukurta mūsų šalies inžinierių“.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama