Aviakompanija „Korean Air“ pranešė pradėjusi bendrą darbą kartu su Seulo Nacionaliniu universitetu. Ambicingu projektu siekiama įšokti į besiformuojančią naują technologijų rinką, kelti mažuosius palydovus į artimąjį kosmosą.
„Boeing 747“ © wikimedia.org
Artimasis kosmosas pamažu tampa įdomia komercine vieta. Garsiausią projektą vykdo „SpaceX“ bandanti sukurti naują interneto tinklą, paleisdami daug žemoje orbitoje skriejančių „Starlink“ palydovų.
Daugelis šalių, tarp jų ir Lietuva, gali savo jėgomis susikonstruoti nedidelius palydovus ir taip vystyti savo kosmoso programas. Spartų progresą šioje srityje riboja sudėtingos palydovų iškėlimo sąlygos. Gebančių iškelti į kosmosą rinka ribota. Dažniausiai tenka kooperuotis, laukti kol susirinks kelios dešimtys palydovų ir bus galima visus iškelti viena iš didžiųjų raketų. Visa tai vyksta lėtai, o kainuoja dideles sumas.
Metų pradžioje Pietų Korėjos mokslo ministerija patvirtino planą pavadinimu „Kosmoso pionierius“ („Space Pioneer“). Suformavo pradinį 186 milijonų dolerių (160 mln. eu) programos biudžetą.
Tikimasi sukurti naujo tipo raketą viename korpuse talpinančią kuro ir oksidatoriaus bakus bei galinčią pakilti nuo ją iškėlusio lėktuvo. Naujoji raketa turi radikaliai sumažinti krovinio iki 500 kg iškėlimo kaštus. Prie projekto prisijungianti „Korean Air“ suteiks savo naudojamus „Boeing 747“ lėktuvus kaip būsimas paleidimo platformas. Tikimasi, kad jie iškels raketas iki 12 km aukštį nuo kur startuotų raketos.
Pietų Korėja naudojasi pasitaikiusiu šansu vystyti savo technologijas. Šių metų gegužę JAV atšaukė šaliai taikytus apribojimus susijusius su balistinių raketų kūrimu. Iki dabar buvo leidžiama naudotis tik Naro kosminio centro paslaugomis. Nelikus apribojimų tikimasi išjudinti šalies kosminę pramonę. Lėktuvų panaudojimas leistų išvengti blogų oro sąlygų (12 km aukštyje sąlygos stabilesnės), taip pat neliktų geografinio apribojimo kur bus paleistas palydovas.