Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ sukūrė pirmąjį virtualų koncepcinį greitąjį traukinį, kuris sujungtų Baltijos valstybes su Vakarų Europa.
„RB Rail AS“ pranešime teigiama, kad vizualizacijos sukurtos remiantis bendru traukinio modeliu, leidžiančiu įsivaizduoti, koks jis galėtų būti ateityje. Koncepcinis greitasis „Rail Baltica“ traukinys – pilnai elektrifikuotas.
„RB Rail AS“ pristato bendrą virtualaus dizaino traukinio koncepciją ir jo funkcijas.
„RB Rail AS“ vizualizacija
„Estijoje ir Latvijoje tik 37 proc., o Lietuvoje – 27 proc. žmonių yra keliavusių greitaisiais traukiniais. Tai rodo apklausa, atlikta Baltijos šalyse 2020 m. pab., – teigia Agnis Driksna, „RB Rail AS“ vadovas ir valdybos pirmininkas. – Todėl mums reikia dar aktyviau informuoti ir šviesti visuomenę apie asmeninę, aplinkosauginę ir ekonominę naudą, kurią greitasis traukinys suteiktų mūsų regiono žmonėms. Įskaitant ir bendrą teigiamą jo poveikį ir patirtį, keliaujant greituoju traukiniu.
Dizaino elementas koncepcijoje – Baltijos jūra
Kaip rašoma „RB Rail AS“ pranešime žiniasklaidai, įkvėpimo traukinio dizainui pasisemta iš Baltijos jūros – vieno elemento, jungiančio visas tris Baltijos šalis. „Traukinio maketui parinktos saulės, jūros ir smėlio spalvos. Šis virtualus modelis yra įsivaizduojamas traukinys, o įkvėpimas atėjo iš moderniausių Europoje ir visame pasaulyje eksploatuojamų greitųjų traukinių“, – skelbiama įmonės pranešime.
„RB Rail AS“ vizualizacija
Planuojama, kad standartinėje klasėje kiekvieną įsivaizduojamą traukinį sudarys 8 vagonai su maždaug 70 sėdimų vietų kiekviename jų. Taip pat USB lizdai, WiFi tinklas, krovimo punktai ir ekranai, kuriuose bus galima matyti atnaujintą informaciją apie kelionės maršrutą. Keliaujantieji pirmąja klase gali tikėtis didesnių patogumų. Pavyzdžiui, daugiau asmeninės erdvės su mažiau aplinkinių vagonuose ir daugiau vietos kojoms. Verslo kelionių metu bus prieinama telekonferencijų paslauga, pavyzdžiui, bus galimybė naudotis susitikimų kambariu ar ekranu pristatymams.
Kavinė bus įrengta tarp standartinės ir pirmosios klasių. Čia visi keleiviai galės įsigyti karštų gėrimų ir užkandžių, skelbia įmonė.
„RB Rail AS“ vizualizacija
Specialiosios erdves, leidžiančios neįgaliesiems keliauti vežimėliuose, o vyresnio amžiaus keleiviams – prioritetinės vietos. Kiekviename tualete – vystymo stalas. Taip pat „Rail Baltica“ keleiviams numatoma speciali vieta augintiniams – jie su šeimininkais kartu galės būti visos kelionės metu, skelbia „RB Rail AS“.
Numatoma įrengti specialią saugojimo zoną bagažui ir dviračiams. Planuojama keleiviams suteikti galimybę įregistruoti savo bagažą jungtims tarp oro uostų, skelbiama pranešime.
Traukinyje bus įrengta priešgaisrinės saugos sistema, įskaitant dūmų detektorius, gaisro gesinimo, vaizdo stebėjimo ir mašinisto budrumo stebėsenos sistemas. Taip pat bus avarinis mygtukas, kuris prireikus leis susisiekti su konduktoriumi, sako Jeanas-Marcas Bedmaras, „RB Rail AS“ Sistemų ir eksploatavimo departamento vadovas.
„RB Rail AS“ vizualizacija
Iki 2026 m. visos „Rail Baltica“ investicijos Baltijos šalyse sudarys 5,8 mlrd. Eur., o iki 85 proc. šios sumos bendrai finansuos Europos Sąjunga. Šiuo metu yra pasirašytos sutartys už 675 mln. Eur.