Sekdama pasaulinėmis tendencijomis, siekdama mažinti aplinkos taršą ir įgyvendindama ilgalaikę plėtros viziją, išmaniųjų mobilumo paslaugų teikėja „CityBee“ praneša netrukus pradėsianti savo automobilių parką intensyviai pildyti elektromobiliais. Iš viso klientams ketinama pasiūlyti daugiau nei 700 naujų elektra varomų automobilių. Tai yra vienas didžiausių iki šiol vykdytų elektromobilių plėtros projektų Baltijos šalyse.
„CityBee“ nuotr.
Pirmieji „CityBee“ elektromobiliai – balandį
Elektromobilių gausėjimas „CityBee“ transporto parke prasidės jau kitą mėnesį. Kol vyksta pirkimo konkursai, „CityBee“ neatskleidžia, kiek ir kokių markių ar modelių elektromobilių bus pasiūlyta bendrovės klientams.
Teigiama, kad „CityBee“ siūlomų elektromobilių skaičių sistemingai didins kiekvieną mėnesį. Nuosaikus elektromobilių parko plėtojimas leis užtikrinti paslaugų teikimo sklandumą ir kokybę, o klientams dėl to bus lengviau priprasti prie naujovės.
Pasak „CityBee“ vadovo Kristijono Kaikario, tvaraus ir efektyvaus susisiekimo kūrimas visada buvo ir yra „CityBee“ misija. Todėl bendrovė nuolat investuoja į naujus automobilius, kurių nemaža dalis – hibridiniai.
„Elektromobiliai yra logiška mūsų bendrovės filosofijos tąsa, kurios, žinau, ypač laukė, tikėjosi, prašė daugybė mūsų klientų. Tikiu, šis elektromobilių projektas nudžiugins ne tik juos, bet ir prisidės prie bendros šalies elektromobilių rinkos išjudinimo“, – sakė K. Kaikaris.
Įrengs ir elektromobilių įkrovimo stotelių
Automobilių dalijimosi bendrovė taip pat skelbia suplanavusi investuoti ne tik į naujos kartos transporto priemones, bet ir į elektromobilių greitojo įkrovimo stotelių tinklo plėtrą Lietuvoje. „CityBee“ ketina įrengti 10 įkrovos stotelių, kurių kiekvienos numatomas galingumas – 300 kilovatų. „CityBee“ elektromobilių įkrovimo stotelių bus įrengta Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, šalia automagistralių ir pagrindinių šalies greitkelių.
„CityBee“ elektromobilius įkrauti taip pat bus galima ir bendrovės partnerių „Elinta Charge“ bei „Ignitis“ stotelėse.
„CityBee“ vadovas K. Kaikaris pažymi, kad elektromobiliams skirtų įkrovimo stotelių skaičius nuolat didės ir dėl pastebimai išaugusio verslo susidomėjimo šia galimybe.
„Dėl elektromobilių ilgą laiką buvo taip pat, kaip ir dėl to klausimo – kas pirma – višta ar kiaušinis. Kitaip tariant, vieni laukia, kol bus išvystytas įkrovimo stotelių tinklas, kiti – kol bus daugiau elektromobilių. Ką gi, mes svariai prisidėsime prie elektromobilių skaičiaus augimo. Dabar, matyt, veiksmų imsis ir tie, kurie ketino įrengti įkrovimo stotelių, bet vis laukė tinkamo laiko“, – tikino „CityBee“ vadovas.
Jo manymu, netolimoje ateityje elektromobilių įkrovimo stotelės taps itin paklausiu ir dideliu privalumu, todėl apie jas turėtų imti svarstyti verslo centrų ir kitų nekilnojamojo turto (NT) objektų valdytojai bei vystytojai, taip pat stambieji darbdaviai.
„Su panašia situacija „CityBee“ jau buvo susidūrusi dar veiklos pradžioje, kai mūsų parko automobiliai galėjo būti paliekami tik jiems numatytose stovėjimo vietose. Tuomet daug NT plėtotojų „CityBee“ automobilių statymo vietų zonas nurodydavo kaip vieną iš privalumų, kuriuo pasižymi jų daugiabutis ar verslo centras. Tikėtina, kad istorija pasikartos ir su elektromobiliais. Juoba kad tai ne tik privalumo ar patogumo kūrimas žmonėms, bet ir galimybė užsidirbti iš elektros energijos pardavimo“, – aiškino K. Kaikaris.
Skaičiuojama, kad per pirmuosius metus „CityBee“ elektromobiliai iš viso turėtų sunaudoti 1,9 mln. kWh elektros energijos.
Tikimasi, kad prie didžiausio šalyje elektromobilių plėtros šuolio prisidės ir valstybė. „CityBee“ parengtą projektą, kurio bendra vertė siekia 16 mln. EUR, vertino Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA). Ar bus skirta parama šio „CityBee“ projekto įgyvendinimui, paaiškės artimiausiu metu.
Įgyvendinus projektą, „CityBee“ valdys ir klientams galės pasiūlyti daugiau elektromobilių, nei jų iš viso buvo įregistruota Lietuvoje 2019 metais (529), arba daugiau nei pusę tiek, kiek šalyje buvo įregistruota pernai (1184). „CityBee“ elektromobilių parkas bus didžiausias Baltijos šalyse.
„Regitros“ duomenimis, šių metų vasario 1-ąją Lietuvoje iš viso buvo įregistruoti 2667 grynieji M1 klasės elektromobiliai.