„Otto Aviation“ – tai Williamo Otto kompanija, kuri ketina sukelti revoliuciją verslo klasės lėktuvų segmente. Otto nėra aviacijos naujokas. Iki šiol jo „Otto Laboratories“ vykdė aviacijos avarijų tyrimus. Dabar verslininkas nori sukurti tokį lėktuvą, kokio iki šiol nebuvo. Susipažinkite su „Celera 500L“, galbūt didžiausia inovacija privačių lėktuvų pramonėje. Tik kodėl jis taip atrodo?
„Celera 500L“ aerodinaminis prototipas © „Otto Aviation“
„Celera 500L“ prototipas jau buvo pakilęs į Pietų Kalifornijos padanges. Tai, ką matote šiame straipsnyje, nėra koncepciniai eskizai. Tai yra to aerodinaminio modelio nuotraukos. „Celera 500L“ yra realus projektas, turintis daug potencialo.
„Celera 500L“ – tai lėktuvas su vienu stumiančiu propeleriu, toli gale sumontuotais sparnais ir dirižablį primenančia fiuzeliažo forma. Tokia forma, pasirodo, yra daug aerodinamiškesnė. Otto inžinieriai teigia, kad tokia forma leidžia sumažinti oro turbulenciją – laminarinis oro srautas švelniai glosto lėktuvą, nesukurdamas nepageidaujamų sūkurių ar žemo slėgio zonų prie galinių orlaivio paviršių. Be to, tokia forma leidžia sukurti pakankamai erdvų saloną, nepaisant to, kad lėktuvas nebūtų labai ilgas.
„Celera 500L“ turėtų pasižymėti 59 % mažesniu oro pasipriešinimu nei kiti panašaus dydžio lėktuvai. Tai reiškia, kad 500L pasižymėtų žemomis degalų sąnaudomis, o salone būtų labai tylu. Tiesa, nesitikėkite pamatytų didelių tokių lėktuvų oro uostuose – didesnių 500L versijų nebus. „Otto Aviation“ teigia, kad gaminant didesnius lėktuvus aerodinaminiai rodikliai nebūtų kardinaliai geresni nei dabartinių komercinių lainerių, nes išaugęs svoris reikalautų didesnių sparnų, reikėtų daugiau propelerių, talpesnių degalų bakų ir taip toliau.
„Celera 500L“ salonas © „Otto Aviation“
Gamintojas skaičiuoja, kad valanda „Celera 500L“ darbo kainuotų 328 dolerius – apie 6 kartus mažiau nei panašaus dydžio reaktyvinių lėktuvų. Ir šis lėktuvas nebūtų lėtas. Kreiserinis 500L greitis siekia 740 km/val., o su pilnais degalų bakais pavyks įveikti iki 8300 km. Prabangiame salone susės 6 keleiviai. „Celera 500L“ salonas yra erdvesnis už daugelio kitų tokio dydžio orlaivių.
Beje, nors atrodo kaip futuristiškas dizainas „Celera 500L“ turi šį tą senamadiško – jo gale yra „Red A03“ stūmoklinis V12 variklis. Tai – dyzelinis variklis, galintis deginti tiek biodyzeliną, tiek „Jet A1“ reaktyvinius degalus.
Aviacija keičiasi. Vis didesnis dėmesys skiriamas draugiškumui aplinkai, degalų sąnaudoms. Net ir didieji komerciniai lėktuvai ateityje bus visiškai kitokie ne tik savo varikliais, bet ir forma (gal atrodys kaip šešiasparnis SE200). „Celera 500L“ pasirodė pačiu laiku. Gamintojas tikisi, kad pirmieji lėktuvai pirkėjus pasieks 2023-2025 metais.