Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Pirmame pasaulio autonominiame elektriniame laive – rimtas panevėžiečių darbo pėdsakas

Publikuota: 2020-11-13 10:42
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Šiemet į vandenį Norvegijoje buvo nuleista naują erą laivyboje pranašaujanti inovacija – visiškai autonominis, baterijomis varomas, elektrinis ir dirbtinį intelektą navigacijai bei manevravimui pasitelkiantis laivas „Yara Birkeland“. Prie šio inovacijomis prikimšto laivo prisidėjo ir lietuviai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šiemet į vandenį Norvegijoje buvo nuleista naują erą laivyboje pranašaujanti inovacija – visiškai autonominis, baterijomis varomas, elektrinis ir dirbtinį intelektą navigacijai bei manevravimui pasitelkiantis laivas „Yara Birkeland“, kelių dešimčių kilometrų atstumais plukdysiantis trąšas. Prie šio inovacijomis prikimšto laivo prisidėjo ir lietuviai – Panevėžio elektrotechninių sistemų gamintoja UAB „Harju Elekter“ šiame projekte dalyvavo kuriant sprendinius ir pagamino sudėtingas unikalias dažnių keitiklių, galios paskirstymo ir baterijų įkrovimo sistemas, rašoma pranešime spaudai.

Gamintojo nuotr. / Autonominis elektrinis krovininis laivas „Yara Birkeland“
Gamintojo nuotr. / Autonominis elektrinis krovininis laivas „Yara Birkeland“

„Yara Birkeland“ laivas yra visame pasaulyje atidžiai stebimas projektas, galintis duoti startą daug platesniam autonominių ir elektrinių laivų naudojimui. Šis norvegų laivas visų pirma spręs labai konkrečias taršos ir saugumo problemas: trąšų gamintojos „Yara International“ pavojinga produkcija iš gamyklos Norvegijos Heroya mieste iki Breviko uosto kelias dešimtis kilometrų kol kas yra vežama sunkvežimiais – tai per metus reiškia apie 40 tūkstančių reisų, atitinkamą taršą bei rizikas keliuose. Todėl šį atstumą norvegai ne tik nutarė įveikti jūra, bet ir sukurti dar efektyvesnį naujos kartos sprendimą – autonominį bei baterijomis varomą laivą, taip pat visiškai autonominę laivo pakrovimo ir iškrovimo sistemą.

Be daugelio kitų priežasčių, kodėl „Yara“ kartu su Norvegijos jūrinių technologijų kompanija „Kongsberg Marine“ nutarė investuoti į autonominį laivą, yra ir saugumas bei veiklos efektyvumas. Apie trečdalį krovininių laivų gamybos kainos sudaro technologijos ir infrastruktūra, reikalinga žmogaus sveikatai ir gyvybei užtikrinti bei apsaugoti, o net jei laivu plaukia vos kelių ar keliolikos žmonių įgula, šie sprendimai vis tiek būtini. Natūralu, kad iš laivo eliminavus žmones, nebereikėtų ir daugelio šių investicijų, šitaip gerokai atpiginant laivybą.

Šiuo metu laivo gamyba ir įrengimas eina į pabaigą. Planuojama, kad „Yara Birkeland“ bus galutinai paruoštas jau kitąmet, dar apie metus jis plaukios su sertifikavimo instruktorių ir kitų specialistų priežiūra, o visiškai autonominiai reisai pradės vykti 2022 m. Laivo talpa sieks 120 TEU (standartinių konteinerių), ilgis – 79 m, plotis 15 m, grimzlė – 6 m, o maksimalus greitis – 13 mazgų (24 km/h). „Yara Birkeland“ bus varomas elektra, turės po du pagrindinius ir manevravimo sraigtus, 7-9 MWh talpos baterijų sistemą ir, žinoma, begalę pažangiausių kamerų, sensorių bei radarų ir unikalią programinę įrangą. Norvegijos vyriausybė laivo kūrimui yra skyrusi apie 12 mln. EUR subsidiją. Daugiau informacijos apie „Yara Birkeland“ rasite čia.

Panevėžiečių indėlis

Praėjusiais metais daugiau kaip 200 darbuotojų Panevėžyje vienijanti elektrotechninių sistemų gamintoja „Harju Elekter“ dalyvavo projektuojant ir pagamino „Yara Birkeland“ dažnių keitiklių, galios paskirstymo ir baterijų įkrovimo sistemas, atsakingas už visą laivo elektros galios valdymą. Panevėžiečių sukurtas sistemas sudaro kelios dešimtys tūkstančių detalių.

„Harju Elekter“ generalinis direktorius Tomas Prūsas pasakoja, kad su šiuo projektu dirbo 6 inžinieriai, dešimtys surinkėjų, testuotojų, modeliuotojų ir kitų specialistų, kurie buvo atsakingi ne tik už projekto dizainą ir gamybą, bet ir testavimą bei sertifikavimą.

„Projektas buvo sudėtingas daugeliu aspektų, įskaitant unikalumą, aukščiausius jūrinių elektrotechninių sistemų standartus, sertifikavimą, terminus bei biudžetą. Džiaugiuosi, kad viską pavyko įgyvendinti. Jau anksčiau turėjome projektų su šiuo užsakovu, todėl buvo įgytas tam tikras pasitikėjimas. Kita vertus, jau prieš daugiau kaip penkerius metus buvome investavę į unikalią vidinę procesų, darbų bei projektų valdymo sistemą, leidžiančią mums dirbti greičiau, tiksliau ir efektyviau, tinkamai naudotis ankstesnių projektų patirtimi“, – pasakoja T. Prūsas.

Jo vadovaujama bendrovė specializuojasi elektrotechninėse sistemose laivybos ir pramonės sektoriuose. „Harju Elekter“ dirba ir bendradarbiauja su tokiais klientais kaip „Rolls Royce Marine“, „Siemens Norway“ ar „GE Power“, o neseniai įgyvendino ir elektrotechninę dalį vienai didelei celiuliozės ir popieriaus gamyklai su daugiau kaip tūkstančiu skirtingos galios elektros variklių bei 140 tūkst. skirtingų komponentų.

Pasak T.Prūso, pasaulis artimiausius dešimtmečius išgyvens „antrą elektrifikaciją“, t.y. pramonėje ir energetikoje iškastinius energijos šaltinius vis labiau keis elektra iš atsinaujinančių energijos šaltinių, o elektros energijos poreikis iki 2050 metų padvigubės. Robotizuosis ir automatizuosis ne tik laivai ar automobiliai, bet vis daugiau gamyklų ir kitų sričių. Dėl to „Harju Elekter“ į ateitį žvelgia pozityviai ir per artimiausius keletą metų yra numačiusi kone dvigubą darbuotojų skaičiaus, gamybinių patalpų bei pajamų augimą.

Šiais metais „Harju Elekter“ taip pat pelnė Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacjos steigiamą kasmetinį Lietuvos eksporto prizą: bendrovės eksporto apimtys per 2019-uosius paaugo 131 proc. iki 34,2 mln. eurų, o kadangi bendrovė eksportuoja visą savo produkciją, būtent tiek sudaro ir visos jos pajamos. „Harju Elekter“ pernai sukūrė 111 naujų darbo vietų. Bendrovė yra Panevėžio Prekybos, pramonės ir amatų rūmų narė.

Problemos tos pačios, bet esame darbštesni

„Harju Elekter“ Panevėžyje veikia dar nuo 1991-ųjų, o daugelis panevėžiečių ir rinkos dalyvių dar puikiai pamena ankstesnį ir vos pernai pakeistą įmonės pavadinimą „Rifas“.

Pasak T.Prūso, Panevėžio darbo rinka kol kas tenkina tiek šiandienos bendrovės poreikius, tiek ateities augimo perspektyvą. „Harju Elekter“ vadovo manymu, apskritai visoje Lietuvoje yra geros sąlygos kurti aukštos pridėtinės vertės verslus ir rasti smalsių bei motyvuotų darbuotojų.

„Nesakau, kad mūsų švietimo sistema tobula, bet nematau priežasčių ir verkšlenimui. Mano vertinimu, visame pasaulyje, įskaitant Skandinaviją ar Vokietiją, aukštasis mokslas yra atitrūkęs nuo verslo realybės ir stipriai orientuojasi į teoriją, todėl čia nesame niekuo išskirtiniai. Po studijų į darbus ateinantis jaunimas, mano nuomone, darbui tinka tiek, kiek yra smalsus, t.y. kiek nori domėtis ir mokytis už pagrindinių savo atsakomybių ribų. Manau, dalis lietuvių yra natūraliai smalsūs, tą smalsumą gali sužadinti ir pačios įmonės. Žinau, kad Lietuvoje yra pakankamai smalsių žmonių, kurie patys domisi mechanikos, elektros ar elektronikos inžinerijos sritimi, todėl esminių iššūkių verslui tokius specialistus įtraukti bei suteikti jiems tinkamas sąlygas kurti aš nematau“, – tvirtina T.Prūsas.

Jo nuomone, lietuviai apskritai yra darbšti ir motyvuota tauta, daugeliu atvejų netgi labiau norinti dirbti nei kolegos Vakaruose.

„Lietuviams tereikia suteikti geras sąlygas tobulėti, atlikti darbą, sukurti gerai įrengtas, patraukliai apmokamas darbo vietas – visa tai jaunimą domina ir motyvuoja. Labai džiaugiuosi, kad daug inžinerinės pramonės įmonių, tiek Panevėžyje, tiek visoje Lietuvoje, gali tai pasiūlyti. Todėl, žinoma, kaip valstybė privalome tobulinti daugelį sferų, tačiau nematau esminių trukdžių verslui ko nors imtis, daryti, padaryti ir į visa tai įtraukti mūsų šalies talentus“, – sako T.Prūsas


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama