Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

KTU mokslininkai kuria inovatyvų skraidymo aparatą – elektrokopterį

Publikuota: 2020-11-10 18:31
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Kauno technologijos universiteto mokslininkai kuria inovatyvų skraidymo aparatą – sraigtasparnio ir įprastinio drono (kvadrokopterio) hibridą, kurį pavadino elektrokopteriu. Elektrokopterio idėjai jau yra pateikta paraiška tarptautiniam patentui.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai kuria inovatyvų skraidymo aparatą – sraigtasparnio ir įprastinio drono (kvadrokopterio) hibridą, kurį pavadino elektrokopteriu. „Išnaudojant vieno ir kito gerąsias savybes ir bandant eliminuoti blogąsias, šis hibridas turėtų būti pranašesnis tiek už sraigtasparnį, tiek už droną“, – tikina vienas iš išradimo autorių, KTU Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) docentas Darijus Pagodinas.

D. Pagodinas (antras iš dėšinės) su studentais
D. Pagodinas (antras iš dėšinės) su studentais. KTU nuotr.

Elektrokopterio idėjai jau yra pateikta paraiška tarptautiniam patentui. Prie inovatyvaus skraidymo aparato kūrimo prisideda ir KTU EEF profesorius Vytautas Dumbrava bei to paties fakulteto studentų komanda, aktyviai dirbanti kuriant naujojo skraidymo aparato konstrukciją bei padedanti įgyvendinti elektronikos sprendimus.

„Šiuo metu darome šio skraidančio aparato prototipą, turime visas komplektuojančias detales. Tikimės, kad dar iki naujųjų metų pademonstruosime pirmąjį elektrokopterio skrydį. Jis turėtų būti labai įdomus – pasaulyje kol kas nėra tekę matyti realizuoto tokio skraidymo aparato, – teigia D. Pagodinas. – Dėl to iš anksto patentavome pačią idėją ir skrydžio principą, o dabar tai įgyvendiname praktiškai“.

Bepilotis hibridas – krovinių pergabenimui

Naujojo bepiločio hibrido pagrindinė funkcija – skristi, kurią būtų galima išnaudoti, pavyzdžiui, krovinių pergabenimui.

„Tai – vertikalios traukos skraidymo aparatas, kuris kaip sraigtasparnis ar dronas gali vertikaliai pakilti ir skristi, o po to vertikaliai nusileisti“, – sako D. Pagodinas.

Įdomu tai, kad aparato valdymui būtų adaptuota jau sukurta ir gerai išvystyta paprasto drono elektronika.

„Nereikia nieko naujo kurti, o tik pakoreguoti esamus valdymo algoritmus. Keliamoji jėga būtų sukuriama efektyviau, nes naudojami didesnio diametro sraigtai. Visi susipažinę su šia idėja, didelių pastabų iki šiol neišsakė, o mes sparčiai judame į priekį su jos vystymu“, – tikina KTU EEF docentas.

Elektrokopterio konstravimas. KTU nuotr.
Elektrokopterio konstravimas. KTU nuotr.

Kuriant elektrokopterį bus išnaudojama sraigtasparnio sukuriama efektyvi keliamoji jėga, taip pat įdiegiamos gerosios kvadrokopterio valdymo, grindžiamo elektroniniu-elektriniu principu, savybės. Tuo tarpu bloguosius bruožus, tokius, kaip sraigtasparnio sudėtingas, brangus ir daug aptarnavimo reikalaujantis mechaninio valdymo principas bei kvadrokopterio santykinai mažų diametrų oro sraigtų neefektingai sukuriama vertikali trauka, bus stengiamasi eliminuoti.

„Tai padarius, naujasis hibridas turėtų būti pranašesnis tiek už sraigtasparnį savo valdymo principu, tiek už droną – vertikalios traukos sukūrimo efektyvumo prasme“, – teigia D. Pagodinas.

Potenciali ateities miesto transporto dalis

KTU EEF docentas pastebi, kad susidomėjimas aviacija Lietuvoje ir visame pasaulyje auga, nes žmonėms atsiranda vis daugiau galimybių skristi. Be to, sparčiai vystosi visai nauja lėktuvų kategorija – plečiasi ultralengvųjų lėktuvų rinka, atsiranda daug naujų gamintojų.

„Nors norint skraidyti su jais reikalinga licencija, tačiau čia licencijavimo sistema palyginus paprasta: paprastesnis mokymo procesas, mažesni sveikatos reikalavimai, dėl to tai yra patrauklu. Žinoma, lėktuvai ten mažesni nei triviečiai – dažniausiai vienviečiai ar dviviečiai – bet tam, kas nori savo malonumui laisvalaikiu paskraidyti ar greitai nuskristi iš vieno tašką į kitą, to pilnai užtenka. Pasaulyje ši aviacijos sritis labai sparčiai plečiasi“, – pastebi D. Pagodinas.

KTU mokslininkų idėja apie elektrokopterį taip pat nepasibaigė vien tik minėtu bepiločiu, kurį jie šiuo metu gamina. D. Pagodinas svarsto, kad tokio aparato principu vėliau galėtų būti konstruojamas pilotuojamas vienpilotis ar dvipilotis skraidantis aparatas.

Elektrokopterio konstravimas. KTU nuotr.
Elektrokopterio konstravimas. KTU nuotr.

„Tokiu skrydžio principu veikiantis skraidymo aparatas ateityje galėtų būti miesto transporto dalimi. Žinoma, tai neįvyktų po dvejų ar trejų metų, žiūrime į tolimesnę perspektyvą“, – tikina KTU EEF docentas.

Anot jo, dideliuose megapoliuose atsiranda poreikis, ypač turtingiems žmonėms, greitai, aplenkiant miesto automobilių transporto kamščius, pasiekti kitam miesto gale esantį tašką ir jie ieško visokių galimybių, kaip tai padaryti.

„Panašus skraidymo aparatas, kurio mažos galios prototipą mes dabar kuriame, ateityje galėtų pasitarnauti tokiam tikslui“, – savo idėjomis dalijasi D. Pagodinas.

Naujos idėjos reikalauja nuolatinio domėjimosi

KTU EEF docento teigimu, idėjos naujiems išradimams gimsta savaime – tačiau reikia apie tai daug galvoti.

„Aš laisvalaikiu analizuoju įvairius skrydžio principus, taip pat galvoju apie tai, kaip juose pritaikyti elektroniką, kokios šiuolaikinės elektronikos, elektrotechnikos galimybės. Čia apsijungia ir mano hobis, ir profesinė veikla, nes reikia abiejų sričių žinių“, – sako elektroniką ir elektros grandinių teoriją dėstantis D. Pagodinas, turintis ir piloto licenciją.

Pasak jo, svarbu nuolat viskuo domėtis ir turėti tikslą. Be to, reikalinga bendraminčių komanda bei aplinka, kuri palaiko – visa tai pilotuojantis mokslininkas teigia randantis KTU Elektros ir elektronikos fakultete.

„Mano tikslas visada buvo skrydis, todėl ir galvoju, kaip įdomiau, inovatyviau realizuoti skrydžio idėją. Kartais mintys ateina visai netikėtai“, – priduria jis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama