„Via Baltica“ ir IXB koridoriuje ketinama sukurti dinaminio eismo valdymo sistemą: įdiegti reikalingas technines, programines ir organizacines priemones. Tokiu būdu padidėtų eismo sauga, eismo dalyviai judėtų patogiau, pagerėtų transporto informacinė infrastruktūra Lietuvos teritorijoje. Intelektines transporto sistemas ketinama įdiegti valstybinės reikšmės kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože Vilnius–Kaunas ir kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože Kaunas–Marijampolė.
„Įdiegus dinaminį eismo valdymą bus gerinamos eismo sąlygos valstybinės reikšmės keliuose. Taip pat bus užtikrintas efektyvus informacinių sistemų funkcionavimas, aukštas patikimumas ir pasiekiamumas, stabilus informacinių sistemų darbas, efektyvus techninių ir programinių resursų panaudojimas“, – sako ministras Jaroslav Narkevič.
Siekiant sumažinti eismo įvykių ir žuvusiųjų juose skaičių ypatingai svarbu eismo dalyviams laiku pateikti eismo duomenis, nes jais remiantis galima priimti tinkamus sprendimus, išvengti eismo įvykių bei sutaupyti kelionės laiką ir išlaidas. Eismo informacijos sklaidos kanalai neužtikrina, jog eismo duomenys realiu laiku pasieks visus esančius kelyje. Todėl siekiama, kad eismo valdymas būtų vykdomas kintamos informacijos kelio ženklais. Remiantis kintamos informacijos ženklais galima būtų nustatyti tokį saugų leistiną greitį, kuris atitiktų konkrečias eismo sąlygas.
Įgyvendinus planuojamą projektą bus sukurta ir įdiegta dinaminio eismo valdymo sistema „Via Baltica“ ir IXB koridoriuje. Projekto metu panaudojant ES ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšas valstybinės reikšmės magistraliniuose keliuose A1 ir A5 bus įgyvendintos šios priemonės, sukuriant vientisą IT sprendimą dinaminio eismo valdymui:
- Įrengiami kintamos informacijos ženklai;
- Įrengiami automobilių eismo, srautų ir greičio stebėjimo ir analizavimo įrenginiai;
- Įrengiami kelių oro sąlygų, važiuojamosios kelio dangos paviršiaus temperatūros ir būklės jutikliai.
Bendra projekto vertė 6.311.939,01 Eur, iš jų 5.049.551,20 Eur finansuojama ES lėšomis.