Eindhoveno technologijos universiteto studentai pagamino elektromobilį iš plastiko „norėdami parodyti, kad atliekos yra vertinga medžiaga“.
© Bart van Overbeeke/Eindhoven University of Technology
Bendrai per metus sukaupiame 2,1 milijardo tonų atliekų arba, kaip paaiškintų Eindhoveno technologijos universiteto studentų grupė, sukaupiame tą patį kiekį, kaip ir „PSV Eindhoveno futbolo stadionas, užpildytas 7380 kartų iki stogo.“
Ta pati studentų grupė siekė parodyti, kad šias atliekas įmanoma panaudoti naudingai. Galutinis jų darbo rezultatas – sportiškai atrodantis elektromobilis „Luca“, beveik visiškai pagamintas iš perdirbtų atliekų.
Pasaulio atliekų problemos sprendimas „atliekų automobiliu“
Automobilis „Luca“ yra pagamintas iš linų ir perdirbto plastiko pagrindo, kurio didžioji dalis buvo sužvejota iš vandenyno. Korpusas, interjeras, langai ir apdaila taip pat buvo pagaminti iš perdirbtų medžiagų, įskaitant PET butelius, ABS ir buitines atliekas.
Automobilis, kurį praeitą savaitę oficialiai pristatė olandų gydytojas ir ESA astronautas André Kuipersas, naudoja du elektrinius variklius ir gali pasiekti maksimalų 90 km/h greitį.
Automobilis nuvažiuoja 220 kilometrų. Dizaineriai šį įspūdingą atstumą priskiria automobilio svoriui: „Luca“ be baterijos sveria tik 360 kg, todėl jis sudaro mažiau nei pusę panašios transporto priemonės svorio.
Kūrėjų komanda teigia, kad automobiliui reikia tik 60 kg svorio baterijos, palyginti su kelis kartus daugiau sveriančiais akumuliatoriais, naudojamais kitose elektrinėse transporto priemonėse.
© Bart van Overbeeke/Eindhoven University of Technology
Indėlis į žiedinę ekonomiką
„Šiuo automobiliu norime parodyti, kad atliekos yra vertinga medžiaga net ir tokiose srityse, kaip automobilių gamyba“, – pranešime spaudai paaiškino komandos narys Matthijs van Wijk.
Šiame automobilyje integruotų perdirbtų daiktų sąrašas yra platus ir nepaprastai įspūdingas, todėl eikime tiesiai prie jo.
Automobilio kėbulas pagamintas iš perdirbto ABS, kieto plastiko, naudojamo daugybėje plataus vartojimo žaislų ir virtuvės gaminių. Geltona apdaila gaunama iš geltonos spalvos plėvelės, o ne dažų, kurias galima nuimti ir pakartotinai naudoti. Juodai tamsinti šoniniai ir galiniai langai taip pat pagaminti iš perdirbtų medžiagų.
Interjerui sėdynių pagalvėlės yra pagamintos iš kokoso plaušelių ir arklio ašutų derinio, o audinių pagalvėlės – iš perdirbto PET.
Į atliekų, sudarančių automobilių dalių sąrašą, įtraukiamos net pačios „Lucos“ gamybos proceso liekanos. Bene įspūdingiausia, kad automobilio važiuoklė buvo pagaminta iš vandenyno plastiko, daugiausia iš PET butelių, sutvirtintų naudojant linų pluoštus.
„PET perdirbti galima ne daugiau kaip dešimt kartų, – pranešime spaudai paaiškino studentų komanda. – Taigi jo gyvenimo trukmę galima gerokai prailginti, naudojant automobiliogamyboje. Juk dešimt automobilių tarnauja ilgiau nei dešimt plastikinių butelių.“