Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Naujasis „Aero L-39NG“ gavo Europos ir NATO standartų atitikties sertifikatus

Publikuota: 2020-09-27 19:13
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Čekijos aviacijai 2020 metų rugsėjis kaip niekada džiugus, „Aero Vodochody“ pranešė sėkmingai įvykdžiusi visus reikalavimus, kurie leido atitikti EMAR 21 ir EMACC standartus. Nuo šiol, naujasis „Aero L-39NG“ naikintuvas galės laisvai skraidyti ES narių civilinėje oro erdvėje.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Čekijos aviacijai 2020 metų rugsėjis kaip niekada džiugus, „Aero Vodochody“ pranešė sėkmingai įvykdžiusi visus reikalavimus, kurie leido atitikti EMAR 21 ir EMACC standartus. Nuo šiol, naujasis „Aero L-39NG“ naikintuvas galės laisvai skraidyti ES narių civilinėje oro erdvėje. Bus pripažįstamas kaip NATO standartus atitinkantis lėktuvas.

„Aero L-39 NG“ © „Wikimedia“
„Aero L-39 NG“ © „Wikimedia“

Dar iki II pasaulinio karo buvo bandoma aktyviai kurti lėktuvus, tačiau į pasaulinę orbitą „Aero Vodochody“ iškilo tik Šaltojo karo metu. Tuomet čekų kurtais treniruočių lėktuvais: „L-29“ ir „L-39“ buvo rengiami kone visi komunistinių šalių naikintuvų pilotai.

Su „geležinės uždangos“ griūtimi rodės baigėsi didžioji čekų aviatorių odisėja. XX amžiaus pradžioje, vietoje savo kūrinių, teko surinkinėti vakarietiškus sraigtasparnius, gaminti sparnų dalis „Boeing“ ir „Airbus“ laineriams.

Vis tik idėja vėl garsinti šalį lėktuvais atgimė prieš 13 metų. Pradžioje vėl pradėti gaminti senieji modeliai, bet jau greit pavyko pritraukti šalies ir užsienio investuotojus. 2 milijardai čekiškų kronų (apie 100 mln. eurų) leido pradėti vystyti naują projektą.

Pirmiausia buvo sukurtas dviejų etapų planas, kurio metu išgrynintos svarbiausios būsimojo projekto savybės. Kaip naujų technologijų testavimo lėktuvas panaudotas paskiausias pačių čekų vystytas projektas.

„L-59/L-159“ buvo kuriamas prieš pat Čekoslovakijos žlugimą, kaip modernus treniruočių lėktuvas, kuris galėtų atlikti naikintuvo užduotis nedidelių valstybių oro pajėgose (pirmiausia Čekijos). Didelės sėkmės rinkoje nesusilaukė, bet ne dėl to, kad jis buvo kažkuo blogas, tiesiog pasaulinė padėtis nebuvo tinkama projektams be rimto užnugario.

„Tai yra puiki naujiena „L-39NG“ ir visai Čekijos aviacijos industrijai. Naujųjų sertifikatų gavimas yra labai svarbus žingsnis lėktuvo kūrimo procese, taip pat žinutė mūsų klientams. Noriu padėkoti visiems kurie prisidėjo prie šio išskirtinio pasiekimo“, – sakė Jiri Podpera, „Omnipol“ prezidentas, projekto partneris.

Nuo 2018 metų testuojamas naujasis „L-39NG“ jau yra iš pagrindų naujas lėktuvas, atlikęs daugiau nei 300 skrydžių. Nors pavadinime įrašyti skaičiai 39 akivaizdžiai jį sieja su legendiniu „L-39 Albatros“. Tiesa sakant to net nebandoma slėpti, nes tai ketiname paversti privalumu.

Kaip skelbia gamintojas, naujausios medžiagos leido pasiekti, kad fuzeliažas taptų lengvesniu už pirmtako, bet tarnautų ilgiau, iš viso tarnavimo ciklas siektų net 15 tūkst. skrydžio valandų. Aptakesnės formos pagerino skrydžio charakteristikas.

Atsikratęs kelių šimtų kilogramų svorio, lėktuvas įgijo ir naujų raumenų leisiančių pakelti bemaž tona daugiau. 12,03 metrų ilgio ir 9,56 metro sparnų pločio lėktuvas gavo „FJ44“ reaktyvinį variklį. Amerikietiškas gaminys jau ilgą laiką sutinkamas daugelyje VIP klasės orlaivių. Tad priežiūros kaina neturėtų kandžiotis.

Būtent kaina yra varomoji projekto dalis. Čekai nesitiki įsiveržti lyg kometa į didžiųjų šalių pajėgas, bet tikisi sudominti šalis naudojančias jų senesnius lėktuvus. Pilotavimas/aptarnavimas žadama tik nežymiai skirsis nuo pirmtakų, tad didelių investicijų nereikalautų. Maža to, šalys, kurios investavo didelius pinigus į senų „L-39“ tobulinimą, galėtų tas pačias technologijas įdiegti į „NG“ versiją. Vietos ir išdėstymas liko toks pat.

Naujosios rinkos, kurias tikimasi užkariauti – vargingesnės šalys, besirenkančios tarp senesnių naikintuvų ir naujų propelerinių lėktuvų. Priežiūros kaina skelbiama būtų konkurencinga, apie 2500 dolerių už valandą, tačiau reaktyvinis variklis leistų išvystyti net 775 km/h greitį pasiekiant iki 11 km skrydžio aukštį.

Tokioms šalims kur kas svarbesnė lėktuvo gabenama ginkluotė. Planuojama, kad standartinis modelis turės 5 kabinimo taškus, iš kurių 3 bus skirti ginkluotei: nevaldomoms raketoms, laisvakritėms bombos bei 12,7 mm aviacinė patranka. Specialiu pageidavimų būtų galima pritaikyti orlaivį gabenti lazeriu valdomai ginkluotei ir įmontuoti oras-oras tipo raketų paleidimo įrenginius. Iš viso orlaivis gebės pakelti iki 1650 kg naudingo krovinio.

Vis tik tikėtina, kad jį daugelis pirkėjų naudos kaip treniruočių lėktuvus. Pilnai integruota „glass cockpit“ valdymo sistema leis simuliuoti modernių 4/5 kartos naikintuvų valdymą. Čekai skaičiuoja, kad šiuo metu pasaulinis tokių orlaivių poreikis apie 3000 lėktuvų, iš kurių bent 200 galėtų būti naujieji „Aero“ kūriniai.

Pirmaisiais šio orlaivio naudotojais taps čekai ir senegaliečiai (sutarta pirkti 4 lėktuvus pritaikytus taikinių atakavimui), manoma, kad vieno orlaivio kaina apie 12 mln. eurų.

Lietuvos oro pajėgose buvo naudojami čekoslovakiški „L-39 Albatros“. KOP du treniruočių lėktuvus įsigijo 1998 metais, tačiau po 2011 metais įvykusios avarijos, kuomet vienas naikintuvų susidūrė su Prancūzijos pajėgų naikintuvu netoli Šiaulių, tarnyboje liko tik vienas.

2016 metais oro pajėgos paskelbė susitarusios su privačia Latvijos įmone, dėl trijų „Albatros“ nuomos, trijų metų laikotarpiui. Šiuo metu KAM puslapyje nebėra nurodoma, kad Lietuva turėtų savo avia parke šiuos reaktyvinius lėktuvus.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama