Mūsų šalį ir visą planetą sudrebinusi pandemija dar vis gąsdina būsima antrąja banga, o pasaulio šalys ir skirtingos įmonės skaičiuoja, kaip tai atsiliepia jų verslui. Tiesa, kol vieni skaičiuoja nuostolius, kitos įmonės karantino laiką skyrė naujiems projektams vystyti ir šiandien gali pasidžiaugti pasiektais rezultatais.
Vidaus aikštelė – ultragarsinė automobilių parkavimo sistema su nuotoline indikacija
Pradėjusi nuo prekybos apsaugos sistemomis bei jų instaliacija, šiandien „Arevita“ įmonių grupę papildo dar viena dukterinė įmonė – „Parksol Technologies“, kurianti unikalią parkavimo sistemų programinę įrangą, paremtą dirbtiniu intelektu ir didžiųjų duomenų (angl. big data) analize. Sprendimai pritaikomi daugiafunkcinių kompleksinių pastatų (verslo centras – viešbutis – daugiabutis – prekybos centras) stovėjimo aikštelių valdymui. Kurie, lyginant su įprastais metodais, yra ženkliai patogesni naudoti, padeda išvengti piktnaudžiaujančių vairuotojų, efektyviau išnaudoti automobilių stovėjimo vietas.
„Prieš metus laiko atradome vieną startuolį – „WellParko“, kurio vaizdų apdorojimo algoritmas buvo artimas mūsų turimiems sprendimams, matėme viziją, kaip galime viską iškelti į dar aukštesnį lygį, tad startuolį įsigijome. Ilgą laiką tobulinome sprendimą, integravome į mūsų turimą sistemą, bet dėl kitų projektų įgyvendinimo vis stigo laiko viską pilnai užbaigti. Pandemijos sukaustytas pasaulis privertė atšaukti keletą parodų ir leido sutelkti dėmesį į naujo sprendimo vystymą. Šiuo metu turime sistemas tiek vidaus, tiek išorės parkavimo aikštelėms. Išorės parkavimo aikštelėje viena kamera jau gali atpažinti daugiau nei 50 automobilių, prieš tai magnetinis jutiklis atpažindavo tik 1 automobilį“, – pasakoja „Parksol Technologies“ vadovas Arūnas Marma.
90 procentų pagrindinės įmonės produkcijos – parkavimo sprendimų – yra eksportuojama į užsienį, o per daugiau nei 12-ką metų įmonė spėjo užsitarnauti pasaulyje garsių parkavimo sprendimų gamintojų pasitikėjimą ir tapti tokių įmonių kaip „HUB Parking Technologies (FAAC Group), „Cross“ ar „Amano“ partneriais.
Pasaulinių tendencijų stebėjimas šiandien įmonei leidžia visuomet būti žingsniu priekyje ir neatsilikti kuriant inovatyviausius sprendimus: „Aiškiai matome, kad Europoje ir pasaulyje miestai tampa vis labiau išmanūs (angl. smart cities), todėl tampa aktualios ne tik talpios stovėjimo aikštelės, bet ir išmanių sprendimų integracija, kad, pavyzdžiui, automobilis programėlės pagalba greičiau rastų laisvą vietą, sudegintų mažiau CO2 bei nesukeltų didesnių kamščių“, – naujo sprendimo idėją pristatė A. Marma.
Nepaisant sparčios išmaniųjų miestų idėjos plitimo, kai kurios didžiosios Europos valstybės sunkiai pereina prie išmanesnių sprendimų. Puikus to pavyzdys – Vokietija. „Dažnai mes sakome, kad kuo didesnė valstybė ar miestas, tuo sunkiau jiems pakeisti įpročius ir pereiti prie išmanesnių sprendimų. Vokietijoje dar labai daug kur automobilių stovėjimo aikštelėse sutiksite, vadinamąją, popierinių bilietėlių sistemą. Kuomet įvažiuojant bilietėlį reikia pasiimti iš kasos, o išvažiuojant atsiskaityti grynaisiais. Lietuva šiuo atžvilgiu tikrai pažengusi į priekį“, – pasakoja A. Marma, kuris ilgą laiką pagrindinėje įmonėje „Arevita“ dirbo vyriausiuoju technologijų vadovu (angl. Chief Technology Officer).
Labai panaši padėtis ir islamiškuose kraštuose. Nors tokios šalys kaip Jungtiniai Arabų Emyratai, Saudo Arabija, Bahreinas yra technologiškai pažengusios, visgi naujausias automobilių parkavimo palydos sprendimas su numerių nuskaitymo technologija ne taip greitai skinasi kelią šiose šalyse. Labiau pasitikima jiems įprastais sprendimais – parkavimo palydos sistema naudojanti jutiklius. T.y. sistema, kuri rodo kiek laisvų vietų ir kuriame aukšte yra.
„Bendradarbiavimas su Artimųjų Rytų valstybėmis neretai tampa iššūkiu. Ir ne vien dėl kultūrinių skirtumų. Prie pastarųjų dirbdami tiek laiko jau pripratome. Tų šalių valstybiniai numeriai susideda iš labai daug skirtingų elementų, kur net menkiausia detalė gali būti lemiama. Tai tampa sudėtinga, nes atpažinti reikia skirtingų emyratų numerius, kurie gali būti beveik identiški. Sistemai reikia nufotografuoti bent 1000 skirtingų numerių ir taip ją „apmokinti“, – pasakoja itin daug patirties su Artimųjų Rytų valstybėmis turinčios pagrindinės įmonių grupės vadovas Karolis Samušis, tačiau pabrėžė, kad nepaisant kylančių iššūkių bendradarbiauti su šiomis valstybėmis sekasi išties puikiai.
Visiškai priešinga situacija Skandinavijos šalyse, kur itin populiari nematoma (angl. seemless) technologija, leidžianti pamiršti parkavimą. Be didesnio rūpesčio automobilius galima pastatyti mokamose zonose, o atsiskaitymas vyksta, pavyzdžiui, per aplikaciją arba mėnesio pabaigoje gaunant sąskaitą.
„Automobiliai tampa savavaldžiai, miestai plečiasi ir tampa vis labiau išmanūs. Todėl ir mes, nuolat stengiamės neatsilikti nuo rinkos tendencijų, kuriame inovatyvius sprendimus. Sparčiai augantiems miestams tokie išmanūs sprendimai ir koordinacija tampa itin svarbi norint sukontroliuoti srautus mieste, suteikti daugiau saugumo ir optimizuoti darbo jėgos paskirstymą“, – naujo verslo neišvengiamybę apibūdino A. Marma.