Vilniaus oro uoste pabaigtos įrengti trys naujos orlaivių stovėjimo aikštelės, kuriose įdiegtos ir pradėjo veiklą lėktuvų aptarnavimui skirtos modernios požeminės elektros sistemos (angl. „ground power unit“). Šie patobulinimai leis aptarnauti didesnio tipo orlaivius greičiau, saugiau ir mažinant išmetamo anglies dvideginio kiekį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Martyno Jaugelavicius nuotr.
Naujai rekonstruotos trys Vilniaus oro uosto orlaivių stovėjimo aikštelės užima plotą, kuris prilygsta futbolo stadionui. Jose pradėjus veikti modernioms elektros sistemoms, galima sumažinti aptarnaujančio transporto, kuris generuoja išmetamąsias dujas, skaičių. Naujosios sistemos pagal poreikį bus pakeliamos iš pačioje aikštelėje įmontuotos požeminės vietos, o vėliau – nusileis atgal į perono požeminę dalį.
„Rekonstrukcijos programoje turime strateginį siekį ne tik modernizuoti didelę dalį oro uosto infrastruktūros, bet ir lygiagrečiai diegti ekologinius sprendimus, tai puikiai atspindi šis projektas. Šiame etape buvo visiškai rekonstruotos trys orlaivių stovėjimo vietos, tačiau jau vyksta kiti rangos darbai, kurių metu šiaurinėje oro uosto dalyje ne tik praplėsime peroną, tačiau ir įrengsime dar daugiau tokio tipo sistemų orlaivių aptarnavimo palengvinimui“, – tvirtina Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Martyno Jaugelavicius nuotr.
Teigiama, kad elektros energijos gamyba lėktuve vyksta panašiu principu kaip ir automobilyje – elektros energija gaminama veikiančių variklių pagalba. Vis dėlto ant žemės pagal poreikį naudojamas papildomas, lėktuvo gale sumontuotas generatorius arba specialia mašina atvežamas ir pajungiamas mobilus elektros šaltinis. Būtent pastarojo poreikį eliminuoja naujosios požeminės elektros sistemos Vilniaus oro uoste.
Naujieji techniniai sprendimai Vilniaus oro uoste iš esmės sprendžia keletą svarbių aspektų: visas konkretaus orlaivio aptarnavimo procesas gali vykti dar operatyviau, keliama mažiau triukšmo, nebereikia papildomo transporto, kuris ne tik užima vietą, bet ir turi judėti nuo vieno lėktuvo prie kito (gabena papildomą elektros šaltinį), taip pat supaprastinami ir žymiai greičiau vyksta perono priežiūros darbai.