„Daimler Truck“ ir „Rolls-Royce“ (technologijų bendrovė, ne automobilių gamintojas) pasirašė įdomų susitarimą. Šios dvi technologijų milžinės gamins vandenilio kuro elementų sistemas, tačiau jos nebus montuojamos į jokias transporto priemones.
© „Daimler“ nuotrauka
Šis susitarimas nėra pirmas toks „Daimler Truck“ istorijoje. Dar visai neseniai bendrovė pasirašė panašią bendradarbiavimo sutartį su „Volvo Group“. Nauja partnerystė turi vieną tikslą – vandenilio kuro elementų kūrimas. Kaip tikriausiai jau žinote, vandenilio kuro elementai yra savotiški elektros energijos generatoriai. Juose vandenilis susijungia su iš aplinkos paimamu deguonimi. Reakcijos metu išsiskiria elektros energija ir vandens garai. „Toyota Mirai“ tikriausiai yra garsiausias automobilis su vandenilio kuro elementu. Iš esmės tai yra elektromobilis, kuris energiją gaminasi pats ir gali būti pripildytas degalais vos per kelias minutes.
„Daimler Truck“ ir „Volvo Group“ kuriami vandenilio kuro elementai galėtų būti naudojami įvairiose srityse. Kaip galite įsivaizduoti, „Daimler“ norėtų juos matyti savo sunkvežimiuose. Elektriniai sunkvežimiai yra tolima svajonė, kuri bus pasiekiama tik tada, kai baterijos stipriai patobulės. Žinoma, ne vienam skaitytojui norėsis pirštu durti į „Tesla Semi“ vilkiką, tačiau šis vėluojantis projektas niekaip nepakeis didelių ir taršių dyzelinių sunkvežimių.
„Daimler Truck“ ir „Volvo Group“ planuoja pradėti masinę vandenilio kuro elementų gamybą antroje šio dešimtmečio pusėje. Kodėl ne anksčiau? Nes kompanijos nori patobulinti turimas technologijas. Vandenilio kuro elementai turi atitikti sunkvežimiams keliamus saugumo ir efektyvumo reikalavimus. O ir infrastruktūra turi pagerėti. Tačiau mažesni projektai gali būti pradėti anksčiau.
Žinote kam nėra keliami tokie griežti reikalavimai? Stacionariems generatoriams. Ir štai čia prie projekto jungiasi „Rolls-Royce“. Duomenų bazės, ligoninės ir kai kurios kitos įstaigos privalo turėti atsarginius energijos šaltinius. Dabar tai – dideli dyzeliniai generatoriai, kurie, žinoma, teršia aplinką. „Rolls-Royce“ ir „Daimler Truck“ ketina kurti stacionarius vandenilio kuro elementų pagrindu veikiančius generatorius. Kadangi jie niekur nejudės, tai jiems bus taikomi visai kitokie reikalavimai. Be to, jie nebus taip priklausomi nuo infrastruktūros.
Šio projekto tikslas – vystyti vandenilio kuro elementų technologiją ir kaupti jos pritaikymo patirtį. Tai turėtų padėti paspartinti vandenilio kuro elementų pritaikymą sunkiajam transportui. Kartu norima rinkai pasiūlyti švarų, žalią sprendimą, kuris nėra susijęs su senamadiška energijos infrastruktūra. Galiausiai, tikimasi, kad taip bus paskatintas ir žmonių pasitikėjimas vandenilio kuru.
Kol kas susitarimai tarp „Daimler Truck“ ir „Volvo Group“ bei „Daimler Truck“ ir „Rolls-Royce“ yra tik pirminėje stadijoje. Tikimasi, kad jie bus užbaigti iki metų pabaigos. Praeitų metų pabaigoje „Rolls-Royce“ ir „Daimler“ grupės inovacijų laboratorija „Lab1886“ ėmėsi panašaus projekto – demonstracinis vandenilio kuro generatorius Frydrichshafene turėtų pradėti veikti iki metų pabaigos. Na, o kaip seksis didesniems projektams, parodys tik ateitis.