Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » Elektronika, automatika Dalintis | Spausdinti

Lietuvių inžinieriai sukūrė autonominio kelto prototipą, kuris galėtų plaukioti Kuršių mariose

Publikuota: 2019-12-23 10:12
Tematika: Elektronika, automatika
Vykdytojai: Profesionalai
Inf. šaltinis: LRT.lt

Uostamiesčio inžinieriai pristatė autonominio elektra varomo kelto dizaino prototipą. Projektas kursto didelius lūkesčius Klaipėdai turėti visame Baltijos jūros regione išskirtinį, aplinkai draugišką laivą, reguliariai kursuojantį Kuršių mariose.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Uostamiesčio inžinieriai pristatė autonominio elektra varomo kelto dizaino prototipą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Projektas kursto didelius lūkesčius Klaipėdai turėti visame Baltijos jūros regione išskirtinį, aplinkai draugišką laivą, reguliariai kursuojantį Kuršių mariose. Inovacija taip pat atveria unikalias galimybes uostamiesčiui kurti autonominio vandens transporto vystymo ir testavimo centrą.

Kelto prototipas / Pranešimo autorių vizualizacija
Kelto prototipas / Pranešimo autorių vizualizacija

Inovaciją integruotų palaipsniui

Klaipėdiečių pristatytas autonominio kelto prototipas numato galimybę gabenti apie 600 žmonių ir 40 lengvųjų automobilių arba 1 000 keleivių vienu metu. Tokiam laivui uoste reikėtų specialios infrastruktūros, užtikrinančios greitą pakrovimą, kol šis būtų prisišvartavęs ir išleistų arba priimtų keleivius bei automobilius. Laivo judėjimo greitis siektų iki 12 mazgų (apie 21 km/h).

Kelto prototipas / Pranešimo autorių vizualizacija
Kelto prototipas / Pranešimo autorių vizualizacija

Prototipo autoriai yra numatę ir saulės energijos panaudojimą laivo viršutinėje dalyje įrengiant specialius kolektorius – pagaminta energija būtų nukreipiama kelto vidaus apšvietimui, kitoms reikmėms.

„Western Baltic Engineering“ pasiūlytos inovatyvios technologijos reikalautų nemažų investicijų pastatant tokį keltą bei sukuriant visą reikiamą infrastruktūrą, tačiau sujungus autonomiškumo ir švarios energijos panaudojimo aspektus, ilgainiui būtų galima kalbėti tiek apie kaštų sutaupymą, tiek apie ženklų ekologinį poveikį.

Prototipo kūrėjų nuomone, projektas galėtų būti įgyvendinamas keliais etapais – palaipsniui nuo hibridinio modelio pereinant išimtinai prie elektros energijos panaudojimo ir autonominio laivo valdymo principų integravimo.

Idėjos ištakos – hakatone

Pirminę autonominio kelto idėją „Western Baltic Engineering“ komanda drauge su bendraminčiais ėmėsi vystyti lapkritį Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (KMTP) organizuoto hakatono „Portathon Baltic“ metu. Per 48 valandas technologijų entuziastai, studentai ir įvairių įmonių specialistai iš viso sugeneravo 18 veržlių idėjų.

„Pirminis autonominio elektra varomo kelto prototipas buvo vienas įdomiausių hakatono metu gimusių projektų. Tai, kad idėjos vystymas nenutrūko, išties džiugina ir liudija apie mūsų verslo gebėjimą neapsiriboti kasdieniais darbais ir iššūkiais bei susitelkti ties didelio potencialo nestokojančiais projektais. Rezultatas – ne tik akį traukianti vizualizacija, bet ir daug atliktų skaičiavimų, pastangų numatyti, ko reikia, kad toks transportas taptų realybe“, – kalbėjo KMTP plėtros vadovas Andrius Sutnikas.

Neįjungia „žalios šviesos“

Anot „Western Baltic Engineering“ vadovo Mariaus Arkušausko, skaitmenizacija ir automatizacija jūriniam sektoriui turi labai didelės įtakos – konkurencijos persmelktoje aplinkoje gyvenantis verslas siekia didesnio efektyvumo, brangiai kainuojančių žmogiškųjų klaidų eliminavimo. Autonominis vandens transportas pateiktų sprendimus, galinčius padėti įveikti ne vieną iššūkį, kuris aktualus jūrinės industrijos atstovams. Tarptautiniai teisės aktai kol kas neįjungia „žalios šviesos“ tokio tipo laivams naudoti tačiau tikima, jog tai tik – laiko klausimas.

Kelto prototipas / Pranešimo autorių vizualizacija
Kelto prototipas / Pranešimo autorių vizualizacija

„Jūrinė pramonė nemiega – aktyviai generuojamos ateities laivų idėjos. Gebėjimas jas maksimaliai išvystyti ir pasiruošti dideliems pokyčiams yra itin svarbus – tie, kurie bus pirmieji, raškys didžiausią naudą, tad natūralu, jog siekiame užimti reikiamas pozicijas“, – kalbėjo M. Arkušauskas.

Šiuo metu autonominės laivybos sektoriuje savo kryptingumu plėtojant technologijas išsiskiria Norvegija, Suomija, JAV. „Turėdami stiprių specialistų, toliaregiškai mąstantį verslą ir sprendimų priėmėjų palaikymą privalome išnaudoti palankią situaciją ir prisijungti prie perspektyvaus, bet kol kas dar nedidelio valstybių, generuojančių autonominės laivybos, projektus, branduolio“, – M. Arkušauskui antrino ir KMTP atstovas A. Sutnikas.

Klaipėda – autonominio vandens transporto technologijų vystymo centras

„Western Baltic Engineering“ tiki, jog projekto rėmuose bendradarbiauti norėtų ne viena pažangias technologijas kurianti užsienio kompanija, nes kol kas verslui nėra itin plačių galimybių autonominių sprendimų integravimui ir testavimui realiomis sąlygomis.

Prototipo plėtojimas Klaipėdai suteiktų postūmį siekti dar daugiau – pasitelkiant mokslininkus, atliekant bei inicijuojant įvairius tyrimus autonominės laivybos srityje, tapti autonominio vandens transporto technologijų vystymo centru Baltijos jūros regione ir už jo ribų.

„Tokio pobūdžio hubo kūrimas pareikalautų stipraus verslo, uosto, viešojo sektoriaus institucijų įsitraukimo. Klaipėda savo vystymosi strategijoje yra aiškiai deklaravusi, kad jūrinė ekonomika yra viena pagrindinių miesto ir viso regiono varomųjų jėgų – belieka to nepamesti iš akiračio ir veikti išvien“, – pažymėjo A. Sutnikas.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama