Susipažinkite su „Poppy“ – pirmu visiškai atviruoju, 3D spausdintuvu atspausdintu humanoidiniu robotu. „Poppy“ – tai robotas, kurį susikurti ir susiprogramuoti gali bet kas. Tai reiškia, kad jis nėra vien mokslininkams ir inžinieriams skirta priemonė. Jo kūrėjų grupė siekia, kad jis būtų naudojamas profesiniam mokymui mokymo įstaigose, ir taip suteikti studentams galimybę eksperimentuoti.
Poppy sukūrė Prancūzijos mokslo ir technologijų institucijos „Inria“ grupė „Flowers“, kurianti kompiuterinius ir robotų modelius kaip priemones, galinčias padėti suprasti žmonių vystymosi procesus. Dr. Pierre'as-Yvesas Oudeyeras, kuriam skirta Europos mokslinių tyrimų tarybos dotacija pradedantiesiems mokslininkams kompiuterijos ir informatikos srityje, paaiškino: „Įdėta labai mažai pastangų ištirti 3D spausdinimo naudą ir jo sąveiką su informatika auditorijose. Sukūrę platformą „Poppy“, mokymo įstaigoms ir dėstytojams siūlome būdą, kaip ugdyti studentų, besimokančių tokių dalykų kaip mechanika, informatika, elektronika ir 3D spausdinimas, kūrybiškumą.“
Susikurkite savo robotą
„Poppy“ yra atspausdinamas 3D spausdintuvu, jo elgesys kontroliuojamas atvirąja programine įranga, todėl naudotojai gali greitai ir lengvai sukurti savo roboto dalis ir patys programuoti jo elgesį. Dr. P.-Y. Oudeyeras paaiškino: „Ir aparatinė, ir programinė įranga yra atvirosios. Humanoidinis robotas „Poppy“ nėra vienas, jų yra tiek pat kiek naudotojų. Todėl jis labai patrauklus – iš vien technologinės priemonės jis tapo tikra socialine platforma.“
Dėl prieinamos atvirosios aparatinės ir programinės įrangos naudotojams lengva eksperimentuoti pirmą kartą kuriant savo robotą. „Poppy“ dabar taip pat suderinamas su platforma „Arduino“, todėl robotas gali veikti su kitais elektroniniais prietaisais, įskaitant išmaniuosius drabužius, apšvietimą, jutiklius ir muzikos instrumentus.
Pasidarykite patys mokyklose
Dr. P.-Y. Oudeyeras planuoja išplėsti šios technologijos taikymą, kad ji būtų naudojama ne tik mokslinių tyrimų laboratorijose, bet ir kitur, visų pirma, švietimo sektoriuje. Už mokslinius tyrimus, inovacijas ir mokslą atsakinga Europos Komisijos narė Máire Geoghegan-Quinn taip komentavo iniciatyvą „Poppy“: „Tai puikus Europos mokslinių tyrimų tarybos projekto vaisius – nebrangi platforma, kuri galėtų paskatinti sąveikesnę ir labiau įkvepiančią mokymosi aplinką, kurioje studentai galėtų geriau suprasti mokslinius tyrimus ir dizainą.“
Platformą „Poppy“ buvo galima įgyvendinti dėl EMTT finansuojamo projekto „Explorers“. Jame dalyvaujantis dr. P.-Y. Oudeyeras naudodamasis robotais tiria mokymosi ir vystymosi mechanizmus. „Mūsų hipotezė yra, kad kūnas – itin svarbus kintamasis žmonėms įgyjant motorinių ir socialinių įgūdžių. Nagrinėjant šią teoriją mums reikėjo sukurti platformą, kuria naudojantis būtų galima greitai išbandyti naujas robotų struktūras. Taip atsirado platforma „Poppy“.“
Gavęs EMTT lėšų dr. P.-Y. Oudeyeras galėjo sukurti problemų sprendimo ir kritinio mąstymo gebėjimus robotikoje. Jis tikisi, kad informatikos, programavimo ir dizaino studentai galės mokytis naudodamiesi „Poppy“, o vėliau galbūt rasti darbą robotikos sektoriuje. Projektas „Explorers“, kurio vertė – 1,5 mln. EUR, bus vykdomas iki 2015 m.
Tarpdisciplininiai žaidimai
„Poppy“ taip pat suteiks galimybę naudotojams labai atvirai ir bendradarbiaujant dalytis idėjomis bei rezultatais specialioje interneto platformoje, kuri suburs švietimo, meno, mokslo bei pramonės sričių atstovus. Dr. P.-Y. Oudeyero grupė jau panaudojo „Poppy“ kitose srityse, įskaitant menus. Parengus tebesitęsiančią menininkų viešnagės programą „Êtres et Numériques“ grupė bendradarbiavo su šokėja ir vaizdinio meno kūrėja, kad, naudodami robotą, ištirtų su kūno gestais ir judesiais susijusias emocijas bei suvokimą. Jie tikisi šiuos bandymus tęsti ir per kitus meninius pasirodymus.