„Volvo“ paskelbė, kad sukūrė revoliucinę elektromobilių koncepciją, kuri galės būti panaudota ateities automobiliams. Švedai pristatė naują medžiagą, sudarytą iš anglies pluošto, nano struktūros baterijų ir superkondensatorių.
Sujungus anglies pluoštą ir polimero dervą, sukurta pažangi nano medžiaga ir struktūriniai superkondensatoriai. Sustiprinus naują bateriją anglies pluoštu, ji formuojama taip, kad tilptų į erdves apie mašinos rėmą: durų, bagažinės, ratų ertmėse. Visa tai išsaugoja naudingą erdvę keliaujantiems.
Pirmas sluoksnis yra anglies pluošto laminatas, kuris kietinamas pečiuje. Superkondensatoriai integruojami į minėtą plokštę. Toks darinys gali būti įkraunamas naudojant stabdymo energiją ar iš elektros tinklo. Tada energija tiekiama elektros varikliui.
Proveržis parodė, kad šitas naujas darinys net tik gali būti įkraunamas greičiau nei dabartinės baterijos, bet ir yra stiprus bei lankstus, todėl šią medžiagą galima naudoti ir kaip energijos kaupiklį, ir kaip kėbulo dalį. Jų sukurtam elektros energijai įkrauti skirtam įrenginiui reikia mažiau vietos, jis efektyvesnis ir draugiškesnis aplinkai. Švedai įsitikinę, kad šis sprendimas dabartines baterijas gali nustumti į praeitį.
ES finansuojamas mokslinių tyrimų projektas užtruko 3,5 metų, jame dalyvavo devynios organizacijos, „Volvo Car Group“ tarp jų buvo vienintelis mašinų gamintojas. Projektas buvo įgyvendintas eksperimentiniame „Volvo S80“ automobilyje, kuriame iš naujos medžiagos buvo sukurtas bagažinės dangtis ir ventiliacijos ortakis, t.y. šios dvi dalys tarnauja kaip elektros baterijos. Bagažinės dangtis yra funkcional i elektros energijos talpykla ir potencialiai gali pakeisti dabartinių automobilių standartines baterijas. Jis yra lengvesnis nei įprastas bagažinės dangtis, leidžia taupyti erdvę ir mažinti svorį.
Gamintojai teigia, kad nauja technologija pakeitus esamus elektromobilių komponentus, automobilių svorį galima sumažinti daugiau nei 15 proc.