Siekiant užtikrinti oro transporto ir keleivių saugumą bei oro uostų efektyvų darbą, Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba (LHMT) pasirašė sutartį dėl meteorologinių stebėjimų sistemų Vilniaus ir Palangos tarptautiniuose oro uostuose modernizavimo. Projektą įgyvendins informacinių ir ryšių technologijų įmonių grupei „Elsis“ priklausanti bendrovė „Elsis TS“.
Galimybė tiksliau įvertinti meteorologines sąlygas
Modernizavus Vilniaus ir Palangos oro uostų meteorologinių stebėjimų sistemas bus sukurtos galimybės tiksliau įvertinti oro sąlygas maršrutams virš Lietuvos oro erdvės, konkrečiam skrydžiui sudaryti vietinių meteorologinių sąlygų prognozes, nuolat stebėti meteorologines sąlygas orouostų rajone, operatyviai informuoti aviacinius vartotojus, keistis turima informacija su kitomis tarnybomis. Įgyvendinus projektą bus padidintas skrydžių saugumas, optimizuotas ir pagerintas antžeminių tarnybų darbas, suteiktos sąlygos rengti tikslesnius ir efektyvesnius skrydžių planus.
„Vėjo greičio, debesų aukščio, oro temperatūros, perkūnijos ir kiti jutikliai, duomenų surinkimo, perdavimo įtaisai padidins meteorologinių prognozių patikimumą, užtikrins nenutrūkstamas meteorologinės informacijos teikimą aviacijai, sumažins žmogiškojo faktoriaus klaidos tikimybę“, – patikino bendrovės „Elsis TS“ generalinis direktorius Darius Imbrasas.
Planuojama, kad projektas bus įgyvendintas iki 2012 vasaros pabaigos. Sutarties vertė viršija 1,6 mln. Lt.
Viena iš nelaimių priežasčių – stichijos
Dažniausiai incidentai ore įvyksta dėl pilotų klaidų, lėktuvų gedimų ar aplinkos poveikio. Tam, kad būtų išvengta nelaimių, itin svarbu ne tik užtikrinti lėktuvų techninę būklę, bet ir operatyvios informacijos apie meteorologines sąlygas gavimą, ypač artėjimo tūpti bei pradinio aukštėjimo zonose. Kamuoliniai lietaus debesys, perkūnijos, krušos, smarkus škvalas, pūgos, smėlio, dulkių vėtros, vandens viesulai – tai reiškiniai, keliantys pavojų skrendančiųjų saugumui, todėl atliekami meteorologiniai stebėjimai turi būti pakankamai tikslūs.
Tam, kad pilotai išvengtų pavojingų reiškinių, labai svarbu laiku numatyti oro sąlygų pokyčius. Pavyzdžiui, netikėtai patekus į ištisinį lietų, gali būti blokuojama oro slėgio imtuvo anga, susidaryti gana dideli elektros potencialai, apledėti orlaivis. Įgyvendinus projektą bus sukurtos sąlygos skrydžių valdymo centrui, orlaivių pilotams, sinoptikams bei kt. pateikti patikimesnę, išsamesnę ir operatyvesnę meteorologinę informaciją, leisiančią užtikrinti didesnę skrydžių saugą.