Inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“ baigė didžiausią iki šiol Lietuvoje greičio matuoklių diegimo projektą, finansuojamą Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos. Dabar Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose pažeidėjus fiksuoja bendrovės įdiegti 139 stacionarūs ir 11 mobilių greičio matuoklių.
„Kasmet dėl to, kad vairuotojai viršija leistiną greitį, žūsta apie 300 žmonių ir apie 2500 sužeidžiama. Akivaizdu, kad vien pamokslavimais laikytis nustatyto greičio nepriversi. Tikimės, kad pavojinguose kelio ruožuose pastatyti greičio matuokliai per ateinančius metus avarijų skaičių padės sumažinti“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Povilas Narbutas.
Pasak jo, greičio matuokliai puikiai veikia prevenciškai – juos pamatę vairuotojai sulėtina transporto priemones ir dažnai to pakanka, kad neįvyktų skaudi nelaimė. Žinoma, matuokliai taip pat yra patikima priemonė piktybiniams greičio viršytojams fiksuoti.
Lietuvoje 150 greičio matuoklių tinklą įdiegusios intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovės „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys teigia, kad svarbiuose valstybiniuose automobilių keliuose sumontuoti vokiški „MultaRadar“ įrenginiai pažeidėjus fotografuoja itin kokybiškai. „Sumontuoti stacionarūs greičio matuokliai su fotografavimo įranga vienu metu fiksuoja kiekvienos važiuojančios transporto priemonės laiką, važiavimo greitį, kryptį bei klasę. Nuotraukoje yra aiškiai matomas vairuotojo veidas, bendras transporto priemonės vaizdas ir jos valstybinio numerio ženklas, kuris automatiškai įtraukiamas į suformuotą pažeidimo bylą“, – sako „Fimos“ atstovas.
Pasak R. Šlekio, svarbūs ir kiti techniniai „MultaRadar“ prietaisų parametrai: įranga veikia nuo minus 32 iki plius 50 laipsnių Celsijaus temperatūroje. Greičio matavimo paklaida, kai greitis siekia 100 km/val., yra iki 3 procentų.
Visuose greičio matuokliuose taip pat yra įrengta elektroninė apsaugos sistema, kuri reaguoja į bandymus niokoti įrangą ar nesankcionuotai ją atidaryti. Elektroninė sistema signalus akimirksniu perduoda Viešosios policijos apsaugos tarnybai, kuri operatyviai atvyksta į įvykio vietą.
Be 139 stacionarių matuoklių, pažeidėjus Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose taip pat fiksuoja 11 mobiliųjų greičio matuoklių, „Fimos“ įrengtų patruliuojančiuose, skiriamaisiais ženklais nepažymėtuose policijos automobiliuose.
Matuoklių užfiksuoti duomenys apie pažeidimus automatiškai keliauja į Vilniuje, Giraitės gatvėje esantį duomenų apdorojimo centrą arba į centrus regioniniuose kelių policijos padaliniuose. Stebėjimo centruose „Fima“ sukūrė 20 kompiuterizuotų darbo vietų.
Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos policijos iniciatyva prieš šio projekto įgyvendinimą jau buvo įdiegta keletas matuoklių šalies keliuose. Iš viso valstybiniuose keliuose greitį dabar fiksuoja 151 stacionarus įrenginys bei važinėja 12 kelių patrulių mašinų su mobiliaisiais greičio matuokliais.
Beje, iki 10 proc. greičio matuoklių vietų kasmet bus keičiama. Įrenginiai bus pašalinami iš ten, kur avaringumą sumažinti pavyks kitomis priemonėmis – perdarant sankryžas, praplatinant kelius, įrengiant „gulintį“ policininką, šviesoforą ar pan. Šie greičio matuokliai bus perkeliami į naujai identifikuotas avaringas vietas, kuriose reikia nedelsiant imtis prevencijos priemonių.