Europos Sąjunga finansuoja projektą, skirtą rasti pigiam būdui sujungti automobiliams į „traukinius“ žemyno keliuose. Kiekvienas toks traukinys galėtų jungti iki aštuonių automobilių, autobusų bei sunkvežimių.
Kelių traukiniai turėtų sumažinti degalų sąnaudas, sutrumpinti kelionės laiką ir atmosferos taršą. Išankstinių tyrimų duomenimis, už vedančiojo automobilio važiuojantieji suvartotų apie penktadalį mažiau kuro.
Priekinį automobilį valdytų profesionalus vairuotojas, stebintis viso junginio būklę. Tuo tarpu sekančiųjų automobilių vairuotojai galėtų patraukti užsiimti kita veikla: jų transporto priemones nuotoliniu būdu valdytų traukinio „mašinistas“.
Finansuojamas Europos Sąjungos, projektas Sartre (angl. Safe Road Trains for the Environment – Saugūs kelių traukiniai aplinkai) visų pirma skirtas vairuotojams, kurie kasdien sukaria ilgą kelią iki darbo ir atgal.
Pasak Tomo Robinsono, vieno iš projekto koordinatorių, dirbančio inžinerijos kompanijoje „Ricardo“, įgyvendinant idėją bus stengiamasi pasinaudoti jau egzistuojančiomis technologijomis, kurias būtų galima pradėti naudoti iškart.
Vairuotojas priartėja prie kelių traukinio ir praneša, kad norėtų prisijungti.
Kelių traukinys perima automobilio valdymą ir pritraukia jį prie junginio, kad sumažėtų oro tarpas ir kuro sąnaudos.
Vairuotojai gali atsipalaiduoti, kol pasiekia pageidaujamą kelionės tašką ir praneša apie tai „mašinistui“.
Norinčiam atsiskirti vairuotojui padaromas didesnis tarpas ir vėl perduodama valdymo kontrolė.
„Mes aiškinamės, ko reikėtų norinti įdiegti konvojaus sistemą viešuosiuose greitkeliuose, nedarant juose didelių pertvarkymų“, – teigia jis. Sistema, kurioje automobilius valdyti padėtų keliuose įrengti jutikliai, anot specialisto, būtų labai brangi įrengti. Vietoje jos kiekvienas automobilis turės atskirą valdymo centrą, stebintį automobilio būklę ir galbūt perduodantį duomenis „garvežiui“. Tokia technologija padarytų kelių traukinius gerokai mobilesnius: vairuotojai galėtų prisijungti ar atsijungti nuo sąstato kada panorėję.
Projektas truks trejus metus. Jame dalyvaujantys partneriai šiuo metu atlieka pirmuosius tyrimus, reikalingus išsiaiškinti visoms dalims, reikalingoms sistemai veikti, bei situacijoms, kuriose ji tiktų. Taip pat reikės nustatyti ir važiavimo kelių traukiniu taisykles bei rasti būdą sujungti konvojui saugiai.
„Automobilių vairuotojai tikrai nenorės važiuoti tarp sunkvežimių“, – sako T. Robinsonas.
Projekto pabaigoje bus surengti bandymai Didžiosios Britanijos, Ispanijos ir Švedijos keliuose. Pirmuosius kelių traukinius sudarys du sunkvežimiai ir trys automobiliai.