Lietuvos vartotojų institutas baigė kurti 13–18 m. amžiaus moksleiviams skirtus edukacinio pobūdžio 5 filmukus, kuriais siekiama atskleisti grėsmes ir pavojus, kylančius nesaugant savo asmens duomenų internete: socialiniuose tinkluose, pažinčių svetainėse, pramoginio pobūdžio portaluose.
Filmai buvo kuriami pagal pačių moksleivių parašytus scenarijus. Paskelbus scenarijų konkursą Lietuvos vartotojų institutas gavo 21 scenarijų iš įvairių Lietuvos mokyklų, kurių moksleiviai varžėsi dėl trijų pagrindinių prizų. Jaunieji scenarijų autoriai kūrybingai atskleidė aktualiausius pavojus ir privatumo problemas internete, tokias kaip tapatybės vagystė, elektroninis persekiojimas ir patyčios internetinėje erdvėje, atvaizdo pasisavinimas, kontaktinių duomenų neteisėtas panaudojimas, virusai, neribotas privataus gyvenimo detalių viešinimas socialiniuose tinkluose, nesidomėjimas tinklalapių privatumo politika.
Po ilgų diskusijų konkurso vertinimo komisija atrinko 3 geriausius scenarijus, kurių pagrindu buvo sukurti 3 šviečiamojo pobūdžio filmai. III-ąją vietą laimėjo Utenos „Saulės“ gimnazijos moksleivės Jurgitos Markūnaitės scenarijus apie merginą, kuri nepažįstamam vaikinui interneto forume atskleidžia savo asmens duomenis, kuriuos jis panaudoja nusikaltimui įvykdyti. Ši istorija buvo panaudota filme „Justas“. II-oji vieta buvo skirta Kėdainių Šviesiosios gimnazijos moksleivės Gabijos Gedrimaitės scenarijui „Papildymas“. Šis tikra istorija paremtas scenarijus skatina jaunuosius interneto naudotojus saugoti prisijungimo prie interneto svetainių duomenis. Ievos Bagdonaitės iš Raseinių Šaltinio gimnazijos istorija, parodanti kas įvyksta tada, kai asmeninė informacija internete tampa lengvai prieinama ne tik draugams, bet ir nepažįstamiems, buvo įvertinta I-ąja vieta ir panaudota kuriant filmą „Dalintis per daug“.
Laureatai buvo apdovanoti Lietuvos Respublikos Seime vykusioje apvalaus stalo diskusijoje „Vaikų privatumo apsauga internete“, kurios metu taip pat buvo pristatyti ir filmai.
Diskusijos metu moksleiviai dalinosi patirtimi ir mintimis apie privatumą, asmens duomenis ir poreikį juos saugoti. Ką jie galėtų patarti kitiems savo bendraamžiams? Visų pirma – mąstyti kritiškai prieš nusprendžiant, kokią informaciją ir kam atskleisti internete. Be to – pagalvoti apie galimas paviešintos informacijos pasekmes ir įtaką ateityje (reputacijai, būsimo darbdavio nuomonei ir pan.) bei nepamiršti, jog ne visada lengva „ištrinti“ asmeninę informaciją iš socialinio tinklo ar pramogų portalo. Ir žinoma, iškilus bet kokiems nesusipratimams ar nesėkmėms internetinėje erdvėje svarbu nepamiršti paprašyti tėvų ar mokytojų pagalbos.
Su sukurtais filmais galima susipažinti tinklalapyje www.eprivatumas.lt.
Filmai yra projekto „Informuotumo didinimas apie vaikų privatumo apsaugą“ dalis, kurį iš dalies finansuoja Europos Komisijos Pagrindinių teisių ir pilietybės programa.
Dalį veiklų remia Lietuvos vartotojų institutas, Italijos vartotojų asociacija CODACONS, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.