Prieš daugiau nei dešimtmetį mobilieji telefonai atrodė visai kitaip nei šiandien. Tuo metu itin populiarūs sulenkiami telefonai priminė geldelę, kurią pravėrus vartotojas rasdavo nedidelį ekraną ir klaviatūrą, o pokalbiui užbaigti užtekdavo telefoną tiesiog uždaryti. Nors dabar tokie prietaisai atrodo tarsi praėjusių laikų reliktas, modernių sulenkiamų telefonų mada grįžta. Apie tai, kodėl šie mobilieji anksčiau buvo pasmerkti išnykti, o dabar vėl atgimsta, pranešime žiniasklaidai pasakoja „Bitės Profai“.
„Sulenkiami telefonai ilgą laiką buvo itin populiarūs, tačiau juos, užmigusius ant laurų, nukonkuravo 2007 m. debiutavęs pirmasis „iPhone“. Jis pasiūlė ne tik visiškai naują dizainą, liečiamą ekraną, bet ir analogų neturintį itin patogų telefono valdymą. Ir nors sulenkiami telefonai nebespėjo paskui naująją liečiamų ekranų kartą, šiandien jie vėl grįžta į madą. Jau net trys didieji gamintojai pristatė sulenkiamus telefonus, tačiau artimiausiu metu rinkoje jų turėtų atsirasti dar daugiau“, – teigia „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
Fantastinėje literatūroje išpranašautas įrenginys
Turbūt sunku patikėti, bet sulenkiamų telefonų atsiradimas išpranašautas dar 1928 metais, kai garsus amerikiečių mokslinės fantastikos rašytojas Philip F. Nowlan novelėje „Armageddon 2419 A.D.“ aprašė prie diržo prisegamą ir atlenkiamą dangtelį turinčią ryšio priemonę. Visgi dienos šviesą šie prietaisai išvydo kur kas vėliau – pirmuoju geldelės formos telefonu oficialiai laikomas 1996 metais išleistas „Motorola StarTAC“.
„Net ir virtę realybe sulenkiami mobilieji nuo mokslinės fantastikos nenutolo ir visada pasižymėjo pačiomis naujausiomis technologijomis“, – prisimena „Bitės“ išmaniųjų įrenginių ekspertas.
Minėtasis „Motorola StarTAC“ buvo vienas pirmųjų mobilių telefonų, turinčių ekraną, o tais pačiais metais pristatytas „Nokia 9000 Communicator“ galėjo pasigirti tuo metu galingiausiu rinkoje „Intel“ procesoriumi. Šis modelis buvo atverčiamas vertikaliai, savo išvaizda priminė nešiojamą kompiuterį, o galimybėmis ir išmanumu artimiausius konkurentus lenkė 5 metais. Tai 2012 metais duotame interviu atskleidė pats tuometinės „Nokia“ vadovas Jorma Ollila.
Sulenkiamiems telefonams išpopuliarėti tuo metu trukdė ne kas kitas, o tik nedidelei saujelei turtingųjų prieinama kaina. Na, bent jau iki tol, kol 2004 metais nebuvo pristatytas „Motorola RAZR V3“. Šis modelis, kaip ir sako jo pavadinimas, angliškai skambantis kaip „skustuvas“, buvo itin plonas ir stilingas.
Bendrovė dar ir pasistengė, kad jis papultų į tuometinių kino, sporto ir mados žvaigždžių rankas. Tai po vėliau ėjusio kainos sumažinimo davė puikų efektą ir praėjus trims metams po įrenginio pasirodymo parduota net 130 milijonų vienetų. Tai leido „RAZR V3“ tituluoti vienu sėkmingiausių pirmojo XXI a. dešimtmečio telefonų.
Revoliuciją sukėlęs „iPhone“ atsiradimas
„Motorola“, kurios mobiliųjų telefonų padalinį „RAZR V3“ išgelbėjo nuo bankroto, buvo taip stipriai įkvėpta šio modelio sėkmės, jog leido vieną sulenkiamą modelį po kito. Taip rinką išvydo „RAZR V8“, „RAZR V9“ ir „RAZR V9m“, kurie pirmtakui nė iš tolo neprilygo savo sėkme ir pradėjo atsilikti nuo konkurentų.
Visgi tai nebuvo didžiausia kompanijos problema. „Motorola“ buvo taip stipriai įsikibusi sulenkiamos konstrukcijos ir „RAZR“ sėkmės formulės, jog nepastebėjo pašonėje dygstančio konkurento. 2007 metais debiutavęs pirmasis „iPhone“ pasiūlė visiškai naują dizainą, liečiamą ekraną ir itin patogų telefono valdymą. Šalia „Apple“ įrenginio klaviatūros mygtukus turintys „RAZR“ atrodė lyg atkeliavę iš praėjusio amžiaus.
„Plonos sulenkiamos konstrukcijos ribotumai neleido mobiliajame įdiegti liečiamo ekrano ir tuo metu itin sparčiai išpopuliarėjusio 3G ryšio palaikymo galimybės. Įrenginiai nebepajėgė atliepti išaugusių vartotojų poreikių: atėjusi sulenkiamų telefonų eros pabaiga privertė ir šių įrenginių pradininkę „Motorola“ sekti paskui konkurentus“, – apibendrina M. Vrubliauskas.
Sulenkiamų išmaniųjų sugrįžimas – netrukus?
Technologijų, kaip ir mados pasaulyje, dažnai iš stalčiaus ištrauktos senos tendencijos vėl tampa aktualios. Būtent taip nutiko ir su sulenkiama konstrukcija. Pastaraisiais metais sparčiai vystantis lanksčių ekranų sprendimams, net 3 didieji gamintojai pristatė lenkimo mechanizmą turinčius pažangiausius savo modelius.
„Samsung“ ir „Huawei“ taip siekia vartotojui leisti kišenėje nešiotis universalų įrenginį, kuris prireikus galėtų akimirksniu transformuotis į planšetę. Taip jo savininkas gautų daugiau erdvės darbui su keliomis programomis ir langais vienu metu arba tiesiog patogiau žiūrėtų filmus, žaistų žaidimus.
Tuo metu „Motorola“, pasitelkdama sudėtingą lankstaus ekrano technologiją, bando užkabinti nostalgijos stygą savo ištikimiausių gerbėjų širdyse. Naujasis „Motorola RAZR 2019“ dizainu labai primena savo 2004 metų pirmtaką, tik jame nėra klaviatūros, o viduje slepiasi šiuolaikiški „Android“ telefono komponentai. „Nors šiuo metu sulenkiamus ekranus turintys modeliai yra gaminami dar gana nedideliais kiekiais ir dėl aukštos kainos nėra masiškai populiarūs, dauguma rinkos analitikų sutinka, jog tai pasikeis jau visai netrukus. Net kelios Kinijos bendrovės paskelbė apie kitąmet prasidėsiančią didelės apimties masinę lanksčių ekranų gamybą. Tai, tikėtina, leis sumažinti jų kainą, rinkai pateikti pigesnių modelių ir taip vėl išpopuliarinti naujoviškus sulenkiamus išmaniuosius“, – prognozuoja „Bitės Profas“.