Virtualių žaidimų pasaulyje, kur net ne sekundė, o jos dalys lemia, kuris kurį aplenks ir nugalės, svarbus vaidmuo tenka ne tik žaidėjo įgūdžiams, reakcijai, bet ir jo naudojamam įrenginiui. Ir jei iki šiol didysis mūšis dėl žaidėjų (geimerių) simpatijų vyko kompiuterių rinkoje, tobulėjantys mobilieji žaidimai ir augantis jų populiarumas gamintojus vilioja išbandyti jėgas naujoje arenoje. Į ją jau braunasi žaidėjams puikiai pažįstamos kompanijos „Asus“ ir „Razer“, neseniai pristačiusios du naujus išmaniuosius telefonus, skirtus žaidimų entuziastams.
Buvo laikai, kai mobiliaisiais žaidėme „Tetrį“ ar „Gyvatėlę“, vėliau šaudėme piktus paukščius ir traiškėme saldainius. Dabar telefonų ekranai išstypo, o savo galia flagmanai gali lygiuotis su kompiuteriais, taigi išaušo nauja vaizdo žaidimų era. Į viršūnę šauna įspūdingą grafiką ir žaidimo tinkle galimybes siūlantys žaidimai, tokie kaip „Fortnite“ ar PUBG, taip pat vis daugiau dėmesio sulaukia papildytosios realybės, strateginiai, lenktynių žaidimai. Visi jie turi vieną bendrą bruožą: reikalauja galingo telefono“, – sako „Telia“ geimeris ir e. žaidimų ekspertas Žilvinas Pūkas.
Būtent į tokius žaidėjus ir nusitaikė „Asus“ su „Razer“, išleidusios savąsias žaidėjams skirtų išmaniųjų versijas – „Asus ROG Phone“ ir „Razer Phone 2“. Nors gali atrodyti, kad šie telefonai turėtų būti panašūs (juk skirti tokiems pat pirkėjams), iš tiesų jie gerokai skiriasi. Tai išduoda jau jų išvaizda: „ROG Phone“ išskirtinis dizainas ir įžambios linijos iš tolo traukia akį, o štai „Razer Phone 2“ yra taisyklingos formos stačiakampis.
Tiesa, vieną dizaino panašumą šie telefonai turi: tai nugarėlėje esantis, įvairiomis spalvomis šviečiantis simbolis. „Razer“ telefone išgraviruotas šios kompanijos logotipas, o „Asus“ panaudojo savo prekinio ženklo „Republic of Gamers“ logotipą (beje, iš čia ir telefono pavadinimas, „ROG Phone“).
Vaizdas ir galia
Nors populiariausi flagmanai šiuo metu konkuruoja, kurio rėmelis siauresnis, šie gamintojai „berėmės“ mados nusprendė nesivaikyti. Telefonai turi gana plačias juostas ekrano viršuje ir apačioje, kur įtaisyti aukštos klasės garsiakalbiai – juk žaidėjams garsas yra itin svarbus. Jo kokybė abiem atvejais nepriekaištinga, visgi per plauką geresnį garsą išgauna „Razer Phone 2“, kuriai pranašumą suteikia „Dolby Atmos“ technologija.
Rinkdamos ekranus savo gaminiams, kompanijos pasuko skirtingais keliais. „ROG Phone“ turi 6 colių įstrižainės 1080 x 2160 tšk. raiškos itin ryškų AMOLED ekraną, kurio nenugalimas privalumas yra sodrios spalvos, o pikselių jautrumas siekia vos 1 milisekundę (per tiek laiko pikselis pakeičia spalvą). Tuo metu „Razer“ telefone naudojamas 5,7 colio įstrižainės IPS LCD ekranas yra didesnės raiškos (1440 x 2560 tšk.) ir, nors spalvos nėra tokios ryškios, jo išskirtinis bruožas – 120 Hz vaizdo atnaujinimo dažnis (konkurento – 90 Hz), taigi judantis vaizdas ekrane atvaizduojamas itin tolygiai.
Tuo pačiu keliu, tik skirtingomis juostomis, juda šių telefonų procesoriai. Nors abiejuose įdiegtas tas pats aštuonių branduolių „Snapdragon 845“, „Razer“ paliko standartinį taktinių dažnių nustatymą, taigi įsijungus itin reiklų žaidimą maksimali procesorių skaičiavimo galia siekia 2,8 GHz, o štai „Asus“ telefone ji kilstelta iki 2,96 GHz atžymos. Tai viena iš priežasčių, kodėl spartos testuose būtent „ROG Phone“ pasirodo geriau ne tik už šį konkurentą, bet ir daugelį kitų flagmanų.
Tuo, kad per ilgas žaidimų sesijas telefonai neperkaistų, rūpinasi garinio aušinimo sistemos, paskirstančios išsiskiriančią šilumą po visą korpusą. Be to, „ROG Phone“ dėžutėje yra priedas – degtukų dėžutės dydžio aušintuvas, kuris įsijungia į specialią jungtį telefono korpuse ir papildomai jį vėsina.
Ar ilgai šie telefonai ištveria be įkrovimo? Abu jie turi 4000 mAh talpos akumuliatorius, kas yra daug – daugiau nei flagmanų vidurkis. Bet ne rekordiškai daug. Taigi viskas priklauso nuo to, kokį žaidimą ir kaip intensyviai žaisite: su „Fortnite“ gali išsikrauti po 4-5 valandų, o su „Candy Crush“ ištvertų dukart ilgiau.
Žaidėjams, bet ne tik žaisti
Tiek vienas, tiek kitas telefonas naudoja „Android 8.1“ operacinę sistemą, kurią ateityje numatoma atnaujinti į „Android 9“. „Razer“ šią operacinę sistemą pakeitė tik vizualiai, o štai „Asus“ telefone, kaip ir kituose šio gamintojo išmaniuosiuose, veikia „ZenUI“ vartotojo sąsaja, tad skirtumų yra ne tik jos išvaizdoje.
Viena iš žaidėjams galinčių praversti programų „ROG Phone“ telefone – „Žaidimų centras“, kur rodomi telefono parametrai (procesoriaus ir vaizdo plokštės temperatūra, naudojama operatyvinė atmintis, saugykla), o aktyvavus „X režimą“ procesoriai pradeda veikti didesniu dažniu ir pasiruošia intensyviai žaidimų sesijai. Taip pat šio telefono briaunose yra papildomi valdikliai, pavadinti „Air Triggers“, kuriuos galima nustatyti kiekvienam žaidimui ir naudoti kaip pultelio mygtukus: spusteli vieną – valdomas personažas puola bėgti, spusteli kitą – šaudo, ir panašiai.
Žinoma, kaip ir pridera išmaniesiems telefonams, jais galima ne tik žaisti ar naršyti internete, bet ir fotografuoti. Abu konkurentai turi dvigubas galines kameras ir šioje srityje gali pasigirti savais pranašumais: „ROG Phone“ išgauna sodresnes spalvas ir kokybiškiau veikia prietemoje, tuo metu „Razer Phone 2“ gali iki dviejų kartų optiniu būdu priartinti vaizdą ir juo darytos nuotraukos yra detalesnės. Jie taip pat turi 8 MP raiškos priekines kameras, o šiek tiek kokybiškiau asmenukes fiksuoja „ROG Phone“.
Ir paskutinis svarbus skirtumas: „ROG Phone“ galima įsigyti su 128 GB arba 512 GB vidine atmintimi be galimybės ją išplėsti, o „Razer Phone 2“ siūlomas tik su 64 GB vidinės atminties, bet ją galima išplėsti „microSD“ kortele.
Nuo šiol „Telia“ geimeriams siūlo ne tik internetą ir kompiuterius, bet ir išmaniuosius telefonus. Pas šį operatorių „ROG Phone“ kainuoja 899 Eur, o „Razer Phone 2“ – 849 Eur. „ROG Phone“ prekyba jau prasidėjusi, o „Razer Phone 2” pirkėjus pasieks per artimiausią savaitę. Abu geimeriams skirtus išmaniuosius įrenginius „Telia“ parduoda tik internetu.