Tarp išmaniųjų telefonų gamintojų nuo seno vyksta nuožmios kovos. Kas užbėgs tendencijoms už akių? Kas pasiūlys kažką tokio, kas pavergs pirkėjų širdis ir privers pamiršti kitus gamintojus? Ilgą laiką horizonte buvo žinomi tik du vardai – „Samsung“ ir „Apple“. Tuomet atėjo kažkokie kinai su keistu pavadinimu „Huawei“ ir viską apvertė aukštyn kojomis.
Iš pradžių „Huawei“ metė savo kozirį. P9 modelis buvo pirmasis su dvigubo lęšio galine kamera. Vos po kelių metų dienos šviesą išvydo ir „P20 Pro“ su triguba galine kamera. Tai lėmė, kad kinų kompanija tam tikra prasme tapo išmaniųjų telefonų revoliucionieriais, o konkurentams teko vilktis iš paskos.
Bet rinkos senbuviui „Samsung“ akivaizdžiai įgriso būti „Huawei“ šešėlyje. Teko imtis realių veiksmų, kad būtų susigrąžintas revoliucionieriaus titulas. Tad ką padarė Pietų Korėjos technologijų milžinas? Jau tikriausiai žinote, kad jis rinkai pristatė pirmąjį išmanųjį telefoną su keturių lęšių galine kamera.
„Samsung Galaxy A9“ modelis – pirmasis pasaulyje, turintis keturias „akis“ savo nugarinėje dalyje. Nesunku suprasti, kad taip korėjiečiai tiesiog norėjo nušluostyti nosį „Huawei“ ir neleisti jai užbėgti už akių. Bet ar „Samsung“ iš tiesų pavyko sudrebinti rinką?
„Galaxy A9“ modelyje randame kamerą su standartiniu matymo kampu (24 MP, f/1.7), taip pat itin plataus kampo (120 laipsnių) objektyvą (8 MP, f/2.4). Toliau pridėtas teleobjektyvas (10 MP, f/2.4) su 2X optinio priartinimo funkcija. Pabaigai – 5 MP f/2.2 objektyvas fono suliejimui.
Kaip jai tampa įprasta, visos šios kameros bendrai geba atpažinti tam tikras scenas. Šiuo atveju A9 scenos optimizatorius turi 19 režimų: maisto, portretų, gėlių, vaizdų patalpoje, gyvūnų, kraštovaizdžių, žalumos, medžių, dangaus ir t. t. Šios scenos turėtų padėti išgauti kuo kokybiškesnius vaizdus.
Visgi tenka pripažinti, kad šios keturios „akys“ ne visuomet gali patenkinti visus fotografų lūkesčius. Sena „Samsung“ įrenginių bėda – kameros ne visuomet sugeba perteikti realias ir sodrias spalvas. „Galaxy A9“ turi panašią bėdą, kai apšvietimas nėra optimalus. Tiesa, nakties metu ši kamera kai kuriais atvejais iš tiesų gali kokybiškai įamžinti objektus pagaudama daugiau šviesos, nors dar yra kur patobulėti su detalizacija.
Visgi tikrieji kameros privalumai atsiskleidžia esant šviesiai ir giedrai dienai, bet tokiomis sąlygomis kokybiškai fotografuoja dauguma įrenginių. Visgi keturių lęšių kamera iš dalies nuvilia, kadangi efekto norėta žymiai geresnio. Lyginant su konkurentu „Huawei P20“, turinčiu tik dvi „akis“ galinėje dalyje, „Samsung“ šiek tiek atsilieka. Tai galioja tiek kalbant apie spalvų atkūrimą, tiek detalių fiksavimą esant prastesnėms sąlygoms, tiek objektų fiksavimą naudojant vaizdo priartinimo funkciją.
Tad išvada išlieka paprasta – daugiau nebūtinai reiškia geriau. Bet „Samsung“ tikrai nusipelno aplodismentų už pirmąjį bandymą rinkai pasiūlyti kažką naujo. Belieka tikėtis, kad Pietų Korėjos kompanija patobulins savo produktą. Manau, nedaug trūksta, kad šioje srityje konkurentams būtų nušluostytos nosys. Imkitės darbo!
Žinoma, keturios kameros gale yra esminis „Galaxy A9“ akcentas. Šioje apžvalgoje dar norėčiau paminėti apie 6,3 colio AMOLED ekraną, kuris, mano subjektyviu vertinimu, akį džiugina gerokai maloniau nei konkurentų iš „Huawei“. Be kita ko, „Galaxy A9“ patalpintas „Qualcomm Snapdragon 660“ procesorius, turintis 6 GB RAM darbinės atminties. Tiesą sakant, jūs viduje turite tikrą flagmano variklį, kuris užtikrins sklandų darbą.
Kadangi gavau „chameleono“ spalvos variantą, keičiantį spalvas, norėčiau pridurti, kad jis iš bėdos žiūrisi gražiai. Bet tai yra tiesiog bandymas nukopijuoti „Huawei“ sukurtą „Twilight“ spalvinimą, tik atrodo šiek tiek prasčiau nei kinų produktas.
O pabaigai – dar vienas akcentas, kuris mane tikrai glumina. „Samsung“ tikina, kad su šiuo telefonu taikosi į jaunimą bei su keturiomis kameromis gale nori patraukti būtent jų dėmesį. Tuo metu šio telefono kaina Lietuvoje siekia ~600 eurų. „Samsung“ rinkodaros, kainodaros ir kiti specialistai, ar jūs rimtai? Telefonas jaunimui už tokią sumą pinigų?
Tenka pripažinti, kad už mažesnę ar panašią sumą pinigų rinkoje galima rasti tikrai geresnių variantų, kurie laisvai patenkintų ne tik jauno, bet ir aukštesnes pajamas generuojančio žmogaus poreikius.