Rinkos tyrimų bendrovės „Facts&Factors“ duomenimis, 2021 m. atsiskaitymų su mobiliojo ryšio operatorių sąskaita rinka visame pasaulyje buvo vertinama 30 mlrd. JAV dolerių. Kartu su telefono sąskaita vartotojai gali susimokėti ne tik už esmines ryšio paslaugas, kaip internetas, skambučiai ar SMS žinutės, bet ir atsiskaityti už mašinų parkavimą ar apmokestiną žiniasklaidos turinį. Specialistas aiškina, kuo šis mokėjimo būdas išsiskiria iš kitų atsiskaitymų ir kokius privalumus užtikrina klientams, rašoma „Tele2“ siųstame pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Mokėjimas telefono sąskaita yra vienas iš mokėjimo būdų, atsiskaitymo patogumu nenusileidžiantis mokėjimams kortelėmis, mobiliosiomis piniginėmis, grynaisiais ar kitokiais būdais. Jis užtikrina itin greitą ir patogų apmokėjimą tiek individualiems vartotojams, tiek ir įmonėms, kadangi suteikia kelis esminius privalumus. Pavyzdžiui, darbuotojams nereikia dalintis įmonės mokėjimo kortele, o privatiems asmenims – pateikti asmeninės prisijungimų informacijos. Šio atsiskaitymo būdo naudojimas kasmet auga apie 10 proc., tokia tendencija pastebima jau kelis metus iš eilės“, – teigia Donatas Drakickas, „Tele2“ produkto vadybininkas.
Mokėjimo būdo išskirtinumas
Platus paslaugų spektras. Pasak specialisto, šiuo atsiskaitymo būdu galima mokėti už įvairių paslaugų spektrą, tačiau tokio apmokėjimo galimybė turi būti nurodyta puslapyje. Klientai gali atlikti pirkimus „Apple“ ir „Google“ virtualiose parduotuvėse, sumokėti už automobilio stovėjimą, aukoti, pirkti prenumeratą žiniasklaidos portaluose bei narystes įvairiuose puslapiuose. Tarp klientų populiariausios paslaugos, kurioms dažniausiai pasirenkamas tiesioginis mokesčio įtraukimas į telefono sąskaitą – apsipirkimas „Apple“ ir „Google“ virtualiose parduotuvėse bei parkavimo paslaugos per programėles.
Patogumas. Už prekes ar paslaugas galima atsiskaityti keliais metodais – pirkti tiesiogiai aplikacijose arba siųsti SMS žinutę trumpuoju numeriu. Skaitmeniniams mokėjimams telefono sąskaita nereikia išankstinės registracijos, o norint patvirtinti ir autorizuoti operaciją, tereikia įvesti savo telefono numerį ir PIN kodą arba vienkartinį slaptažodį. Vartotojams atsiskaityti šiuo būdu yra itin patogu – vos keliais paspaudimais galima sumokėti už tam tikras paslaugas ar prenumeratos mokėjimus, kaip apmokestintas žiniasklaidos turinys naujienų portaluose ar skelbimų talpinimas svetainėse. Šis funkcionalumas leidžia periodiškai, pavyzdžiui, kas mėnesį, nustatyti automatinį apmokėjimą už paslaugas, kad nereikėtų kaskart sukti galvos.
Saugumas. Atsiskaitymams šiuo mokėjimo būdu nereikia pateikti jokių bankinių prisijungimų – tai leidžia apsisaugoti nuo internetinių sukčiavimo atakų ar tapatybės vagystės. Daugelis vartotojų šį mokėjimo mechanizmą vertina, kaip galimybę sumažinti savo skaitmeninius pėdsakus internete. Pavyzdžiui, atsiskaitant už mašinos parkavimą, galima pasirinkti mokėjimą įtraukti į mobiliąją sąskaitą, vadinasi, nereikės pateikti savo banko duomenų ar kitos asmeninės informacijos. Specialistas tikina, kad šiam atsiskaitymui naudojama autentifikacija ir kitos apsaugos priemonės, tad jis yra toks pat saugus, kaip ir kiti mokėjimo būdai. Anot jo, norint įtraukti paslaugų mokestį į telefono sąskaitą, privaloma atlikti aktyvius veiksmus – siųsti SMS žinutę su reikiamu tekstu arba įvesti telefono numerį bei identifikuoti save slaptažodžiu. Tai užtikrina, kad kitiems vartotojams bus sudėtinga ar beveik neįmanoma šiuos veiksmus atlikti jūsų vardu.
Siekiant apsaugoti pačius klientus, kad jie neišleistų daugiau nei planuota, tokiems mokėjimams taikomi limitai. „Google“ ir „Apple“ virtualiose parduotuvėse taikomas 50 Eur vienos transakcijos limitas, o iš viso per mėnesį platformose galima išleisti iki 100 Eur. Šiuos limitus ir kitus nuskaitymus klientas gali koreguoti paskambinęs į klientų aptarnavimo liniją – čia galima reguliuoti specialų „content“ (liet. „turinio“) limitą, kuris nurodo, už kokią sumą kas mėnesį galima pirkti pridėtinės vertės paslaugas.
Greitis. Įtraukdami mokestį į mobiliąją sąskaitą, pašalinate su internetine bankininkyste susijusius rūpesčius – nereikia pildyti jokių formų ar atsidaryti papildomų sąskaitų, pakanka įvesti tik savo telefono numerį. Operacijos atliekamos vos keliais spustelėjimais tame pačiame puslapyje ir trunka kelias sekundes, o įsigytos prekės ar paslaugos mokestis įtraukiamos į kito mėnesio sąskaitą.
Nauda verslui. Mokesčių pridėjimas prie mėnesinės operatoriaus sąskaitos leidžia darbuotojams lengvai ir be nepatogumų apmokėti su darbu susijusias smulkias išlaidas, kaip parkavimas ar prenumerata. Darbdaviui tai gali būti puiki priemonė darbuotojų skatinimui – kaip vienas iš priedų, nustatomas limitas asmeninėms darbuotojo reikmėms.