Pasaulinės elektroninės prekybos statistikos duomenys rodo, jog 2020-ieji bus tie metai, kai perkant internetu mobilieji įrenginiai nukonkuruos kompiuterius. Populiarėjantis apsipirkimo būdas yra daug patogesnis dėl galimybės įsigyti norimų prekių bet kur ir bet kada. Tai itin aktualu perkant maisto produktus, kurie vis drąsiau žengia į elektroninę prekybą ir yra ypač paklausūs tarp jaunosios kartos atstovų.
Pexels.com nuotr.
Statistiniai duomenys rodo, jog šiemet pirkimas mobiliaisiais telefonais el. pardavimuose išsiverš į pirmąją vietą. 2019-aisiais pasaulyje naudodamiesi mobiliaisiais telefonais pirko beveik 45 proc. el. parduotuvių pirkėjų, šiemet šis skaičius turėtų pasiekti 50 proc., o ateinančiais metais – 54 proc. visų pirkimų internetu.
„Pagal pasaulines tendencijas maisto produktai abiem kojomis žengia į el. prekybos rinką, o pati el. prekyba persiorientuoja į prekybą per mobiliuosius įrenginius. Matydami, kuria linkme juda rinka, prekybą internetu pradėjome būtent investuodami į galimybę pirkti mobiliuoju telefonu – per programėlę „LastMile“, – sako Indrė Baltrušaitienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė.
Internetu perka ne tik daiktus, bet ir maistą
Kita ryški tendencija – į elektroninės prekybos rinką vis drąsiau žengia maisto produktai bei kitos kasdienio vartojimo prekės. Pasak I. Baltrušaitienės, tai atsispindi ir iš Lietuvos pardavimų.
„Matome, kad maisto produktų pirkimas internetu Lietuvoje vis labiau įsibėgėja. Populiariausios prekės perkant internetu vis dar išlieka drabužiai, technika, kelionės, tačiau akivaizdu, kad keičiasi pirkėjo požiūris, jog maisto produktus galima pirkti tik fizinėse parduotuvėse. Panašu, kad dabar prekyba internetu maisto produktais vystysis sniego gniūžtės principu“, – sako I. Baltrušaitienė.
2019 m. prekybą internetu pradėjęs prekybos tinklas „Iki“ šiuo metu turi daugiau kaip 25 tūkst. užsiregistravusių vartotojų ir kiekvieną mėnesį tiek pirkėjų skaičius, tiek pardavimų apyvarta auga dvigubai. Tokiais pačiais tempais tikimasi augti ir šiais metais, nes planuojama šią paslaugą plėsti.
I. Baltrušaitienė pastebi, kad didžioji dalis jų pirkėjų yra millenials (liet. – tūkstantmečio) kartos atstovai, kuriems ypač svarbu atrasti būdų viską atlikti greičiau ir sugaišti kuo mažiau laiko. Remiantis 2019 metų verslo konsultacijų ir audito bendrovės „PricewaterhouseCoopers“ (PwC) atlikto tyrimo duomenimis, šios kartos atstovams užsakant prekes internetu įtakos turi pristatymo galimybės. Net 64 proc. jų yra linkę pirkti labiau, jei parduotuvė siūlo tos pačios dienos greitą pristatymą.
„LastMile“ kurjeriai, kurie pristato mūsų produktus, yra įsipareigoję užsakymą pristatyti greičiau nei per 2 valandas, o prekės renkamos ne vėliau kaip valanda iki pristatymo klientui, todėl pirkinių krepšeliuose dominuoja švieži ir greitai gendantys gaminiai. Tarp jų daugiausiai – švieži vaisiai ir daržovės, mėsos, pieno produktai, taip pat įvairūs gėrimai. Bet kokiu atveju tai rodo, kad įvyko psichologinis lūžis ir pirkėjui nereikia savomis akimis pamatyti daržovių ar mėsos produktų, kuriuos perka, jie pasitiki tiekėju“, – sako „Iki“ komunikacijos vadovė.
El. prekyba leis parduotuvėms uždirbti daugiau
Nors pasaulyje elektroninė prekyba dar nepasiekė fizinių parduotuvių apimties, vejasi ją tikrai sparčiais žingsniais. Statistikos portalo statista.com duomenimis, 2015 metais kiek didesnę nei 1,35 trln. eurų apyvartą turėjusių elektroninių parduotuvių pardavimo pajamos šiemet išaugs iki 3,8 trln., o ateinančiais metais pasieks 4,5 trln. eurų.
Šiuo metu elektroninė prekyba užima apie 15 proc. pasaulinės mažmeninės prekybos rinkos, tačiau ekspertai neabejoja, jog jau netrukus penktadalį lėšų pirkėjai išleis apsipirkdami internetu. Jau dabar apie 50 proc. parduotuvių, kurios turi ir fizines, ir internetines parduotuves, pastarosiose uždirba daugiau.