Pasaulyje sparčiai auga susidomėjimas mobiliųjų technologijų pritaikymu optimizuojant prekybos verslo procesus. Viena iš šios srities pionierių – DKIRU mobili aplikacija, kurios tikslas – pardavimų skatinimas per tiesioginį gamintojo bendravimą su parduotuvių darbuotojais, „ateina“ ir į Lietuvą. Primoji Lietuvoje prie programos prisijungė įmonių grupė „KG Group“ ir jau mato teigiamus rezultatus.
„Einame transformacijos keliu – dirbame ties modernizacija bei inovatyvių sprendimų, kurie prisidėtų prie procesų efektyvinimo, diegimu. Valdome visą gamybos grandinę „nuo lauko iki stalo“, kuri reiškia, kad ne tik patys auginame mėsinius viščiukus, gaminame paukštienos produktus, bet ir atsakome už jų pardavimą. Siekiame užtikrinti sklandų procesą tiek iš mūsų, tiek iš mūsų partnerių – parduotuvių, kuriose parduodama mūsų produkcija, pusės. Abiem pusėm svarbu tinkamai valdyti prekių likučius, jų išstatymą lentynose, taip pat gauti grįžtamąjį ryšį iš tiesioginio produktų vartotojo, tai garantuoja pirkėjų pasitenkinimą ir savo ruožtu skatina pardavimus. DKIRU suteikia galimybę įgyvendinti tai žaidybine forma, pilnai įtraukiant parduotuvių darbuotojus“, – pasakoja „KG Group“ Paukštininkystės verslo Komercijos tarnybos vadovas Tadas Sprindžiūnas.
Pardavimų skatinimas per pardavėjų įgalinimą
„Gyvename interneto, išmaniųjų telefonų bei mobilių aplikacijų amžiuje. Todėl vis daugiau organizacijų savo veikloje siekia išbandyti inovatyviausius įrankius, kurie prisidėtų prie procesų efektyvinimo ir, žinoma, kurtų vertę. Vienas naujausių sprendimų pardavimų skatinimo procese – DKIRU programėlė, kurios veikimas pagrįstas gamintojų tiesioginiu bendravimu su parduotuvių darbuotojais, jiems pateikiant išsamią informaciją apie gaminamą produkciją ir kartu analizuojant pirkėjų nuomones bei prekių pasiūlą. DKIRU tikslas yra vis labiau įgalinti parduotuvių personalą tapti lojaliais atstovaujamų gamintojų produktų ambasadoriais – tai yra vienas iš elementų, nuo kurių priklauso produktų pardavimai“, – pažymi programą diegiančios įmonės DKIRU direktorius Regimantas Liepa.
Kaip pasakoja R. Liepa, DKIRU programėlėje pateikiama personalizuota informacija pagal gamintojo keliamas užduotis skirtingu laikotarpiu: ar tai būtų naujo produkto įvedimas, ar gaminių pardavimų skatinimo kampanija, ar nuolatinis produktų krepšelio monitoringas. Tuo tarpu dalyvis – parduotuvės darbuotojas – priklausomai nuo gamintojo poreikių per programėlę gauna skirtingas užduotis ar pasiūlymus, kurių tikslas – išsiaiškinti, kaip valdomas prekių likutis, kaip vertinamas vienas ar kitas produktas ir pan.
Nauda ir gamintojui, ir prekybininkui, ir pirkėjui
„DKIRU yra puikus informacijos šaltinis, kuris padeda daugiau sužinoti apie Vilniaus ir Kaišiadorių produktus bei pačius gamintojus. Iš tiesų ši programėlė prisideda prie pirkėjams siūlomo asortimento formavimo. Daugiau sužinoję apie produktus, kuriais iki tol neprekiavome, įtraukėme juos į asortimentą ir stebime sėkmingus jų pardavimus. Tad nauda ir gamintojui, ir prekybininkui, ir pirkėjui. Gamintojas ir prekybininkas jaučia naudą dėl didėjančių pardavimų, o pirkėjas – dėl didesnio produktų pasirinkimo“, – sako UAB „Aduva“ direktorė Gintarė Šiugždienė, įkūrusi „Aibės“ tinklo parduotuvę Kauno rajone, Vilkijoje.
Jai pritaria ir UAB „Skaisma“ Šalčininkų rajone veikiančios parduotuvės darbuotoja Irena Pacyna . „DKIRU pagalba taip pat į asortimentą įtraukėme naujų produktų. Taigi tai puiki priemonė aktualiai informacijai gauti, plėsti pardavėjų žinias ir tuo pačiu tai pagalba, plečiant prekių asortimentą“, – apibendrina parduotuvės darbuotoja I. Pacyna.
Stebi didėjančius pardavimus
„KG Group“ buvo pirmieji iš Lietuvos gamintojų, prisijungusių prie DKIRU. Įmonių grupės valdomi Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynai prie programos prisijungė praėjusių metų rugsėjo mėnesį.
Kaip pasakoja „KG Group“ Paukštininkystės verslo Komercijos tarnybos vadovas T. Sprindžiūnas, šiuo metu programėle įmonių grupė kviečia naudotis mažesnių – netinklinių – Lietuvos parduotuvių darbuotojus. Taip siekiama ištestuoti, kaip ji veikia: ar patogu ja naudotis parduotuvių darbuotojams, kokius rezultatus galima pasiekti. DKIRU programėle aktyviai naudojasi apie trys šimtai Lietuvoje veikiančių parduotuvių.
Turimi rezultatai rodo, kad produkcijos pardavimai tose parduotuvėse padidėjo 10-12 proc. Atsižvelgdama į teigiamus rezultatus, įmonių grupė planuoja plėsti DKIRU diegimą ir kviesti prie šios programėlės prisijungti ir mažmeninius tinklus. Taip pat „KG Group“ planuose – prie programėlės prijungti ir „Kauno grūdų“ gaminamą produkciją.