Vaizdo telefonija - kas tai?
Panaudojant vaizdo telefono aparatą su spalvotu ekranu, du pašnekovai gali kalbėtis tarpusavyje ir matyti vienas kitą. Vaizdo telefone yra sujungtos telefono aparato, kameros ir TV monitoriaus funkcijos. Taigi, gražiausias naujienas galima pašnekovui ne tik papasakoti, bet ir parodyti.
Istorija ir taikymo sritys
Pirmasis vaizdo telefonas buvo sukurtas 1929 m. Vokietijoje, G. Krawinkelio. 1936 m. Berlyne ir Leipcige buvo įrengti trys vieši vaizdo telefonai. Jais galėjo naudotis tik arijai. Tarpmiestiniai pokalbiai buvo du kartus brangesni nei paprasti telefoniniai (apie 3 DM), vietinis ryšys – 1.5 DM.
Vaizdo telefonijos prognozė. Vaizdo telefonijos vartotojai (tūkst.):
Šaltinis: Ovum (Dario Betti, August 2005)
Telekomunikacijų kompanijos vaizdo ryšį pradėjo siūlyti apie 1990 m. Vartotojų nuostata pradėjo keistis, kadangi interaktyvus vaizdo ryšys tapo svarbus tarptautinėms kompanijoms, taip pat ten, kur sklandus informacijos perdavimas turi lemiamą reikšmę, priimant sprendimus.
- Videopokalbiai tėvai – vaikai, seneliai – anūkai, draugai ir kolegos (atstumai, laiko stoka dėl didelio užimtumo, vaikų priežiūra (ypač, kai tėvai negyvena kartu), skambučiai giminaičiams užsienyje).
- Medicina: psichoterapija (Australijoje) (nereikia vykti pas gydytoją, seksualinės, paauglių problemos; išsaugotas anonimiškumas, kreipiantis į šios srities specialistus - aktualu Lietuvai). Senų žmonių slauga (vizitų sumažinimas).
- Privatūs videopokalbių kambariai klientų aptarnavimo centruose (Australijoje).
- Neįgaliųjų bendravimui: kurčiųjų bendravimui gestų kalba (BT su Kurčiųjų asociacija); nebiliųjų – informacijos perteikimui vaizdu ekranėlyje (tarkim skambučiai į 118).
- Mokymo/si konsultacijoms.
- Pramogų paslaugoms teikti (900 serijos numeriai) – videoskambučiai paslaugų teikėjams, prisijungimas prie naktinių klubų paslaugų.
- Darbas iš namų, bendraujant su bosu ofise (kaštų taupymas: benzinas, automobilio nusidėvėjimas, laikas).
- Vaizdas telefone, nešiojamame kompiuteryje arba TV padidina emocinį krūvį, kuris perduodamas komunikacijos metu. Išauga galimybės perduoti žmogaus emocijas, ryšys tampa labiau asmeninis ir svarbesnis jo dalyviams, bendraujančioms pusėms (aktualu gyventojų segmentui).
- Galimybė naudotis šia paslauga (ir per mobilius terminalus - mobiliam telefone, nešiojamame kompiuteryje) leidžia verslui nuotoliniu būdu vertinti situaciją, priimti sprendimus, didinti paslaugų efektyvumą.
Preliminarūs tyrimai Lietuvoje
Kiek daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų pokalbio metu norėtų matyti savo pašnekovą TV ekrane ar kompiuterio monitoriuje:
Šaltinis: Skaitmeninės TV potencialo tyrimas. 2005 rugsėjis
Jei vaizdo telefonijos paslaugos Jus sudomino, daugiau informacijos galite rasti TEO LT tinklalapyje http://www.vox.lt.