Kompanija „D-Link“ pristato naują programinį produktą – ACS serverį, atitinkantį technines TR-069 rekomendacijas. Šis produktas yra skirtas nuotoliniam abonentinių įrenginių valdymui bei konfigūravimui.
TR-069 – tai techninė specifikacija, aprašanti abonentinės įrangos valdymo per internetą protokolą (CWMP – CPE WAN Management Protocol). CWMP yra aplikacijų lygmens protokolas, naudojamas SOAP (Service Oriented Protocol) informacijos perdavimui. Visi duomenys perduodami XML formatu. ACS (Auto Configuration Server) užtikrina suderinamumą su abonentiniais įrenginiais, apdoroja įrenginių užklausas, turi galimybę prijungti papildomas paslaugas. Sesijas gali inicijuoti tiek abonentinis įrenginys, tiek ACS serveris. Tam, kad darbas su ACS serveriu vyktų sklandžiai, abonentinis įrenginys savo programinėje įrangoje turi turėti IP adresą ir integruotą TR-069 klientą. Saugiam sujungimui užtikrinti TR-069 naudoja SSL ir TLS. Tai yra ypač svarbu, jeigu serveris yra išoriniame tinkle.
TR-069 klientą turintis įrenginys gali jungtis prie ACS serverio, veikiančio ryšio operatoriaus tinkle, o tada ACS serveris leis valdyti abonentinių įrenginių programinę įrangą, jos atnaujinimus, vykdyti automatinį jau veikiančių įrenginių konfigūravimą, keisti nustatymus, analizuoti įvykių žurnalo failus, įrenginio našumą, vykdyti diagnostiką.
„D-Link“ ACS serveris yra sukurtas palengvinti ir automatizuoti ryšio operatoriaus tinklą ir padėti išspręsti įvairius klausimus:
- Patikimas abonentų, patiriančių sunkumų konfigūruojant įrenginius, skambučių techninis palaikymas;
- Abonentinių įrenginių programinės įrangos atnaujinimas patiems abonentams dažniausiai net nežinant kaip ir kodėl tai daroma;
- Naujų paslaugų įvedimas, po kurio dažniausiai reikalingas papildomas įrenginio konfigūravimas, kai vartotojai kreipiasi pagalbos į ryšio operatorių;
- Abonentinių įrenginių parametrų pasikeitimo žurnalo vedimas. Taip operatorius gali tiksliau diagnozuoti problemą, nes kai kuriuos parametrus gali pakeisti galutinis vartotojas;
- Duomenų bazė, prijungtų abonentinių įrenginių stebėjimas ir daugelis kitų.
Pavyzdys:
Į techninio palaikymo skyrių kreipiasi klientas, teigiantis, jog neturi prieigos prie interneto. Tradiciškai, techninio palaikymo darbuotojas turėtų ilgai kalbėtis su vartotoju, daugeliu atvejų vartotojui nelabai suprantamais terminais išsiaiškinti, kokia abonento įrenginio būklė, žingsnis po žingsnio tikrinti nustatymus ir iš naujo sukonfigūruoti įrenginį. Tam sugaištama daug laiko ir jėgų.
Jeigu veikia paslauga TR-069, operatoriaus techninio palaikymo darbuotojas gali operatyviai patikrinti įrenginio bei paslaugų būklę ir, matant atsiradusias problemas, parinkti jų sprendimo būdą.
- Jeigu įrenginys fiziškai neprieinamas, reikia paprašyti abonento patikrinti fizinio prijungimo būklę;
- Jeigu matoma, kad iškilo problemų dėl įrenginio konfigūravimo, ACS serverio operatoriui užtenka nuotoliniu būdu paleisti įrenginį iš naujo arba rankiniu būdu pakeisti reikiamus nustatymus, ir teikiamos paslaugos vėl bus prieinamos vartotojui.
Tokiu būdu, panaudojant TR-069 serverį, abonentų problemos išsprendžiamos operatyviai ir tam operatorius sugaišta nedaug laiko.
Kompanijos „D-Link“ ACS serveris platinamas nemokamai, „Open Source“ licencijos pagrindu (skirtingai nei kiti analogiški produktai, platinami komerciniais tikslais ir turintys uždarą kodą). Ryšio operatoriai turi galimybes patobulinti programinę įrangą pagal savo poreikius bei uždavinius.
„D-Link“ ACS serverio įdiegimo paketą ir susijusią dokumentaciją rasite čia: