Beveik 65% nedideles skolas turinčių žmonių yra tiesiog pamiršę susimokėti už paslaugas ar prekes, o priminus iš karto sugrąžina skolą. Tokią tendenciją atskleidė verslo saugos paslaugas teikiančios UAB „Ekskomisarų biuras“ nauja paslauga – Debtmano skambutis.
Debtmanas (Skolažmogis) – nuotaikingas personažas, tarsi iš komiksų iliustracijų nužengęs herojus, kuris padeda įmonėms greitai ir korektiškai susigrąžinti skolas. Debtmano skambutis leidžia su minimaliomis išlaidomis priminti skolininkams apie jų skolas telefono skambučiu. Vartotojui tereikia užsiregistruoti tinklalapyje http://skambutis.debtman.lt, suvesti skolininkų telefonų numerius (vienam skolininkui gali būti priskirti ir keli numeriai), pasirinkti priminimo apie skolą tekstą, pažymėti, kuriomis valandomis geriausia skambinti, o toliau programa automatiškai skambina nurodytais numeriais ir subtiliai informuoja skolininkus apie jų skolas. Vartotojas skambučių ataskaitoje mato, kurie kontaktiniai asmenys išklausė priminimą, o kuriems skolininkams prisiskambinti nepavyko. Prireikus, vartotojas gali papildyti sąrašą, pakeisti telefonų numerius ir taip mandagiai priminti klientams apie neapmokėtas sąskaitas. Galimybe pasinaudoti Debtmano paslauga ypač aktyviai domisi komunalines ir ryšio paslaugas teikiančios bendrovės.
Pasak Antano Sakalausko, „Ekskomisarų biuro“ Rinkodaros skyriaus direktoriaus, sistema Debtmano skambutis buvo sukurta palengvinti daug klientų turinčių bendrovių – telekomunikacijų, kabelinės televizijos operatorių, komunalinių paslaugų tiekėjų ir pan. –skolų administravimą.
„Šiandien yra įprasta, kad apie neapmokėtas sąskaitas užmaršiems klientams primena skolas administruojantis darbuotojas. Paskaičiavę, kiek kainuoja tokio specialisto darbo vieta, suprasite, kad Debtmano skambutis yra išties naudingas pasirinkimas – vienas išklausytas pranešimas klientui kainuoja tik 1 Lt. Naudojantis šia sistema sutaupoma ir nemažai laiko, pvz., skolas administruojantis žmogus 200 skolininkų prisiskambintų maždaug per 2 savaites, tuo tarpu sistema tai gali atlikti per 1 dieną“, – skaičiuoja A.Sakalauskas. Jis teigia, kad tokį nesuasmenintą Debtmeno priminimą skolininkai vertina geriau nei asmeninį skolų administratoriaus skambutį – žmogus supranta, kad tai atlieka sistema, ir jis neprivalo teisintis ar atsiprašinėti. Toks skambutis neįstumia žmogaus į nepatogią padėtį, kilus neaiškumui jis gali pasiskambinti nurodytu telefonu paslaugas teikiančiai bendrovei ir, pvz., pasitikslinti, už kurį laikotarpį susidarė skola ar kur pradingo sąskaita, o skolų administratoriui nereikia gaišti laiko klausantis būtų ir išgalvotų pasiaiškinimų. Be to, sistema besinaudojanti įmonė lengvai atsirenka piktavalius skolininkus, kuriems toliau gali panaudoti ir griežtesnes priemones.